ad

Genre: Actie / Komedie

Geregisseerd door: Ron Shelton

Met onder meer: Harrison Ford, Josh Hartnett en Lena Olin

Over Hollywood Homicide

Detective Joe Gavilan en zijn jonge collega K.C. Calden onderzoeken de moord op een beloftevolle rapgroep in een nachtclub in Hollywood. Alle sporen wijzen in de richting van de beruchte platenbaas Antoine Sartain. Er doen immers geruchten de ronde dat die in het verleden wel vaker artiesten heeft omgebracht omdat ze onder hun contract uit wilden komen. Hun onderzoek wordt echter belemmerd door privéproblemen. Terwijl Gavilan met financiële zorgen kampt en nauwlettend in de gaten wordt gehouden door Interne Zaken, twijfelt Calden aan zijn toekomst als agent. Hij droomt immers luidop van een acteercarrière.

imageimageimage

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Hij was laatst op tv. Nog even naar gekeken maar het blijf een druiper van een film. En tot op de dag van vandaag snap ik niet dat Harrison hier aan mee heeft gedaan

avatar van DragQueen

DragQueen

Een matige film, die maar een paar vermakelijke momenten kent. de chemie tussen ford en hartnett is ook niet echt geweldig. een vrij platte film verder, waar alleen ford mij kon bekoren. 2,5 sterren.

avatar van AGE-411

AGE-411

vr 19 maart om 22.40 op 2BE

avatar van AC1

AC1

Wat was dat slecht zeg. De film beledigt het publiek door het te onderschatten. Harrison Ford moet terug films maken waar het gaat om de film, zonder daarbij steeds te denken aan het grote publiek.

avatar van LhKsoft

LhKsoft

leuke film... ontspannende politie-komedie.

avatar van Dick2008

Dick2008

Een saai eerste halfuur, daarna wordt de film wel steeds beter, wat vooral komt door de nevenfuncties die steeds tussendoor komen. Het hoofdverhaal wordt ingewikkeld gebracht maar stelt in wezen niets voor, want i.p.v. de moordzaak draait het in de film vooral om allerlei zijverhaaltjes, die vaak wel voor de nodige hilariteit zorgen. Het laatste deel van de film met de achtervolging zorgt voor nog flink wat actie en Ford die eigenlijk al te oud is voor zo'n soort rol, doet het nog behoorlijk goed, waarmee het eerste halfuur toch nog wordt goedgemaakt. Bekende namen in gastrolletjes Gladys Knight, Smokey Robinson, Robert Wagner...

3.0.

Theunissen

Mijn god wat een trieste bedoeling was dit, met een cast als deze mag je toch wat beters verwachten. Het dertien in een dozijn verhaal was zeer flauw en de humor was ver te zoeken. Zat er überhaupt humor in De cast had er ook niet veel zin in want zowel Harrison Ford en Josh Hartnett spelen gewoon op routine en overtuigen nergens. Harrison Ford ging nog enigszins maar Josh Hartnett was gewoon schandalig slecht. Dat de film ook nog eens bijna twee uur duurde werkte niet echt in het voordeel want het merendeel van het verhaal was flauw, saai en langdradig en na 60 minuten had je het wel gehad ermee. Ik heb deze film eigenlijk puur en alleen gekeken voor het meespelen van Lena Olin maar ze had niet meer dan een bijrol en speelde dat ook nog eens zeer slecht. De muziek (leek wel muziek uit oude porno-films) bij de scenes was overigens ook vaak zeer irritant.

avatar van larsk0

larsk0

Zou dit de slechtste film ,waar Ford in speelt, ooit zijn? Pure tijdverspilling dit....

Tarkus

Wellicht is dit een van de films met Harrison Ford die je zo snel mogelijk wil vergeten.

Het zal ook nooit mijn favoriete genre worden, komedies, al zijn er wel uitzonderingen.

Maar deze vond ik maar heel pover, gelukkig dat er op het einde nog een beetje actie in kwam, maar voor de rest vond ik er niet veel aan.

Wel de vele cameo's vond ik leuk, waaronder een van mijn favoriete acteurs, Robert Wagner.

Maar hoe het mogelijk is dat acteurs als Harrison Ford en vooral Martin Landau zicht hier voor hebben kunnen strikken, da's me een raadsel.

avatar van IH88

IH88

Hollywood Homicide

Waarom Ford en Hartnett voor dit soort onzin hebben gekozen is mij een raadsel. Hollywood Homicide is rommelig, saai en inspiratieloos. De film is niet grappig genoeg voor een komedie en niet spannend en actievol genoeg voor een sterke buddycop film. Humor is hier niet meer dan een aantal schijtlollige situaties en oninteressante ontwikkelingen omtrent het persoonlijke leven van de twee politieagenten. Waardeloos gebruik van de potentie van Ford en Hartnett.

avatar van AJK

AJK

Nou ik diuf deze niet te kijken.

avatar van AJK

AJK

Durf

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Deze film heb ik vanwege de slechte kritieken al die jaren links laten liggen, maar nu ik hem dan eindelijk toch maar eens heb bekeken heb ik daar veel spijt van, want tjonge jonge wat is dit een heerlijke film om je aan te ergeren. Een moordmysterie van niks, de hele tijd die flauwe running jokes van Ford die nog een huis moet verkopen en Hartnett die de nieuwe Marlon Brando wil worden, talloze cameo's (Eric Idle?!?) die verder niets toevoegen, en achtervolgingen die een leuk idee (die waterfiets!) zó lang op- en uitrekken dat uiteindelijk de hele scène op z'n gat valt. Spannend is de film nooit, en grappig eigenlijk ook maar zelden. Het enige pluspunt is dat ik vooraf zéker wist dat Ford en Hartnett de hele tijd zouden ruzieën en elkaar "old man" en "junior" zouden noemen (gesymboliseerd door hun verschillende ringtones) omdat ze tot hun afgrijzen met elkaar als partners opgezadeld zijn, maar tot mijn verbazing gebeurde dat niet eens en leek Fords personage best tevreden met dat van melkmuil Hartnett (van wie ik overigens heel goed kan begrijpen waarom hij na een paar veelbelovende films nooit de A-list heeft gehaald). Eigenlijk wou ik hier 1½* voor geven, maar ik haal daar toch een half sterretje vanaf omdat het talent en de onvoorstelbare schoonheid van Lena Olin hier zo verspild worden.

avatar van m1701

m1701

• 2094 stemmen

Mwah vond em niet heel bijzonder. Hartnett slechte acteur!

avatar van Panta Rei

Panta Rei

Was dat niet het fietsje van Phoebe uit Friends?

Enne, uit de omschrijving: 'beloftevolle rapgroep'?

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Een buddymovie dat het midden houdt tussen een klassieke detective en een komedie. Althans dat was de bedoeling want beide acteurs zijn ongeschikt als komisch talent, zeker de kleurloze Josh Hartnett. Resultaat: een saaie film die me niet één keer heeft doen lachen. Dat moet wel één van de slechtste films met Harrison Ford zijn. Zelfs de achtervolging op Sunset Bld en de knokpartij op het einde kunnen de film niet redden.

avatar van Boenga

Boenga

• 2027 berichten

Harrison Ford: door z'n charisma een van m'n favoriete acteurs. Hij kan, vooral dankzij de humor, deze actie/komedie net boven de grijze middelmaat duwen.