The Smurfs 2 (2013)

Alternatieve titel: De Smurfen 2

Animatie / Komedie

geregisseerd door Raja Gosnell
met Neil Patrick Harris, en de stemmen van Christina Ricci en Katy Perry

In dit vervolg creëert de boze tovenaar Gargamel een paar ondeugende Smurf-achtige wezens, waarmee hij de magische krachten van de Smurfen hoopt te kunnen benutten. Maar als hij er achter komt dat alleen een echte Smurf hem kan geven wat hij wil en alleen een geheime spreuk die Smurfin weet de wezens kan veranderen in echte smurfen, kidnapt Gargamel Smurfin. Hij brengt haar naar Parijs waar hij door miljoenen wordt aanbeden als 's werelds grootste tovenaar. Het is nu aan Grote Smurf, Klungelsmurf, Moppersmurf en Smurffatje om terug te keren naar de echte wereld, zich te herenigen met Patrick en Grace Winslow, en Smurfin te redden.

avatar van K. V.
'k vond het wel een leuke film, zeker voor een jonge doelgroep erg vermakelijk, al vond 'k hem ook wel goed te pruimen. Het verhaal was goed en er viel genoeg te beleven.
Visueel zat het meestal wel goed, enkel vond 'k Azraël wel iets minder geslaagd.
De film bevatte ook genoeg humor.
Een tof filmpje die prima geschikt is voor een jeugdig publiek.

avatar van Decec
Een leuke animatie/familie/komedie/fantasie film...
Leuk verhaal...
Prima vervolg voor deel 2...
Leuk gemaakte animatie...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van Decec
Misschien komt vervolg?
Untitled Smurfs Movie

Leuk vervolg, maar nog niet half zo grappig en leuk als het eerste deel.

avatar van Ebenezer Scrooge
Alweer een blauwtje gelopen. Wat is er mis met het Smurfendorp en het kasteeltje van Gargamel? Waarom moet dit zonodig afspelen in een grote stad? En waarom is dat meestal New York, Londen of Parijs? Er wordt daar al genoeg gefilmd. Kies voor de verandering eens een andere stad. Praag misschien, Lissabon wellicht. De nieuwe Smurf Hackus is wel érg lief vind ik en daarom een halve punt meer dan het eerste deel. Met de originele Smurfen heeft dit maar weinig van doen, het ziet er allemaal superamerikaans uit, behoorlijk teleurstellend dus; Peyo draait zich om in zijn smurf.

avatar van Kondoro0614
The Smurfs 2

Slechter als deel 1. The Smurfs 2 vond ik niet leuk aan sluiten op deel 1 maar blijft wel vermakelijk. Ik had de hele tijd al het gevoel als of ik deze film kende en dat blijkt achteraf dus ook zo te zijn. Achja, ik vond hem nu wel wat minder helaas. Gargamel zag er nog steeds niet uit en azrael is nog steeds zo irritant als in deel 1. Het verhaal was oke en het concept was ook wel geinig. Leuk om tussen door even te zien meer ook niet echt!

avatar van misterdhdh
Vond deel 1 toch een pak beter dan deze film. Zelf zou ik deze film nooit gaan kijken in de cinema maar the smurfs 2 was onlangs op tv en toch maar even opgenomen en bekeken. Een aflevering uit de reeks vroeger was wel leuk om af en toe eens te bekijken, al waren de smurfen nooit echt mijn lievelingsprogramma als kind, misschien door het uitgebreide aanbod aan leuke kinderprogramma's in die tijd, dat deze reeks niet mijn favoriete reeks was, al pikte ik soms wel eens een aflevering mee en amuseerde ik me toch. De reeks was leuk om te kijken, de films toch iets minder. Het is inderdaad enorm spijtig dat de films zich altijd in een grote cliché-stad afspelen, in deel 1 stoorde mij dat niet maar in dit deel weer in een grote stad had ik toch liever niet gezien, en dan nog in Parijs natuurlijk. Ik had het waarschijnlijk veel leuker gevonden wanneer de film zich gewoon afspeelde in het heerlijke smurfendorp en in Gargamels huisje. Je kan toch perfect een film maken in het dorp zelf. Ook de smurfen zelf komen toch niet echt goed uit de verf. Ik ben toch meer fan van de getekende smurfen i.p.v deze moderne geanimeerde versie, zelfs de smurfen zelf zijn te modern geworden. Het voelt allemaal niet meer aan als de originele smurfen: andere locaties, te modern, animatie,... ook de mensen erin zijn redelijk overbodig en soms eerder storend dan grappig en een meerwaarde voor de film vind ik het niet. Over het verhaal zelf kunnen we kort zijn, een enorm goed verhaal is het niet, maar het is toch nog redelijk goed uitgewerkt en vooral kinderen zullen dit toch meer kunnen waarderen dan volwassenen. Zo slecht is het allemaal natuurlijk niet, maar je moet hier ook geen topfilm van maken. Af en toe wel leuke oneliners maar echt grappig vond ik deze film nooit, de humor kon toch beter met al de leuke smurfen die op avontuur gaan. Gargamel zelf deed het wel goed, al kwam die ook te modern over. Animaties zelf zijn wel enorm goed en de beeldkwaliteit is mooi. Al bij al heb ik me niet verveeld met dit filmpje, al is het eerder een leuk tussendoortje om één keer te bekijken. De films kunnen zeker niet tippen aan de reeks, vooral omdat het oude, heerlijke smurfengevoel voor een groot deel weg valt onder meer omdat de film zich voor het grootste deel afspeelt in de stad en omdat alles te modern is uitgewerkt. Hier kon meer uitgehaald worden. Een derde deel hoeft voor mij niet echt, tenzij het verhaal zich in het smurfendorp afspeelt.
2.5/5

avatar van tattoobob
Middelmatig....wel leuker als get eerste deel.
Ik vind dat er een geen van beide films de sfeer net als in de tekenfilmserie gehaald word.
Plus ik vind het animatie met real life nooit zo werken in dit soort films.

avatar van Tup&Joep
Geef mij de originele smurfenserie maar. Die is tien keer smurfiger dan dit smurfbaksel!

avatar van Aapje81
Leuk vervolg op een alleraardigste eerste smurfjes film. De serie van vroeger was vele malen leuker maar met de toevoeging van de twee hippe moderne smurfjes is deze film toch best genietbaar. Ook een aantal keren best kunnen lachen om de slapstick humor. Voor de doelgroep best leuk.

Gemiddeld.

Niet beter of slechter dan het eerste deel. Met mijn 49 jaar hoor ik niet tot de doelgroep, alhoewel de smurfen in mijn tienertijd een stuk bekender en populairder waren dan tegenwoordig. Dit vervolg is vaardig gemaakt, prettig luchtig van stijl en toon en niet iets waar veel mensen zich aan zullen storen. Had wel wat meer humor in mogen zitten(wat dat betreft hebben de minions een stuk meer charisma), qua verhaal stelt het weinig voor en Gargamel is bij deze tweede beurt een irritante, eentonige schurk.
Wel raadzaam om geen derde film te maken. Op deze wijze lijkt me het verhaal wel zo'n beetje verteld, anders word de reeks net zo vermoeiend als de Alvin and the Chipmunks films.

Tarkus schreef:
Wederom een prachtige tekenfilm, maar het originele dat je in de eerste film had is hier een beetje weg.
Maar het verhaal was wel weer leuk en ook de locatie, ditmaal Parijs, werd prachtig uitgebeeld.
Ondanks zijn lengte, 1u45 minuten is lang voor een animatiefilm, heeft de prent me toch niet verveeld.
Wat mij, en Caroline betreft, mag er gerust nog een vervolg komen.

De film eens opnieuw bekeken. Het is en blijft een leuke film met prachtige animatie.
Spijtig dat de geestelijke vader, Peyo, die allemaal niet meer kan meemaken.
Op naar de 3de en nieuwste film.

avatar van Shadowed
Degelijk.

De geanimeerde smurfen op het scherm. Deel 2 zelfs alweer. Waarbij ik stiekem bij deel 1 nog best kon genieten van de wat aparte humor vond ik dit weer wat minder. Vooral door dezelfde aanpak van dingen en de wat flauwere humor.

Gargamel is toch wel een leuke schurk. Hij is wat overdreven neergezet, maar ja, het is tenslotte wel een kinderfilm. De animaties zijn degelijk, de effecten ook degelijk. De lengte mag inderdaad ook wel wat korter voor een film zoals deze.

Hij is prima te kijken, maar uiteindelijk een niet al te best vervolg. Daarvoor is het verhaal te cliche en de grappen te flauw.

avatar van arno74
Een stuk vermakelijker dan het eerste deel, maar niet zo goed als Smurfs: The Lost Village (2017), die meer trouw is aan de oorspronkelijke TV-serie (dat is geen vervolg op deze, maar een losstaande 100% geanimeerde film, zonder menselijke acteurs). De twee nieuwe personages die in dit tweede deel worden geïntroduceerd zijn wel een aanwinst en houden de film leuk en onderhoudend. 3*

avatar van bjerik76
Minder leuk als het 1e deel.
Hij duurde gewoon op een gegeven moment veel te lang, ook de animatie leek wel minder dan het eerste deel.