• 8.224.701 stemmen

Geregisseerd door: Danny DeVito

Met onder meer: Ben Stiller en Drew Barrymore

Releasedatum: 8 april 2004

Over Duplex

Als je het hebt over 'The American Dream', dan zijn Alex en Nancy het ideale voorbeeld. Ze zijn een jong en hip stel uit New York met de wereld aan hun voeten. Eén ding ontbreekt nog in hun perfecte leventje: een liefdesstulpje om samen te gaan wonen. Dat verandert als ze onverwacht het huis van hun dromen vinden. In hetzelfde appartementencomplex woont de bejaarde mevrouw Connely. Al snel komen Alex en Nancy erachter dat zij niet zo aardig en flexibel is als ze in eerste instantie leek. Ze eist de aandacht van het stel volledig op en voor elk wissewasje staat ze op de stoep. Alex en Nancy's ooit zo perfecte leventje begint dan ook barsten te vertonen en hun droom is inmiddels een nachtmerrie geworden. Ze beginnen zich af te vragen of er geen manier is om het oude mensje het complex uit te werken..

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Ik vond dit een leuke film. Ik heb een aantal keer echt moeten lachen. Maar dan meer om gezichtsuitdrukkingen dan om de grap zelf. Ik let altijd op die kleine details, zoals stemverheffing, expressie enz. Dat is in een komedie zeer belangrijk. En kan voor mij een film maken of kraken. In deze film zitten hele goede kleine details op dat gebied. Het einde is ook zeer apart. Zeker de moeite waard, deze film.

avatar van Panta Rei

Panta Rei

Danny DeVito heb ik altijd al een geweldige acteur gevonden en als regisseur ga ik hem ook steeds meer waarderen.

Over 'Duplex' leuke amusante film zonder echte verrassingen behalve het einde dan.

Gelukkig was ik voorbereid op de ranzige momenten door de berichten hierboven dus kon ik op tijd een boek voor mijn gezicht houden of iets dergelijks.

avatar van Jawaddedadde

Jawaddedadde

Meevaller.

Lage verwachtingen maar dat bleek ongegrond. Lekkere komedie die op het einde nog een leuke plotwending herbergt. Zowel Stiller als Barrymore zitten goed in hun rol, maar het is natuurlijk het oude dametje dat de show steelt. Ze slaagt er werkelijk in om de eigenaars het bloed vanonder de nagels te halen en dat levert bij momenten leuke situaties op.

Goed.

avatar van Angelo2

Angelo2

Wederom een geweldige comedie met Ben Stiller als ultieme pechvogel. Veel grappige momenten met als hoogtepunt de tv uitklappen in bed. Ik had tranen van het lachen bij die scene. De film bleef de hele 90 minuten door grappig en keek heerlijk weg. Dat irritante omaatje de hele tijd..leuk leuk leuk een 8

Wat een grappige comedie met Ben Stiller en Drew Barrymore!

Ik heb echt hardop lopen zitten lachen en ik kreeg geen genoeg van Stiller. Geweldig acteerwerk en niet zulke overdreven, flauwe grappen. Ik zal geen spoilers in mijn mening zetten, je moet hem gewoon zien! Heel erg amuserend, heb me dan ook geen moment verveeld. Danny DeVito is een goeie acteur, maar hij heeft hiermee ook bewezen een goeie regisseur te zijn.

Ik raad deze komedie echt aan! Met geweldig acteerwerk en een geinige verhaallijn, geef ik deze komedie een 4.0

avatar van Tiany

Tiany

Af en toe zeer leuk, dan weer wat traag. Wat een pechvogels dat jonge koppel. Een zeer goede rol voor de irritante buurvrouw.

avatar van DionneDarko

DionneDarko

Het was dat ie toevallig op tv kwam en ik aan het zappen was tijdens het eten. Dan ben je geneigd om maar snel iets aan te zetten voor tijdens je dinner. Ik zag de bui al hangen, deze 2 acteurs in een comedy... ai, dat zal vast niets worden. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb me hier wel degelijk mee vermaakt. Nog een geinige plottwist aan het einde ook. Dit ontsteeg het niveau van de gemiddelde typische Amerikaanse comedy. Zo zou ik er wel meer willen zien. Die zijn er gelukkig ook, alleen moet je mazzel hebben. En dat had ik dus gelukkig vanavond.

avatar van rikker

rikker

Top film, goed gedaan Ben.

avatar van K. V.

K. V.

Deze nog eens her bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Toch een aantal keren moeten lachen en het verhaal verveelde niet.

De cast deed het prima en verder zag de film er prima uit.

Leuke film.

avatar van stratmans