Madonna: Truth or Dare (1991)

Alternatieve titel: In Bed with Madonna

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Alek Keshishian en Mark Aldo Miceli
met Madonna, Warren Beatty en Antonio Banderas

We nemen een kijkje in het leven van de superster Madonna tijdens haar Blonde Ambitiontour van 1990. De film bevat o.a. haar arrestatie in Canada wegens de te sexy bewegingen tijdens het nummer Like A Virgin, en de verschillende relaties die zij heeft met o.a. haar vader en Warren Beatty.

avatar van geronimo
Ben geen fan van Madonna, maar dit is een mooie documentaire. De beelden van de concerten zijn in kleur en alles achter de schermen in zwart/wit.

kappeuter (moderator)
De titel moet eigenlijk zijn: 'In Bed with Madonna'.
Dat is nl. de Nederlandse titel...

Ah wacht eens even. Dan heb ik hem wel gezien.
Waarom moeten Europeanen toch zo vaak de titels veranderen?

avatar van geronimo
Hier kwam ie inderdaad onder In Bed with uit, maar dat ging natuurlijk veeel te ver voor de Amerikanen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
en we houden toch originele titels aan?

Eva
De film heette hier: In bed with Madonna. Zou het er toch bij zetten. Velen zullen hem daar op zoeken.
Overigens was die titelverandering enkel omdat hier niemand het spelletje Truth or dare kende.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ok

avatar van petey
Heerlijk hoe ze Costner voor gek zet.

avatar van Stephan
Schitterende docu. Het pleit voor Madonna dat ze zichzelf niet spaart.
Fameuze zin van Warren: What's the use of saying anything if it's not ON-camera.

avatar van GFM
GFM
De eerste echte real life soap....

avatar van Pepito
GFM schreef:

De eerste echte real life soap....

Precies, een voorbode van het 'Big Brother' genre.

avatar van mikoz
titel doet mij zwijmelen

Verder een goede docu over een van de meest populaire pop-artiesten van de laatste tijd.

avatar van Dennis Evahi
Leuke documentaire. Madonna is een harde werkster. Op bepaalde momenten is zij ronduit onuitstaanbaar, niet aardig en arrogant daarentegen is zij een absolute vakvrouw! De film geeft een leuk beeld het is niet alleen maar zonneschijn haar leven. Ik heb veel respect voor haar.

***-sterren

Leuk om mee te kijken in de keuken van Madonna.
Eigenlijk de eerste echte originele real life soap:)

avatar van Redlop
Vooral leuk geworden na de briljante spoof van French & Saunders.

'I have to eat my spinache soup so I can maintain my artistic integrity'.

Wat een ramp zeg.. Wat een stelletje kwijlers heeft ze om zich heen. en dat proosten: "op de mode".

En ik moet er morgen nog heen ook...

1 ster

Patat
Als jarenlange fan van Madonna is het een must om deze film te zien. Alhoewel zo'n dergelijke real life documentaire verre van mijn favoriete filmgenre is, is het toch boeiend om Madonna te volgen tijdens één van haar beste tours "The Blond Ambition Tour". Hier en daar krijgen we flarden van het concert te zien, maar de nadruk ligt vooral op Madonna en haar dansers die we backstage volgen.

In het eerste gedeelte van de film is Madonna een nogal arrogante bitch, maar in het midden van de film laat ze ook haar menselijke kant zien.

Leuk voor de fans, maar als je niet van Madonna houdt laat je de film best links liggen.

rose
Ik was wel een groot fan van haar. Vond deze docu schitterend om te zien. Wat een vakvrouw.Het is toch knap te noemen als je niet echt goed kunt zingen, maar toch de harten daarmee steelt van menig persoon.

avatar van Mochizuki Rokuro
Van harte gefeliciteerd!

avatar van Stephan
't Is een vakvrouw, maar ze is niet helemaal 'normaal' natuurlijk. Kan vast ook niet als je zo in the spotlights staat. Maar hoe ze over het graf van haar moeder rolde maakte me wel erg bewust dat ZIJ wist dat de camera draaide. Mooi psychologisch document van een ster die nogal licht in haar hoofd is. Zalig om te zien hoezeer haar "fake" gehalte hier naar bovenkomt.

rose
Er zijn maar weinig sterren normaal te noemen tegenwoordig!

avatar van Friday the 13 th
Een film die ik toch graag eens wil zien. Net zoals andere artiesten heeft Madonna ook mindere tijden meegemaakt in haar carriere, maar in het algemeen is ze toch altijd erg populair geweest en heeft toch echt wat fantastische singles en albums op haar naam staan.

Samen met Kylie Minogue één van de weinige vrouwelijke artiesten die drie decennia's en waarschijnlijk nog langer meegaan.

avatar van niethie
Ooit eens op tv gezien en ondanks dat ik die hele Madonna figuur niet kan uitstaan heb ik er toch prima van genoten. Best grappig ook al die backstage momenten.

2,5 sterren

MrsDoodekins
Als fan was dit echt toen de shit!
Heel leuk om die tijd weer een terug te zien.

avatar van JDSsmetje
Helemaal geen aangrijpende of interessante reportage tenzij je echt een donnafreak bent. De beelden backstage vind ik maar raar, precies alsof we niet weten wat daar gebeurt. Uiteindelijk leer je Madonna wel een beetje kennen maar om een lang verhaal kort te maken Madonna's persoonlijkheid interesseert me nogal weinig. Je kan deze reportage ook graag zien voor de concerten e.d. maar die waren toch niet zo spectaculair als ik gedacht had.

Hartstikke leuk! Was de 3e keer al heb ik nu wel een deel gemist omdat ik naar "Clean" op Ketnet/Canvas keek.
Goh, wat is Madonna veranderd en wat was ze toen nog leuk. En tja, 't is nu eenmaal een Amerikaans ster en of ze echt was (net als iedereen in deze film/documentaire) valt zeer te betwijfelen.

Leuk om terug te zien. Grappig genoeg viel me nu pas op dat Adam Curry even te zien is die toen in de US woonde.

En Madonna heeft hier ook historie mee geschreven en is er nog steeds! Ik betwijfel ernstig of een Lady Gaga deze status gaat halen.

Mmmm, ik vond Madonna een beetje een vervelend zeurmeisje. Was daardoor niet onder de indruk van de op zich wel aardige documentaire.

avatar van AyKay
"She doesn't want to live off camera. There's nothing to say off camera. Why would you say something if it's off camera? What point is there existing?"..... aldus Warren Beatty is deze docu.

Ik kon geen genoeg krijgen van deze film. Kende iedere zin uit mijn hoofd.

MADONNA 4EVER!!!

pablopetresco
'Anyone who calls my show "neat" has to go!

avatar van Emma Elisabeth
De film bevat niet haar arrestatie, daar wordt alleen mee gedreigd.

Aardige documentaire waarin Madonna tijdens haar Blonde Ambition Tour wordt gevolgd door een camera. Een boeiend en ook wel vermakelijk kijkje achter de schermen van een wereldster op een wereldtournee. Uiteraard komen er ook wat optredens van de show zelf voorbij. Het gaat alleen wel wat te lang door allemaal.