Cheats (2002)

Canada / Verenigde Staten
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Andrew Gurland
met Kathryn Anderson, Babs Chula en Dixon Cohee

Een groep vrienden probeert zonder te leren en met heel veel feestvieren het highschool-diploma te halen. Dat doen ze door te spieken. Het schoolhoofd besluit het het laatste jaar een stuk moeilijker voor hen te gaan maken.

avatar van davidov
vreemde poster...

Film heet toch echt cheats... (en ja ik snap de A+ grap maar dan nog....)

wel ok film btw, niet echt bijzonder, maar ook niet slecht...

Om toch maar even te reageren:
Heerlijk om weer eens zo'n simpele tienerfilm te kijken met hoofdrolspelers waarmee je jezelf makkelijk kunt identificeren.

Grappig verhaallijn, en lekker op z'n Amerikaans overdreven.
3.5 sterrr

begon wel aardig, maar veranderde al snel in een vervelende aflevering van Dawson's Creek. 2 sterren.

Vlotte film met een redelijk amusant verhaaltje. De grappen zijn nauwelijks om te lachen maar toch enigszins vermakelijk.
De hoofdrolspeler bakt er weinig van, heeft 'gemaakt' charisme en acteert overdreven.
Veel is het niet deze film, maar als je weinig verwacht kan het er net mee door.

R.
Soms erg flauw filmpje, maar af en toe moest ik wel glimlachen. Best leuk om te kijken als je een simpel filmpje wilt kijken. Je moet er iniedergeval geen verwachtingen van hebben...

De zoveelste high-scool film en dan ook nog eens een hele slechte. Veel cliche's, oninteressante personages en het ontbreken van een behoorlijk verhaal zijn al flinke minpunten voor een film. Echter een komedie zonder goeie grappen is onvergefelijk 1*

AHWA
Als ik hierom had moeten lachen, dan is het toch niet gelukt. Misschien een paar keer een flauw glimlach, maar daar blijft het dan ook bij. Ook qua eye candy, waar de meeste highschoolfilms het van moeten hebben, valt het nogal tegen.

1* voor de moeite.

AHWA schreef:

bedoel je dan knappe vrouwen of zo?

AHWA
Ja, heb jij veel knappe vrouwen voorbij zien komen?
Afgezien van Julie dan.

ik versta onder eye candy meestal mooi cmarawerk en fotografie. maar inderdaad weinig vrouwen die de moeite waard waren.

AHWA
Nou, mooi camerawerk zat er ook niet in.

avatar van predator
weinig candy, flauwe film

AHWA schreef:
Nou, mooi camerawerk zat er ook niet in.

vandaar mijn verbazing.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Een redelijk amusante film, waarin grappige en flauwe momenten elkaar flink afwisselen. Vooral in het begin is de film leuk, maar begint tegen het einde jammer genoeg steeds minder te worden. Hij is in ieder geval wel leuker dan genregenoot Slackers.

Dik 2,5 sterren.

avatar van matthijs_013
dit is toch de film waar ze dan de multiple choice antwoorden in hun hoofd stampen via het melodietje van ode to joy?

lowhusky
matthijs_013 schreef:

nee...

ik vond dit altijd al een goeie film.
maar dat was 5 jaar geeden.
kijken wat ik er vandaag van ga vinden.

lowhusky schreef:

nee...

jawel

avatar van Seifer
Geen slechte film, om een keer door de weeks te zien.

avatar van Ajax&Litmanen1
Prima tienerkomedie met een onderwerp die elke scholier zal aantrekken; het cheaten

Gewoon geinige humor in een film met vrouwen, highschool en flauwe grappen. Meestal wel aan mij besteed.
Het einde was weer iets teveel moraal erin, maar ach...