Ushi Must Marry (2013)

Nederland

geregisseerd door Paul Ruven
met Wendy van Dijk, Hiromi Tojo en Patrick Dempsey

Ushi móet trouwen, vanwege de Japanse traditie. Sterker nog; omdat ze nog steeds niet getrouwd is, dreigt ze te worden uitgehuwelijkt. Daar is Ushi niet blij mee, want de uitgehuwelijkde is namelijk niet bepaald haar type; het is een enorme sumoworstelaar... Ushi reist de wereld rond om binnen twee weken een man te vinden, want anders wordt ze daadwerkelijk door haar moeder uitgehuwelijkt. Lukt het Ushi om met de ideale man te trouwen?

Dit is waarschijnlijk 1 van de top 5 slechtste films die ik ooit gezien heb. Ik ben groot liefhebber van Nederlandse films, maar deze heb ik af gezet.

avatar van Marvinleeaday
Na alle slechte berichten viel het mij nog niet tegen. De eerste 20 minuten waren zelfs het aanzien nog wel waard. Daarna werd het wel erg snel minder.Dieptepunt was dat Ushi gaat zingen.

avatar van Gang_Star
Toch nog behoorlijk meegevallen. De korte interviews kon ik in het algemeen vaak waarderen. Dus mede daardoor wilde ik deze film toch wel een kans geven. Toch vond ik het redelijk vermakelijk. De humor was uiteraard ontzettend flauw, maar in combinatie met de sidekick van Ushi, die het best leuk deed, kon ik me toch zo nu en dan vermaken. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat deze film de grond in word geboord, want bijvoorbeeld al de acteerprestaties zijn toch van het kaliber om te janken. Maar gelukkig voor mij keek de film toch redelijk makkelijk af.

avatar van AmazingPP
Ik vindt Wendy van Dijk echt wel een leuke meid en ik heb veel gelachen om de televisieprogramma's van Ushi, maar hiermee slaat ze wat mij betreft de plank volledig mis. Dit had ze nooit mogen doen. Was "Filmpje!" van Paul de Leeuw al flauw en waardeloos, deze film gaat daar nog eens met verve overheen. Nergens leuk, nergens grappig en het is daadwerkelijk zonde dat hier enig geld aan is besteed. Ruven maakt wederom een film die het aankijken niet waard is. En dan zal ik maar zwijgen over de fouten die in deze film zitten. Nee, overslaan deze. 0,5 *

avatar van Jediron
Sluit me aan mij wat hierboven gezegt word. Wendy kan niet acteren, dat is duidelijk. Te gemaakt grappig (of ongrappig serieus geicht). Te kluzinge grappen, te cliche, alle "jappen" acteren waardeloos. Haar hulpje misschien nog wel het beste.

Zelfs de enkele interviews erin "geplakt" waren niet haar beste. Te droevig voor woorden, deze film.

Ushi in een "hete" relatie, waar de vonken vanaf vliegen, met een traan en een lach dat zou veel beter kunnen zijn. Maarja, dan heb je een actrice nodig die serieus droevig en grappig kan zijn en dat, dat is toch echt een paar maten te groot voor Wendy. "echt" boos overkomen heeft ze al moeite mee.

Nu ik eraan denk, een actrice zoals Goldie Hawn; die zou zo'n karakter veel sterker en overtuigender neerzetten!

avatar van morpheus2000
Wat een unmeunige flauwekul-film. Dramatisch.

TRIEST.

HALVE TAMME.
Je zou je ogen toch uit je kop moeten schamen als je een deelname aan deze film had.

Geen stem van mijn kant.

avatar van soom
Pijnlijk ongrappig op heel veel momenten, het is duidelijk dat Wendy van Dijk echt geen goede of zelfs maar leuke actrice is.. Dat mag ik wel een beetje beter/anders zeggen: Ushi is wel heel grappig, maar is echt niet in staat om een hele film draaglijk te zijn, los van die stomme Amerikaanse grappen. Da's echt niet grappig, nee, vooral niet na 1999 keer achter elkaar..
Al moet ik Wendy wel meegeven dat het moment dat Ushi langs haar rent, Tojo tegen haar op botst en ze hen iets na roept, wel grappig is.

Hoe dan ook, leuk voor een keertje, maar echt veel soeps is het natuurlijk ook weer niet. Jammer. Ik blijf wel met heel veel plezier terugdenken aan het interview met Larry Hagman (JR in Dallas). Kleine voldoende, dat wel.

avatar van Ebenezer Scrooge
Wat een deprimerende film!

Toen ie was afgelopen wilde ik bijna harakiri plegen met een groot keukenmes. Gelukkig niet gedaan, het geeft zo'n troep.

Eindoordeel: nakaguri & haradatashii.

avatar van Dennis Evahi
Schaamteloos slecht. Geen woorden voor. Inspiratieloze bagger. Wendy is géén actrice. Laat haar svp alleen maar presenteren. Zonde van alles; energie, tijd en geld. Sorry maar dit is 3 x niets. Bloody shame.

avatar van Franza
Waardeloos dit

Noem je dat komedie?Paul Ruven heeft blijkbaar geen films meer gekeken hoe komedie film gemaakt moest worden.Allerslechtste komedie dat nog door Nederlandse filmfonds is betaald!

avatar van puti
Volledig waardeloos. Vreemd dat topactrice Kabau van Kasbergen er niet in zat, had echt bij haar gepast, Waarom kan ik geen 0 geven ??

avatar van horizons
Nog 32 mensen zo gek krijgen om deze film te kijken en de film komt met stip op 3 binnen in de flop 100...

Heel erg flauw en voorspelbaar.. verstand op 0

avatar van Timothyvdmeer