The Wrong Box (1966)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Bryan Forbes
met Jeremy Lloyd, John Mills en Michael Caine

Er wordt een fonds opgericht door de ouders van verschillende Britse jongens. Alle ouders storten 1000 pond in de 'pot' en dit bedrag zal verder vergroot worden en rente opdoen. Het uiteindelijke fortuin zal gaan naar degene die alle anderen overleeft. Na vele jaren blijven uiteindelijk twee mannen over, die vastbesloten zijn om de ander te overleven. Er worden moordplannen gesmeed en ondertussen zijn de erfgenamen van de twee mannen zich er ook mee gaan bemoeien...

Mooi verhaal van Robert Louis Stevenson (Schateiland, en heel veel andere verfilmde romans).
Peter Sellers zit er ook in - als dokter geloof ik.