• 8.489.140 stemmen

Met onder meer: Jacob Derwig, Thekla Reuten en Daan Schuurmans

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 7 november 2013

Plot Het Diner

Twee echtparen gaan een avond uit eten in een restaurant. Ze praten over alledaagse dingen, dingen waar mensen tijdens etentjes over praten: werk, de laatste films, de oorlog in Irak, vakantieplannen, et cetera. Maar ondertussen vermijden ze waar ze het eigenlijk over moeten hebben: hun kinderen. De twee vijftienjarige zoons van beide echtparen, Michel en Rick, hebben samen iets uitgehaald wat hun toekomst kan verwoesten. Tot dusver zijn alleen vage beelden van de twee in Opsporing verzocht vertoond en zit het onderzoek naar hun identiteit vast. Maar hoe lang nog? Twee mannen, twee vrouwen, twee zoons – wie durft een beslissing te nemen over de toekomst van zijn eigen kind? Wat het nog ingewikkelder maakt is dat de vader van een van de jongens de beoogde nieuwe minister-president van Nederland is.

image

avatar van jordorientje

jordorientje

Haha wat THE fck moest dit voorstellen dan? Niets is frustrerender dan dat je 1,5 uur kijkt naar een verhaal dat ineens ophoudt. Zomaar.

Je hebt een open eind, maar dit is gewoon een open begin. Hier is letterlijk álles mogelijk, want het houdt midden in een verhaal op. Echt slecht, zonde van m'n 85 minuten.

avatar van mjk87

mjk87

Beroerde thriller. Vier onsympathieke mensen waarvan ik de ruzies en twisten ook nooit begreep en vooral Derwig was bloedirritant. Ik vind het best een redelijk acteur, maar niet als hij cynisch of kwaad moet worden op deze manier, dat kan hij niet, Visueel matig, inhoudelijk door die rare ruzies nauwelijks interessant, vervelende flashbacks en een einde waar ik niets mee kon. In het begin kijkt de film nog wel makkelijk weg, daarna boeide het allemaal niet meer. 1,0*.

avatar van HorrorFan007

HorrorFan007

Voor een schoolopdracht moeten zien om de verschillen uit de film te halen met het boek. Het boek was al weinig zeggend en de film nog minder pfffffffffffffff wat een oninteressante afzwaaier koe het acteerwerk was goed maar voor de rest rond uit saai.

avatar van =EL!ZE=

=EL!ZE=

Wat is dit nou weer voor vage flut film?

avatar van Brandt

Brandt

Het boek vond ik interessant, met name het schurende cynisme van Herman Koch sprak me aan, maar helaas haalt de film nergens het niveau van het boek. De scenes met die ober in zijn groene pak komen in de buurt, maar verder is het vooral futloos en ongeïnspireerd.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Onbekend met het boek dus totaal geen referentiekader in die zin.

In eerste instantie boeide de verteltrant me niet heel erg en was het even de vraag waar het nu geen ging. De uiteindelijke discussie over wat er gebeurt is en hoe te handelen is opzich wel interessant waarna de situatie een beetje op het realistische af ontspoort.

Heel erg slecht vond ik het niet, maar verder deed het me weinig. Reuten en Van Kooten zijn dan nog wel leuk te zien maar verder snel op naar de volgende.

avatar van stratmans

stratmans

aangename dialoogfilm

avatar van umbra

umbra

Damn wat is dit voor een misbaksel van een film Zulke saaie troep man, hier was werkelijk geen zak aan.

avatar van sateck

sateck

Acteerwerk was goed, maar daar bleef het ook bij. Op het einde leek het nog wel leuk te worden. Maar toen kwam het open eind. Ik twijfel tussen 1,5 en 2. Het is bijna kerst; dus een 2*. Geen aanrader.

avatar van De wind

De wind