• 8.487.330 stemmen

John Doe: Vigilante (2014)

Misdaad / Thriller | 93 minuten

Genre: Misdaad / Thriller

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Kelly Dolen

Met onder meer: Jamie Bamber, Daniel Lissing en Lachy Hulme

• Google Play Bekijk via Google Play
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot John Doe: Vigilante

"Hero or Villain? Justice or Vengeance? You Decide."

Het hele rechtssysteem ligt op zijn gat. Daders hebben meer rechten dan hun slachtoffers en recidivisten komen overal mee weg. Alles lijkt volledig uit de hand te lopen, en dus is het tijd voor verandering. Eén man besluit op te staan, en deze wereld te transformeren in iets beters. Hij pleit voor een hechte gemeenschap waarbij we elkaar beschermen tegen het agressieve geweld. Hoe hij dit alles deed? Hij vermoordde mensen, ... heel veel mensen!

avatar van soberman

soberman

heb hem net gezien, goeie film! een aanrader

avatar van starsky87

starsky87

Moest gelijk aan Dexter denken toen ik deze film zag. Vrij aardige film, helaas sprak de opbouw mij niet aan en vond het enigzins irritant.

De cast deed ook niet erg hun best had ik het idee.

Had meer in gezeten!

avatar van Decec

Decec

Een goed misdaad/thriller film...

Goed verhaal...

Goed acteerwerk...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

avatar van Daan258

Daan258

Tja, een aardig filmpje.

In het begin had ik even moeiten om erin te komen maar na een half uurtje werd het gelukkig toch wat beter, maar echt goed was het ook weer niet.

Vooral het acteerwerk vond ik zeer amateuristisch. helaas daardoor kan ik hem net geen 3,0* geven.

avatar van Spartaan1986

Spartaan1986

• 1937 stemmen

Ongeloofwaardig en behoorlijk traag. Staat tegenover dat er een aantal goede en harde scenes in zaten en dat de twist op het einde wel aardig was. Jamie Bamber speelt prima als John Doe, voor de rest vond ik het acteerwerk niet denderend.

avatar van Shadowed

Shadowed

Aardig.

Maar ook niet top. Sommige herkennen Bamber als iemand uit de serie Battlestar Galactica. Aangezien ik die serie nooit heb gekeken herken ik hem dus ook niet. Het verhaal is opzicht nog wel interessant om te volgen, maar niet heel boeiend gebracht.

Soms zitten er vrij sterke scenes in de film, en het geweld is ook voldoende. Bamber is best overtuigend als John Doe, maar de film is soms een beetje wazig. Te wazig wat mij betreft. Soms springt de film naar een random scene, en dan verwachtten ze wel van je dat je het kan volgen.

Redelijke misdaad/thriller, die qua geweld wel goed zit, maar qua verhaal iets minder. De twistjes zijn ook maar flauw en soms zelfs voorspelbaar. Maar ja.

avatar van mrklm

mrklm

Prekerige misdaadthriller waarin een niet geïdentificeerde moordenaar [Jamie Bamber] onder de naam John Doe verantwoording moet afleggen voor het feit dat hij via een livestream een crimineel vermoordde. Het scenario bestaat uit eindeloze discussies over de vraag of je bloedwraak mag nemen op degenen die je vrouw en kinderen hebben gedood. De cast probeert er nog wat van te maken, maar dit is een prekerige en moreel verwerpelijke flutfilm.

avatar van Phantasm

Phantasm

Film was niet echt interessant en nogal traag. Leuk voor een keer.