Down the Road (2012)

Alternatieve titels: Nobody Gets Out Alive | Punishment

Horror / Thriller

geregisseerd door Jason-Christopher Mayer
met Jen Dance, Shaun Paul Costello en Chelsey Garner

Vader Hunter Isth wordt opgeschrikt door een tragisch ongeval. Hij vlucht de stad uit en wordt niet meer gezien. Feestende tieners worden het slachtoffer van een dorpsgek en door de jaren heen worden de verhalen legendes en, zeer waarschijnlijk, mythes. In de huidige tijd ontmoeten we Jenn, een mooi en stoer meisje, dat net is ontslagen na een lange tijd in het ziekenhuis. Als haar ouders haar thuisbrengen heeft ze amper tijd om bij te komen als haar vrienden op bezoek komen en haar meenemen op kamp. De zeven vrienden trekken de bossen in maar wanneer ze één voor één verdwijnen, moeten ze de wraak van een gestoorde man zien te overleven...

Bleh.

Written and directed by ... je leest het iets teveel bij slechte horrorfilm. Het is bij dit soort killer in the woods filmpjes ook een makkelijke credit natuurlijk, veel hoef je niet te schrijven. Het enige wat je nog in goede banen moet lijnen is de verklaring hoe de killer het slachtvee onder controle kan houden, maar daarin faalt Christopher zelfs.

Hij kreeg dan nog wel hulp van de screenwriter van de eerste Friday The 13th film, verbazingwekkend hoe dat geen onverbloemd succes is geworden. Punishment is gewoon een doordeweeks horrortje, half-amateuristisch en onmogelijk saai uitgewerkt. Domme kinderen in het bos, killer on the loose, zelfs 70 minuten zijn teveel voor dit prul.

Enige hoogtepuntje is de killer, die zonder masker of verdere attributen een koele, iele uitstraling heeft. Jammer genoeg heeft hij niet zoveel te doen. Af en toe gaat er ergens een mes in of butst er een hamer tegen iemand's hoofd, maar daar kom je toch niet echt meer mee weg.

Vermijden dus, er zijn er al honderden gemaakt en 90 daarvan zijn makkelijk beter dan deze film.

avatar van WaynesW
Kansloos tienervehikel.

HOPELOOS.

0/5

avatar van Atomaster
Slecht acteerwerk, matige effecten en een waardeloos verhaal. Met moeite af gekeken. Een 1 voor de moeite

avatar van Phantasm
Redelijk horrorfilmpje dat niet al te veel voorstelt, valt voor een keertje te doen.

avatar van schumacher
Een 0,5 of 1 vind ik net iets te weinig voor deze om de simpele reden; er bestaat veel slechter en erger dan deze hoor.
Middelmatig filmpje, meer naar het einde op was het nog een beetje leuk maar ik ben net iets meer blijven kijken omdat er toch een paar goed uitziende konijntjes in meedoen.
Eens goed om gezien te hebben maar meer dan dat ook niet.

avatar van Daan258
Trailer ziet er echt heeel heel erg slecht uit.
Deze sla ik maar ff over.

avatar van Noodless
Zwak horrorwerkje waarin heel wat scènes gewoon overbodig zijn. Bepaalde personages komen op rare momenten opduiken en hebben totaal geen functie in het verhaal. Ook de moorden vond ik maar matig uitgewerkt. Het acteerwerk is vooral aan de mannelijke zijde heel slecht. Daar waren een aantal acteurs bij waarbij het acteren wel heel triestig is. Spijtig voor de uitgave van deze film 3/10

juhnzun
I kkonw what you did VS Urban Legend
Maar dan velen malen minder dan beiden

avatar van Boeikens
Onoriginele slasher.

Sfeerloos, saaie kills, zelfs voor 74 min nog teveel onnodig lange en nietszeggende stukken.
Eentje om snel te vergeten.

avatar van Skuller
omg wat is deze film slecht zeg ,acteer werk is bedroevend even als de special effects

avatar van HK Senator
Hier ga ik echt geen woorden aan vuil maken,.... oeps, toch wel. 100% mislukt, deze prent...