You & Me Forever (2012)

Denemarken

geregisseerd door Kaspar Munk
met Julie Andersen, Frederikke Dahl Hansen en Emilie Kruse

Laura en Christine zijn beiden 16 jaar oud en altijd de beste vriendinnen geweest. Maar wanneer ze de mysterieuze en opwindende Maria ontmoeten, neemt hun vriendschap een intense wending. Voor Laura is dit een ontmoeting die de wereld, zoals zij die kent, op zijn kop zet. De drie meisjes vertellen een verhaal over vrienden en vijanden, over kwetsbaarheid en wildheid, over liefde en seks. Over You & Me Forever...

avatar van Verhoeven
Na het zien van You & Me Forever op het Filmfestival van Rome voelde Fucking Åmål opeens als gedateerd aan. Erg knap hoe een regisseur met zo'n weinig budget zo'n overtuigende, authentieke en confronterende coming-of-age tragedie weet te maken. Geeft een treffend beeld van een nieuwe generatie 'pubers' die eigenlijk zonder concrete grenzen opgroeien.

Hier de trailer en ik gun de film een Nederlandse distributeur.