Scary or Die (2012)
Genre: Horror
Speelduur: 94 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Bob Badway, Michael Emanuel en Igor Meglic
Met onder meer: Bill Oberst Jr. en Corbin Bleu
IMDb beoordeling: 4,0 (3.809)
Gesproken taal: Engels
On Demand:
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Scary or Die
"Whats so ##%&@# funny ?"
Vijf vreemdelingen proberen te ontsnappen aan een gruwelijk lot, maar daarbij wordt één van hen aangevreten door een vleesetende clown. Geïnfecteerd door de verminkingen, ondergaat hij een angstaanjagende metamorfose. Zijn lichaam begint te veranderen, evenals zijn verlangens, waardoor de levens van zijn vrienden en familie in gevaar komen...
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
Vascago
-
- 4736 berichten
- 3247 stemmen
Helemaal niet verkeerd. Vooral de 1ste 3 verhaaltjes vond ik behoorlijk sterk. Qua verhaal, maar ook qua sfeer en kleurgebruik enz. in de filmpjes. Acteerwerk zoals verwacht niet al te best, maar kan veel slechter. Soundtrack behoorlijk sterk. Jammer dat de laatste 2 verhaaltjes wat minder waren anders had ik er nog een halfje of misschien wel een hele ster bij opgegooid.
¿?ImAmused?¿
-
- 163 berichten
- 965 stemmen
geen idee hoe ik deze film moet beoordelen.
maar het was toch zeker vermakelijk,een minireeks verhalen waar elke regisseur een keer aan bod komt.
en inderdaad waren de eerste filmpjes het beste,die met di clown vond ik persoonlijk wat minder.
krijgt 3 sterren van mij.
Elineloves
-
- 24024 berichten
- 3591 stemmen
Ik begreep er niks van in het begin. Waar zat ik nou naar te kijken? Waar is Corbin Bleu? Clown, welke clown? En toen *poef* keek ik plots naar een stel jappies. En toen (ja, het duurde even) viel het kwartje eindelijk. 5 korte films in één 'film' gepropt. Aha! Op die fiets....
Ik was er zonder al teveel voorkennis ingegaan. Ik had de poster gezien en een plot gelezen over een vleesetende clown. Dat was genoeg voor mij om de film direct een kans te geven, al heb ik een grote fobie voor clowns. Ik, als echte bikkel, was toch nieuwsgierig geworden. Helaas dus wel totaal anders dan verwacht. Ik had een soort Wrong Turn achtige film verwacht maar dan met clowns. Oeps, niet dus...
Verhaal een en twee waren niet echt iets voor mij, maar niet slecht te noemen. Ik kwam gewoon niet lekker in het verhaal. Het derde verhaal vond ik leuk. Nouja, 'leuk'... Goed. Sfeervol en duister. Maar nummer 4 was natuurlijk waar ik op gewacht had. Corbin Bleu. Beetje vreemd, maar vond dat verhaal tot dusver de beste van allemaal, ookal was het ook niet bijzonder spannend. Maargoed, dat waren ze geen van allen. Verhaal 5, tja... ik kon er niet veel mee, was al voorbij voordat het begon.
Niet slecht, ook niet heel goed.
Waku
-
- 5155 berichten
- 6262 stemmen
YouTube - SCARY OR DIE (2012) - Official DVD trailer #1
trailer.
8.3 op IMDB.
Maar als ik die trailer zo zie dan ziet het er nogal treurig uit.
tattoobob
-
- 8164 berichten
- 2423 stemmen
Het filpje met de clown was leuk.....maar dat was t enige!!!!!!!!
pennywise666
-
- 10 berichten
- 14 stemmen
de eerste 3 filmpjes vond ik echt heel erg slecht en saai.
maar de laatste 2 filmpjes vond ik best goed.
2,5 ster voor die laatste 2.
kampsie1
-
- 254 berichten
- 263 stemmen
God wat hou ik van creepy clowns, helaas ook het enige mooie filmpje van de 5.
De clown krijgt 4 sterren de rest van de film 2.
Spartaan1986
-
- 3573 berichten
- 2036 stemmen
Low budget productie waar veel acteurs in meerdere verhaaltjes te zien zijn om de kosten te dekken. Geen enkel verhaal overtuigd al vond ik die met de Koreaanse vampieren nog wel redelijk.
2 uit 5
Insignificance
-
- 3220 berichten
- 5581 stemmen
Collectie van vijf horror shorts verbonden via scaryordie.com. Iemand klikt op de filmpjes en dat is het wel zo ongeveer qua samenhang. Hier en daar wat aan de gammele kant, maar het heeft al met al wel wat aardige ideetjes en de afwisseling van verhaaltjes werkt in het voordeel. The Crossing start moeizaam met een hele vervelende redneck, maar er is ook eentje die wel indruk maakt.
Bill Oberst Jr. mag vaker in dit soort filmpjes opdraven. Verder is het vuig, uiteindelijk ook smerig en beschikt het over een droog slot. Taejung's Lament heeft daarentegen een teleurstellende finale, die de kleurrijke, sfeervolle en stemmige opbouw teniet doet. Zo ongeveer dezelfde kenmerken bij Re-Membered met iets meer (occulte) stootkracht. Een boeiende, maar net niet helemaal.
Het verhaaltje met het meeste gewicht (en de langste speelduur) is duidelijk Clowned. Spooky, geinig, pijnlijk, luguber en zelfs aandoenlijk. Lover Come Back is de kortste, een aardige bovennatuurlijke wraak die op deze plek en met z'n lengte niet meer verder komt dan het gevoel van mosterd na de maaltijd. Wisselend succes dus, maar al met al redelijk. Fucko en zijn gevolg blijft hangen.
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Nieuwsgierig door de hoge waardering op IMDb, maar bij nader inzien blijken dat slechts 16 personen te zijn. Ook de poster zet je op het verkeerde been. De film blijkt een soort van horror bloemlezing te zijn met vijf korte verhalen (nauwelijks sprake van samenhang), waarvan 'Clowned' met kop en schouders boven de anderen uitsteekt (als je het zo bekijkt is de poster weer terecht). Over het algemeen wordt er goed geacteerd, maar de regie is van een middelmatig niveau. Verder heb ik een gruwelijke hekel aan trillende handcamera's.
AmazingPP
-
- 2462 berichten
- 1809 stemmen
Ik vond dit wel een vermakelijk filmpje. Ook al slaan sommige verhalen nergens op, maar dat deed het soms in The Twilight Zone ook niet. Daar moest ik eigenlijk direct aan denken. En die clown was echt goed gemaakt; ik bedoel maar: wat een verschrikkelijk eng masker!! En ben ik de enige die het opgevallen is dat de vrouw die in het laatste filmpje haar verhaal doet door heel de film heen loopt? Al kan ik me niet herinerren dat ik ze in het eerste filmpje heb gezien... 3 *
Pazmaster
-
- 2653 berichten
- 5141 stemmen
5 korte horrorverhaaltjes waarvan de 1e het slechtst is. Zelfs zo slecht dat ik de film bijna uit had gezet. Bar slecht acteerwerk, slecht verhaal en de special FX zien er niet uit. Gelukkig heb ik nog even verder gekeken want toen kwam ik erachter dat het korte verhalen zijn. Het 2e verhaal vond ik nog het best omdat daar een leuke ontknoping inzit. De 3e valt weer een beetje tegen. De 4e is dan weer wat beter maar de 5e valt dan weer tegen. Algeheel gezien een matige horror. 2,5 ster
Barry83
-
- 712 berichten
- 692 stemmen
Ook ik heb me verleiden door de poster en achteraf misleidende omschrijving die bij deze film staat. Dacht ook namelijk een "vleesetende" clown klinkt goed. Maar na een halfuur snapte ik al niets meer van de film, tot ik erachter kwam dat het allemaal korte filmpjes waren. Met veel pijn en moeite toch de film afgekeken maar was een echte martelgang.
Als ik de film mag beoordelen met 1 woord dan is het WAARDELOOS en zonde van de tijd.
joey1973
-
- 275 berichten
- 1496 stemmen
the crossing: leuk verhaal, erg slecht uitgewerkt 1*
Tae jung's lament: erg voorspelbaar 1*
Re-membered: te kort, jammer 2*
Clowned: absoluut de beste 4*
Lover come back: had langer gemogen 2*
Gemiddeld dus 2*
Noodless
-
- 9200 berichten
- 5832 stemmen
Tja, de omschrijving is best misleidend te noemen want de film bestaat gewoon uit 5 korte filmpjes.
the crossing : leuk, maar inderdaad slecht uitgewerkt 1,5 / 5
Tae jung's lament : sfeervol.... zwak slot 2,5 / 5
Re-membered : vond ik niks aan 1 / 5
Clowned : het beste filmpje 3 / 5
Lover come back : veel te kort, biedt te weinig 1,5 / 5
Gemiddeld : afgerond een 2 dus.
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Een horrorfilm, die weer is onderverdeeld in 5 verschillende verhalen. 4 daarvan zijn kort, saai en vaak nietszeggend en slaan vrijwel nergens op. Gelukkig wordt het nog wat goed gemaakt met clowned, want daar werd vermoedelijk het meeste aandacht aan besteed. Was best spannend, was duister en zo nu en dan zat er ook een dosis gore in. Alle ingrediënten die de rest van de 4 verhalen niet bevatten.
Franza
-
- 276 berichten
- 472 stemmen
Ik zag de poster,
Ik las de tekst,
Ik dacht deze moet ik zien!
Ondanks het gemiddelde.
Maar tot mijn verbazing klopte de filmbeschrijving amper,
En waren het 5 filmpjes in 1 gepropt.
Naja dat is niet erg als de kwaliteit van de filmpjes goed is.
The crossing : Wel grappig, niks bijzonders 2*
Tae Jungs dinges: Is het een Japans filmpje en dan praten ze engels en tenslotte vond ik dit zwaar het slechtste filmpje 0,5*
Re-membered: Niks aan 1*
Clowned: Wel grappig 3*
Lover Come Back: Was in slaap gevallen / Geen cijfer
Dit maakt 5,5*:4= 1,385 dus een 1,5*
dualcia
-
- 947 berichten
- 2150 stemmen
*1.5 voor de laatste 2 filmpjes: voornamelijk Clowned. Best wel verrast door Corbin Bleu.
Daan258
-
- 3671 berichten
- 2445 stemmen
Te slecht voor woorden, kan er niet meer over zeggen.
Vind het nog knap van mezelf dat ik de film gewoon heb afgekeken. XD
Zware onvoldoende dit.
0,5*
Phantasm
-
- 6684 berichten
- 6611 stemmen
Het eerste ( The Crossing ) en het vierde verhaaltje ( Clowned ) vond ik het meest geslaagd om naar te kijken, de derde en de vijfde ging nog, het tweede verhaaltje vond ik gewoon waardeloos.
Het laatste nieuws
Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer in nieuwe misdaadfilm 'Caught Stealing'
Rebel Wilson doet boekje open over wangedrag 'Borat'-acteur Sacha Baron Cohen, acteur ontkent
'Pirates of the Caribbean'-vervolg definitief van tafel, Jeremy Allen White speelt muzieklegende in aankomende biopic | MovieMeter Recap
'The Bear'-acteur Jeremy Allen White speelt muzieklegende in aankomende biopic
Bekijk ook
God Bless Ozzy Osbourne
Documentaire / Muziek, 2011
17 reacties
Pumping Iron
Documentaire / Sport, 1977
87 reacties
Treasure Island
Avontuur, 1990
9 reacties
6 Souls
Horror / Mystery, 2010
180 reacties
Some Guy Who Kills People
Komedie / Horror, 2011
72 reacties
The Call of Cthulhu
Horror / Fantasy, 2005
27 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.