• 8.561.685 stemmen

The Man Who Loved Women (1983)

Komedie | 110 minuten

Genre: Komedie

Geregisseerd door: Blake Edwards

Met onder meer: Burt Reynolds, Julie Andrews en Kim Basinger

Plot The Man Who Loved Women

"Deciding which woman in the world he loves most is driving him out of his mind."

Verstrikt in de overgangspauze valt het de beeldhouwende rokkenjager David Fowler niet mee om de sociale, artistieke en seksuele prestaties hoog te houden. Ten einde raad werpt hij zich gelaten op de bank van de aantrekkelijke vrouwelijke psychiater Marianna, aan wie hij zijn meest intieme liefdesverhalen vertelt. Maar kan de lieftallige Marianna hem redden van de totale impotentie?

imageimageimageimageimage

avatar van Bandit

Bandit

Aardige komedie. **1/2 ster, al was het maar voor Kim Basinger.

avatar van Stephan

Stephan

Gisteren op de tv gezien.

De eerste paar minuten had ik de vinger op de zap-knop, maar ineens waren daar héle leuke scenes. De ontmoeting bij het pompstation tussen "legs" en Fowler. De scène met de superlijm en het hondje. De serieuzere scènes waren verrassend goed. Originele shots en spelregie. Kortom een verdraaide meevaller!

avatar van mariekjuh1982

mariekjuh1982

grappige film. Leuk acteerwerk, grappig om Burt eens in een ander soort films te zien.

avatar van Mescaline

Mescaline

Het mag duidelijk zijn dat ook de wat latere filmpjes van Blake Edwards mij prima smaken! Leuke invulling van Burt Reynolds en genoeg leuke momenten om de film boeiend te houden. De titel verklapt natuurlijk ook al wel een beetje dat we genoeg vrouwelijk schoon in de film gaan zien. Doe mij ook maar zo'n psychiater

Het werkt ook in zijn voordeel(althans bij mij) dat we eigenlijk beginnen bij het einde, en je daarna gaat afvragen waarom het personage zo vroeg al is overleden. Dit houdt het verhaal interessant en boeiend.

Alweer een ondergewaardeerde film van Edwards! (helaas)