Casting By (2012)

Documentaire

geregisseerd door Tom Donahue
met Jeff Bridges, Robert De Niro en Robert Duvall

Over de wereld en achtergronden van casting voor Hollywoodfilms. Verrassend, en met veelal onbekende verhalen rond de functie van de casting director, die met een scherp oog, een uitgelezen smaak en op het gevoel afgaand keuzes maakte, en zodoende Hollywood herdefinieerde. In de docu komen ongeveer de laatste vijftig jaar aan bod, met aan het woord pioniers zoals Marion Dougherty en Lynn Stalmaster, die een oud systeem afbraken en het nieuwe Hollywood inleidden. Ze braken definitief met de traditionele vorm van typecasting en brachten de acteurs als James Dean, Dustin Hoffman, Bette Midler, Robert Duvall, en Gene Hackman naar het grote filmdoek.

avatar van John Milton
ohhhh ik ben benieuwd! goede review op filmschoolrejects...

avatar van John Milton
Ja, was zeker interessant!