Home on the Range (2004)

Alternatieve titel: Paniek op de Prairie

Animatie / Muziek

geregisseerd door Will Finn en John Sanford
met de stemmen van Judi Dench, Cuba Gooding Jr. en Roseanne Barr

In het Wilde Westen leeft een weduwe met haar dochter en een groep verschillende soorten dieren en vee. Wanneer de weduwe geld moet betalen voor de hypotheek van haar ranch en dit niet kan, krijgen de dieren hier lucht van. Bang als ze zijn dat ze nu verkocht moeten worden aan de plaatselijke vleesfabriek proberen ze een plan te smeden om de ranch te redden van de ondergang.

MDA
Lijkt een leuke film te worden, vanaf augustus 2004 in NL in de bios!

Moviestar
Met de stem van Judi Dench, Cuba Gooding Jr. klinkt goed het verhaal ziet er ook best leuk uit, voor de rest afwachten.

Moviestar
Trouwens op IMDB staat dat deze film hier uitkomt op 22 Juli 2004.

Nederlandse titel wordt: Herrie op de Prairie

MDA schreef:

Nederlandse titel wordt: Herrie op de Prairie

Hee, ik had ergens een poster met "Paniek op de Prairie" gezien...

klopt. is ook zo. het is paniek op de prairie!
en ik heb een stukje gezien hij is HILARISCH! (als je van keizer kuzco, en de oude disney classic stijl houdt) nog nooit heeft disney zoveel grappen gehad in een tekenfilm!
van de stijl tekeningen moet je houden...maar hij is super!
Vooral Buck, het paard. die is echt helemaal hyper!

MDA
Idd, titel is later aangepast, nu paniek op de prairie

Een film waar ik alweer naar zit uit te kijken, de trailer vondt ik in ieder geval goed. Maar dit kan natuurlijk nog altijd bedriegen.

avatar van titia
Vanmorgen gezien, nog even moeten herkauwen op mijn mening, maar hier komt 'ie dan:

Leuke film, grappig getekend en er zit veel humor in. Leuk dat de koeien zo'n ontzettend verschillend karakter hebben, en dat ze er ook heel verschillend uit zien.

Heb het idee dat er veel is gejat uit andere films of verhalen, maar goed, het is wel goed gedaan, dus een ramp is dat niet.

Vond het jammer dat er zo veel in werd gezongen, ik hou daar niet van, maar goed, er zijn vast veel mensen die dat wel kunnen waarderen.

En dus, 3 sterren.

avatar van titia
Zie net dat de film in Nederland alleen in de nagesynchroniseerde versie uit zal komen. Jammer, Roseanne was best goed!

avatar van Esteban
In Belgie zijn het o.a. Tom Van Landuyt, Ria Verschaeren, en Inge Van Olmen die de stemmen inspreken.

MWX
lang niet zo mooi als brother bear. maar wel grappig verder nix bijzonders.

avatar van Esteban
Ook in Belgie komt alleen de Vlaamse versie in de zalen. Nu wacht ik op de DVD, terwijl ik anders nooit 'n Disney mis.

avatar van bioscoopzaal
Esteban schreef:

Ook in Belgie komt alleen de Vlaamse versie in de zalen.

Verdorie toch! Ik was eigenlijk van plan om te gaan kijken, zeker nu blijkt dat dit de laatste traditionele Disney tekenfilm is. Vanaf nu willen ze alleen nog maar Chicken Little-achtige CGI-films maken.

avatar van Esteban
Ik vraag me af wat mensen gaan doen als ook de CGI-films alledaags zijn geworden. Zodra de eerste écht zwakke Pixar, Disney of Dreamworks-films beginnen te draaien staan we weer waar we stonden. Cause, I don't know, ligt het aan mij of is de verbazing van het computergetekende animatiegenre al compleet verdwenen? Tuurlijk zullen er prenten blijven komen die gaan verbazen wat de animatie betreft, maar die zijn er ook tussen de "handgetekende". Hopelijk gaat het publiek 2D terug op prijs stellen... ze zijn blijkbaar vergeten welke meesterwerkjes (bv DisneyClassics) we hebben gezien.

Maar goed, dit is wel erg off topic I guess.

Ik moest laatst op een Amerikaanse site lezen dat deze film eraan zat te komen. Voor mij echt iets nieuws, want van Disney zelf had ik er niks over gehoord. Disney moet gaan scoren met deze film anders verliest Disney zijn eerste plaats op het gebied van animatiefilms.

En die eerste plaats zijn ze kwijt voor mij!!

Film kon me op geen moment boeien, geen verrassingen of zo...

De standaard Disney bullsh*t die we allemaal al kunnen voorspellen...

Spijtig...

Ik vond hem erg grappig.. zoals je van Disney kan verwachten, gewoon een leuke film!

Ik vond hem helemaal niets. Soms grappig maar meestal gewoon flauw en helemaal niet boeiend.

Er zijn vele betere films.

Het enige pluspunt was dat mijn dochter van 4,5 een tijdje haar mond dicht hield.

Niet echt een topper om de originele Disney-reeks mee af te sluiten. Bside, Bioscoopzaal heb je Chicken Little al gezien?

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ontspannende tekenfilm, maar zeker niet wat je van Disney-niveau zou verwachten. De onderliggende humor naar volwassenen toe (verwijzingen andere films, ironie, woordspelingen) mankeren hier, zodat het echt een tekenfilm wordt die eigenlijk vooral voor kinderen bedoeld is. Zeker niet het niveau van Brother Bear, Shrek, Shark Tale, Incredibles, Finding Nemo of andere recente tekenfilms. Leuk om eens een keertje te zien, maar niet meer.

jammer dat er geen spitsvondstige humor in zat

Echt enorme teleurstelling.
Home on the Range heeft niets nieuws niets origineels niet leuks, niets om maar even gedag te zeggen tegen een geweldig tijdperk.
Nee in plaats van dat ze dan eindigen met een sprookje ofzo, nee Disney wil zo snel mogelijk met de computer beginnen en geven ze de fans koeien.....

Om de film even te oordelen, hij was niet erg grappig, gewoon leuk om naar te kijken. Onder het gemiddelde dat wel, 2,5

avatar van XfofaXX
Disney heeft blijkbaar niet veel reclame gemaakt voor deze film, want ik heb hem moeten ontdekken via een vriendin. Niet fantastisch lijkt me.

XfofaXX schreef:

Hij werd toch wel uitgebreid reclame gemaakt bij de bioscopen. Maar op tv kwam er idd weinig spotjes.

avatar van Epitaph
Met m’n zoon (Dylan) in de bios gezien,maar was my te gewoontjes.

avatar van Pieter Montana
Gisteren sprak ik nog met lof over The Lion King 3 en had ik het gevoel dat Disney het zonder Pixar ( ) ook kan.Spijtig genoeg moet ik mij weer teleurstellen want dit is werkelijk de meest flauwe,NIET komische,even saai als een koe zelf en met irritante liedjes bezongen Disney film die ik al gezien hebben.Geen wonder dat hij bij vele aan de neus is voorbijgegaan.Het verhaaltje mag dan wel leuk klinken maar heel de film(ik zweer je,dat is ongelooflijk lang!!!!)krijg je heel de tijd speeches over girlpower(waarom moet toch altijd "sister" in zo'n dialogen voorkomen ) en vriendschap.De liedjes zijn van Alan Menken die musicals zoals Aladdin en (mijn favoriet)Belle en het beest op zijn palmares heeft staan.Spijtig genoeg is die country muziek ongelooflijk irritant.Bij de grappen van Maggie twijfel je of dat Disney echt geen inspiratie meer heeft en de grappen nu echt zo flauw zijn of dat ze gewoon niet als een grap bedoeld zijn.En in plaats van een schurk die goed met pistolen overweg kan of met een lasso, pakt Disney liever een jodelende schurk die koeien in een trance kan brengen door z'n jodelen.

Ik moet nu nog Piratenplaneet:De schat van... en Atlantis:The Lost Empire kijken.Ik hoop dat Disney mij nog met deze films deze miskleun kan doen vergeten.

Heeft iemand gemerkt dat die 2 gieren die boven de koeien rondcirkelen de zelfde zijn als in "Jungle Book".

film valt op zich wel mee,maar is het gwn niet waard om een disney te zijn.ik kreeg hierbij het gevoel dat ze veeel te hard hun best doen om mee te gaan met de trends ,zodat ze dus de hele film verknoeien.lelijk computerbomen met lelijk rap rap tekeningen,die koeien en varkens die boeren. ik hoop echt uit het diepste van men hart dat disney in de toekomst niet alleen nog computerfilms zal maken maar ook nog eens een echte klassieker zoals belle en het beest,de kleine zeemeermin,enzo...!

Hij is best leuk,maar hij is jammer genoeg geflopt.3,5 ster