Broken City (2013)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door Allen Hughes
met Mark Wahlberg, Russell Crowe en Catherine Zeta-Jones

De zaken gaan niet goed voor ex-politieagent Billy Taggert (Mark Wahlberg). Dan wordt hij ingehuurd door de burgemeester van New York (Russell Crowe) om uit te zoeken of zijn vrouw (Catherine Zeta-Jones) hem ontrouw is. Wanneer haar minnaar echter dood wordt aantroffen, is dit het begin van een politiek en financieel web van samenzweringen, leugens en bruut geweld.

Standaard thriller met wat noir elementen en een twist. Niets dat we niet eerder hebben gezien en bovendien hebben we het ook wel beter gezien. Crowe is vermakelijk, Wahlberg veel te saai voor zo'n rol. De film ziet er mooi uit maar de slappe karakters en vergezochte ontwikkelingen maken het een middelmatige film.

avatar van missl
Degelijk misdaadverhaal dat wel onderhoudend is maar de twist weet niet te verrassen en eigenlijk doet de hele film (incl acteurs) dit niet.

avatar van dvdfreak123
Niets speciaals deze. Een film om snel weer te vergeten. Cast speelt ook niet speciaal vind ik nogtans anders vind ik Walhberg meestal goed . Zitten toch paar fouten in de film en dingen waar ik mij aan irriteerde word ook nergens echt spannend.

avatar van K. V.
Nogal een standaard film die niet direct in m'n geheugen zag gegrift staan, ondanks de cast. Het zag er allemaal wel goed uit, maar de film weet niet echt te verrassen.
Tja, een film om eens te bekijken als je niet weet wat te kiezen of als hij eens op tv passeert, maar toch niet veel meer dan dat.

Redelijke film, beetje vaag verhaal.

avatar van frolunda
Redelijke politieke thriller,niet aantoonbaar beter of slechter dan het meeste van zijn soortgenoten met uitzondering van de sterke rol van Crowe die Broken city net naar drie sterren tilt.

avatar van Decec
Een goede misdaad/drama/thriller film...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Top bekende acteurs Mark Wahlberg en Russell Crowe ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Uitstekend achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Prima camerabeweging...

avatar van Norman Mailer
*Proest*

avatar van Banjo
Ik vond het een oninteressante en rommelige film.
De hoofdrol spelers kwamen totaal niet tot hun recht...

2 sterren

avatar van Gang_Star
Een politieke thriller met een behoorlijke cast, maar waarin spanning ontbreekt om ook maar enigszins te vermaken. Er had meer in kunnen zitten, maar nu vind ik het een film die toch behoorlijk tegenvalt.

Matige thriller. 13 in het welbekende dozijn.

avatar van 606
Ik zeg, it's always time for justice

Hughes.

Ik vind de broertjes best oké, alleen gaat deze maal Allen solo. Het levert een iets minder boeiende film op, maar dat ligt niet echt aan de regi, eerder aan het wat flauwe verhaaltje. Allicht dat fans van politieke thrillers hier wel van kunnen smullen, maar ik vond het iets te voorgekauwd allemaal.

Wahlberg is geknipt voor dit soort rollen, Crowe was de grootste verrassing. Normaal een hekel aan de man, maar als slicke bad guy komt hij veel beter uit de verf. Gaat hem veel beter af dan good guy rollen. Jones en Pepper hangen er een beetje bij, maar doen het verder ook niet verkeerd.

Visueel best oké, maar iets minder dan Hughes andere films die ik gezien heb. Het thema en de setting zijn ook niet bepaald spannend, dus daar hangt hij wel een beetje vast. Soundtrack ook wel aardig maar weinig speciaal.

Het zorgt er allemaal voor dat Broken City geen vervelende film is, maar ook geen echt memorabele. Kleine kwaliteitsimpuls van Hughes, maar een wat saai verhaaltjes (zeker het middenstuk). Doorsnee dus.

avatar van des1
Niet onaardig... hoofdzakelijk vanwege de ook weer niet al te grote twist halverwege. Crowe speelt hier een gladjakker van een NY mayor. Alleen, hebben we New Yorkers echt zo laag zitten dat we denken dat ze zo'n eikel zouden kiezen? M.a.w. Crowe is weinig subtiel. Daardoor ook geen echte gelaagdheid. Wahlberg speelt nergens de persoon die volgens het verhaal onder grote druk zou moeten staan. Kan die dat wel? Duidelijk dat de twee acteurs waren gekozen voor hun bankability. Maar andere (onbekendere) acteurs hadden er veel meer van kunnen maken. Ook de regie had iets afstandelijks. Oh, en dan nog dat eeuwige cliché van projectontwikkelaar boeven. Och-och-och. Natuurlijk zitten er boeven bij. Maar wat gesuggereerd wordt in de film, kan helemaal niet. En zeker niet in NY. Wat neem je de kijker dan ook echt niet serieus. Voelde ook aan als met de haren erbij gesleept, want uiteindelijk lag daar het accent niet... Alsof scenarist en regisseur wisten dat dit een zwak punt was.

avatar van Kliko_Green
Geen hoogstandje. Veel onnodig dialoog. De rol van Crowe vond ik goed passen trouwens.

avatar van martijn011
Matige tot redelijke thriller. De laatste jaren wordt er erg veel middelmaat gemaakt, zo ook deze film. Alhoewel het er allemaal prima uitziet, de cast prima op dreef is en het eigenlijk best aardig wegkijkt is het totaal niet vernieuwend of spannend omdat de afloop snel te raden valt.
Als dan de hele film ook nog eens doorspekt is met clichés dan is het voor mij niet meer dan een kleine onvoldoende.

Aardige thriller rond een burgemeester verkiezing in New York en corrupte deals met een project ontwikkelaar. Verhaal is niet erg origineel en hoofdrolspelers komen wat mat over.

Ben al vrij lang niet meer zo onder de indruk van Russell Crowe. Ik vond hem goed in Gladiator en ook nog wel in The Insider maar dat is al een tijdje geleden.

Film kijkt wel vlot weg tot het einde en wordt nergens echt saai. Voldoende.

avatar van IH88
“There are some wars you fight and some wars you walk away from. This isn't the fighting kind.”

Broken City brengt een indrukwekkend rijtje acteurs samen. Het levert niet gelijk een geweldige film op, maar Wahlberg, Crowe, Zeta-Jones, Wright, Pepper, Chandler en Tal maken het wel leuker om naar te kijken. Vooral de scènes tussen Zeta-Jones en Crowe, en die tussen Wahlberg en Tal, zijn sterk. Prima chemie, met een script dat voorspelbaar is en nodeloos ingewikkeld in elkaar steekt, maar als misdaadverhaaltje wel werkt. Corruptie, moord, fraude, afpersing, overspel etc. Het bekende liedje. Maar met zulke acteurs (vooral Crowe heeft er zin in) is het geen straf om naar te kijken.

avatar van boemboem27
Standaard filmpje die nergens spannend word
Ondanks de uitstekende cast.
Hoop schandaal en corruptie daar is alles mee gezegd.
Als je niks anders te doen hebt oké
Anders maar gewoon links laten liggen.

avatar van wimaroca
Ik kon er mijn verstand niet goed bij houden,beetje rommelig,
Whalberg vind ik toch al niet zo'n top acteur,beetje ongeloof waardig.
In mijn ogen als Matt Damon niet wil,vragen ze Whalberg
dan zit hij ong.5 ltr. whisky weg te drinken ,en je ziet er niets van