Matou a Família e Foi ao Cinema (1969)

Alternatieve titel: Killed the Family and Went to the Movies

Brazilië

geregisseerd door Júlio Bressane
met Márcia Rodrigues, Renata Sorrah en Antero de Oliveira

Een jongeman uit een lagere middenklasse doodt zijn vader en moeder en gaat daarna naar de bioscoop om daar de film Lost in Love te zien. In Lost in Love, de film-in-de-film, verschuilen twee meisjes van goede afkomst zich in een landhuis in de heuvels. Verder is er een liefdesaffaire tussen twee arme meisjes, er zijn twee gekwelde jongemannen van verschillende sociale achtergronden en er zijn referenties aan de politieke context van die tijd. Om de zaak nog gecompliceerder te maken spelen dezelfde acteurs verschillende personages.