Dead Body Welcome (2013)

Nederland / India
Roadmovie

geregisseerd door Kees Brienen
met Kees Brienen, Big Mama Amma Ongel en Geeta Prasaad Regmi

Aangekomen in India, hoort regisseur Kees Brienen dat zijn vriend is overleden. Een bitter welkom, dat hem naar het afgelegen dorp van zijn vriend voert, en naar de langzame verzoening met de weg die al het leven moet gaan. Een speelfilm, gebaseerd op en vermengd met ware gebeurtenissen.

Gaat in première op IFFR.

Trailer (YouTube)

Vertoningen:
vr 25 jan 19:30 Pathé 3 (uitverkocht!)
za 26 jan 21:15 Pathé 6
di 29 jan 19:15 Cinerama 6
do 31 jan 17:15 Cinerama 7

Niet op imdb?

Nee, vreemd genoeg (nog) niet.

Vanaf 4 april in de bioscoop (Amstelfilm)

avatar van Verhoeven
Gedurfd en afwijkend speelfilmdebuut maar Kees Brienen had nooit zichzelf moeten spelen:

Bij die eerste trip was het idee nog dat iemand anders de hoofdrol zou spelen. "We hebben toen opnamen met een acteur gemaakt. Maar toen we de tweede keer naar India gingen voor de rest van de opnamen viel hij af — hij had andere verplichtingen, en ik had geen geld om hem uit te kopen. Dat vind ik nog steeds jammer, ik was heel erg enthousiast over hem. En ik wilde ook graag regisseur zijn, niet zelf in beeld. Maar goed, toen er geen budget was en het allemaal instortte, was het eigenlijk: óf ik doe het zelf, óf we kunnen geen film maken. Ik was bang dat ik het niet zou kunnen monteren als ik zelf de hele tijd in beeld was.

Na de zonsverduistering gaat de film over op alleen maar abstracte beelden. U bent gewaarschuwd.