Redirected (2014)

Verenigd Koninkrijk / Litouwen
Actie / Komedie

geregisseerd door Emilis Velyvis
met Vinnie Jones, Oliver Jackson en Scot Williams

De vier vrienden John, Ben, Tim en Michael zijn een stel criminelen die na een reeks van tegenslagen in een Oost-Europees land stranden en de weg terug naar huis moeten zien te vinden. Om dit klaar te spelen moeten ze een stel smokkelaars, huurmoordenaars, goedkoop bier, hoeren, corrupte agenten en vreemde fantasieën zien te overwinnen. Ondertussen herontdekken ze elkaar als vrienden.

TEASER

Leuk.

De film heft inderdaad leentjebuur gespeeld bij Ritchie, en dan vooral z'n eerste films. Dat niveau wordt nergens gehaald maar dat maakt van deze Redirected nog geen slechte film. Al helpt het uiteraard als je een zwak hebt voor de Britse vuilbekkerij.

Voor stoere en coole personages zit je hier aan het verkeerde adres. Redirected is dan ook een zwarte comedy met alleen maar schlemielen. In dat opzicht doet het Litouwse deel van de film lekker mee, het leek soms wel op een stand-off tussen beide landen om te zien wie de grootste idioten had rondlopen.

Verder veel vuilbekkerij, redelijk platte humor, wat visueel geflikflooi en een emmer lompe actie. En een plotje waarin het eigenlijk steeds maar slechter gaat voor de vier hoofdpersonages. Beetje ala U-Turn of Very Bad Things. Het is een niche die je moet liggen, maar ik amuseer me meestal wel met dit soort filmpjes.

avatar van aburex
Vond deze film wel leuk. Had het feitelijk niet verwacht

avatar van Decec
Een matige komedie/misdaad/thriller/actie film...
Redelijk verhaal...
Matige en flauw acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Komedie is mijn genre niet...

avatar van braft
Wou deze film al een tijdje zien en uiteindelijke dan toch opgezet. Ik was aangenaam verrast ondanks te toch lage score hier.De film keek zeer vlot weg maar acteerwerk kon inderdaad wat beter maar dat stoorde niet zo hard. Vinnie Jones is sowieso al een held en dit is echt mijn type film. Daarmee ook mijn score.

avatar van leatherhead
Amusante onzinfilm met Ritchie allures, al kan het zich geenszins met dat niveau meten. Maar toch vérre van slecht. Ook ik heb namelijk wel een zwak voor Britse vuilbekkerij, en wat dat betreft werd ik op mijn wenken bediend. Sappige scheldkanonnades en Brits geschmier voeren dikwijls de boventoon. Helaas is het het middenstuk waarin de film wat inzakt, de humor flauwer en flauwer wordt. De groteske finale maakt dan weer een heleboel goed, waardoor ik op een kleine 3,0* uitkom. Leuk voor een keertje.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van frolunda
Brits/Litouwse misdaad komedie die zeker een aantal leuke momenten kent maar in zijn geheel toch te flauw,overdreven en bizar is om echt te kunnen overtuigen.Redirected moet het vooral hebben van de Litouwse locaties die redelijk verfrissend werken.Voor het overige is het allemaal vrij middelmatig ; het acteerwerk,de actie,de humor en het camerawerk,het heeft allemaal niet veel om het lijf.
Een soort van Guy Ritchie meets Emir Kusturica maar dan wel een flink aantal niveautjes lager.

avatar van De wind
Waardeloze schijtfilm.

Eindelijk op dvd aangeschaft en binnenkort herzien.

avatar van sinterklaas
Wat leuk!

Inderdaad een beetje Guy Ritchie meets Kusturica. De typische Britse humor gecombineerd met de pikzwarte Oostblok-humor werkt meer dan goed.

Het hele plot is natuurlijk weer vrij standaard en uiteindelijk heeft de regisseur overduidelijk meer belangstelling gehad voor de cultuurshock. Vier Britse idiote gangsters (nouja 3 gangsters en 1 groentje) denken het grauwe Engeland achter zich te kunnen laten en met de buit kunnen slijten in een exotisch Maleisië... Echter, door aswolken van een vulkaanuitbarsting in IJsland moet het vliegtuig een noodlanding maken in Litouwen. Ben het groentje denkt, nadat hij bij bewustzijn is gekomen dat hij een duik kan nemen op een van de exotische stranden maar het valt op dat hij in een een of ander oord terecht is gekomen. Wat nu?

De vier vrienden raken uit elkaar en ieder beleefd zo zijn knotsgekke avonturen. Letterlijk knotsgek. Het lijkt erop alsof de regisseur het niet zo nauw neemt met het Litouwse volk, want hij zet ze hier haast als pacifistische idioten neer. Van hoerenlopende zakenmannen tot kruimeldieven tot homofobe zigeuners tot prostituties... En ja... Hun rivalen uit Engeland komen ook nog even langs. Met Vinnie Jones als voorman... Zijn Bullet Tooth karakter staat nog steeds op zijn arm getatoeëerd.

Onvergetelijk waren die scenes bijv die Litouwse bruiloft, met die massale schiet en vechtpartij, dat hangover-gedeelte, die Afrikanen in die vrachtwagen die denken dat ze in Engeland zijn, die tatoo's, dat kroeggevecht, dat hele radiatorgebeuren.... plus nog talloze gekke, meedogenloze en absurdistische momenten. Kortom: Heerlijk!

Jammer dat de twee delen van Zero nergens te krijgen zijn.