Kelly & Cal (2014)

Drama / Komedie

geregisseerd door Jen McGowan
met Juliette Lewis, Jonny Weston en Josh Hopkins

De in een voorstad wonende voormalige punkrocker Kelly heeft heimwee naar een leven dat ze niet meer kan hebben. Kelly is net moeder geworden, maar heeft moeite zich aan te passen aan haar nieuwe situatie. Haar man heeft een drukke baan en is weinig thuis en ze weet niet zo goed hoe ze moet omgaan met haar huilende baby. De 17-jarige gehandicapte Cal is gefrustreerd over zijn gebrek aan controle over hoe hij wordt behandeld. Wanneer de twee elkaar ontmoeten, ontstaat er een onwaarschijnlijke vriendschap, die de perfecte vonk brengt die nodig is om hen beiden opnieuw in het leven te laten geloven.

avatar van Pazmaster
Een komisch drama over Kelly, een seksueel gefrustreerde, kersverse moeder die in een dip zit door de dagelijkse beslommeringen en Cal, de brutale, gehandicapte buurjongen die vol opgekropte woede zit. Als de twee elkaar leren kennen ontstaat er een vriendschap waardoor voor beiden het leven weer wat draaglijker wordt. Er breekt een leuke tijd aan maar het wordt iets gecompliceerder dan het in eerste instantie lijkt.

Het is een redelijke film met uitstekend acteerwerk van Lewis, zij draagt echt de film, maar ook Jonny Weston doet het niet slecht. Vreemd dat hij niet vermeld wordt hier op MM, hij is tenslotte 1 van de hoofdrolspelers. Wel leuk om Maddie (Cybill Sheppard) uit de serie Moonlight weer eens te zien. Al met al niet heel bijzonder maar gewoon een degelijke film die ik aan liefhebbers van het genre wel aan kan raden. 3 hele dikke sterren

avatar van jeuletaxi
Aangename film om te kijken met 2 uitstekende hoofdrolspelers, en de chemie tussen Juliette Lewis en Jonny Weston kwam geloofwaardig over.
Heb me geen moment verveeld en goed vermaakt.
Degelijke film die zeker de moeite waard is maar meer drama dan komedie is mijn mening.

avatar van DjFrankie
Totaal geen komedie. Pure drama. Zal een correctie indienen.
Vond deze wel langdradig maar het verhaal was wel boeiend en origineel.

Gelukkig is er een Juliette Lewis die met een boeiende act de film wel redt van een eerder saai en klassiek verhaal over echtelijke relatieproblemen.
Jonny Weston kreeg de moeilijke rol van gehandicapte die zoals zovelen niet wil betutteld worden maar toch ook echt onhebbelijk en brutaal optreedt. Het lukt hem behoorlijk al leek toch één en ander in het plot wel erg ongewoon (het optreden tijdens en na de beeldenexpositie, de scène met het ontkleden vóór het raam..) en het moet gezegd dat het slot van de film mij ook niet bepaald bekoorde en eerder oppervlakkig de plooien gladstrijkend overkwam.

Film die al een tijdje op mijn wenslijstje stond en dat is achteraf gezien terecht.
"Kelly & Cal" is een sympathiek drama met vleugje ( verborgen) romantiek.
Dankzij de goed overtuigende karakters van Juliette Lewis en Jonny Weston ontstaat er een boeiend verhaal over de ontmoeting tussen de sexueel gefrustreerde nieuwbakken moeder Kel en eveneens
getraumatiseerde gehandicapte tiener Cal. De film neemt je mee in de ongemakkelijke situaties waarin de twee hoofdpersonages verzeild raken. Ondanks een laag tempo weet "Kel & Cal" je in te pakken dankzij puik acteerwerk van zowel Lewis en Weston. De film wordt niet te zwaar dankzij de cynische en sarcastische humor van met name Weston's personage.

avatar van Decec
Een goede drama/komedie film...
Goed verhaal...
Goed acteerwerk...
Goed beeld, geen HD aanwezig, Sudance...
Goed geluid, geen Dolby Digital aanwezig...
Bekende actrice Juliette Lewis...

Aardige film over een moeder die niet lekker in haar vel zit en contact maakt met haar buurjongen. De relatie die ontstaat tussen die twee komt tijdens de eerste helft nogal geforceerd over. Tijdens het tweede gedeelte wordt het wel wat dramatischer en daardoor ook boeiender. Het geheel kijkt wel gemakkelijk weg, ook omdat het wel weer leuk is om Juliette Lewis in een hoofdrol te zien.

Gezapig, zich voortslepend drama. Typische vrouwenfilm ook, kan me niet voorstellen dat een stel kerels hiernaar gaan kijken. Binnen zijn eigen regels toch nog erg voorspelbaar: Dat de drie hoofdpersonages een half uur voor het einde flink brouilleren is een bekend cliché, dat het uiteindelijk nog enigszins goed komt evenzo. Ik keek hier vooral naar om Lewis nog een keer aan het werk te zien. Vroeger in haar tienerjaren werd haar een grote toekomst voorspeld. Dat is er niet helemaal uitgekomen, maar ook met haar ingetogen rol in deze film laat ze zien dat ze in beginsel een erg goede actrice is, die een film in haar eentje kan dragen. Ik hoop dat ze in de toekomst meer kansen krijgt om dit te laten zien in grotere producties dat dit degelijke maar saaie filmpje. De twee mannelijke hoofdrollen zijn minder goed geschreven/gespeeld: Weston als Cal is voornamelijk een vrij irritant joch, waar je je nauwelijk bij kunt inleven. Echtgenoot Hopkins is vooral een goedzak, die nauwelijks indruk maakt. Valt dus te merken dat de film gemaakt is door een vrouw.

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en vond het niet mis. Ik zou de film wel niet direct onder komedie catalogeren, deze was toch eerder drama.
De cast deed het prima en verder zag de film er goed uit. Het is niet de grootste film, maar hij keek toch vlot weg. Prima om eens gezien te hebben.