Scary or Die (2012)

Horror

geregisseerd door Bob Badway, Michael Emanuel en Igor Meglic
met Bill Oberst Jr., Corbin Bleu en Andrew Caldwell

Vijf vreemdelingen proberen te ontsnappen aan een gruwelijk lot, maar daarbij wordt één van hen aangevreten door een vleesetende clown. Geïnfecteerd door de verminkingen, ondergaat hij een angstaanjagende metamorfose. Zijn lichaam begint te veranderen, evenals zijn verlangens, waardoor de levens van zijn vrienden en familie in gevaar komen...

avatar van Vascago
Helemaal niet verkeerd. Vooral de 1ste 3 verhaaltjes vond ik behoorlijk sterk. Qua verhaal, maar ook qua sfeer en kleurgebruik enz. in de filmpjes. Acteerwerk zoals verwacht niet al te best, maar kan veel slechter. Soundtrack behoorlijk sterk. Jammer dat de laatste 2 verhaaltjes wat minder waren anders had ik er nog een halfje of misschien wel een hele ster bij opgegooid.

avatar van ¿?ImAmused?¿
geen idee hoe ik deze film moet beoordelen.
maar het was toch zeker vermakelijk,een minireeks verhalen waar elke regisseur een keer aan bod komt.
en inderdaad waren de eerste filmpjes het beste,die met di clown vond ik persoonlijk wat minder.
krijgt 3 sterren van mij.

avatar van Elineloves
Ik begreep er niks van in het begin. Waar zat ik nou naar te kijken? Waar is Corbin Bleu? Clown, welke clown? En toen *poef* keek ik plots naar een stel jappies. En toen (ja, het duurde even) viel het kwartje eindelijk. 5 korte films in één 'film' gepropt. Aha! Op die fiets....

Ik was er zonder al teveel voorkennis ingegaan. Ik had de poster gezien en een plot gelezen over een vleesetende clown. Dat was genoeg voor mij om de film direct een kans te geven, al heb ik een grote fobie voor clowns. Ik, als echte bikkel, was toch nieuwsgierig geworden. Helaas dus wel totaal anders dan verwacht. Ik had een soort Wrong Turn achtige film verwacht maar dan met clowns. Oeps, niet dus...

Verhaal een en twee waren niet echt iets voor mij, maar niet slecht te noemen. Ik kwam gewoon niet lekker in het verhaal. Het derde verhaal vond ik leuk. Nouja, 'leuk'... Goed. Sfeervol en duister. Maar nummer 4 was natuurlijk waar ik op gewacht had. Corbin Bleu. Beetje vreemd, maar vond dat verhaal tot dusver de beste van allemaal, ookal was het ook niet bijzonder spannend. Maargoed, dat waren ze geen van allen. Verhaal 5, tja... ik kon er niet veel mee, was al voorbij voordat het begon.

Niet slecht, ook niet heel goed.

YouTube - SCARY OR DIE (2012) - Official DVD trailer #1

trailer.

8.3 op IMDB.
Maar als ik die trailer zo zie dan ziet het er nogal treurig uit.

avatar van tattoobob
Het filpje met de clown was leuk.....maar dat was t enige!!!!!!!!

de eerste 3 filmpjes vond ik echt heel erg slecht en saai.
maar de laatste 2 filmpjes vond ik best goed.
2,5 ster voor die laatste 2.

avatar van Minotaures
Haha, 8.3 Wel 16 stemmen... dus het zegt weinig.

God wat hou ik van creepy clowns, helaas ook het enige mooie filmpje van de 5.
De clown krijgt 4 sterren de rest van de film 2.

avatar van Spartaan1986
Low budget productie waar veel acteurs in meerdere verhaaltjes te zien zijn om de kosten te dekken. Geen enkel verhaal overtuigd al vond ik die met de Koreaanse vampieren nog wel redelijk.

2 uit 5

avatar van miesmol
1 woord voor. Waardeloos.
Oh ,en slecht( 2 woorden dus)

nog een woord slechte film ever wat een D film

avatar van Insignificance
Collectie van vijf horror shorts verbonden via scaryordie.com. Iemand klikt op de filmpjes en dat is het wel zo ongeveer qua samenhang. Hier en daar wat aan de gammele kant, maar het heeft al met al wel wat aardige ideetjes en de afwisseling van verhaaltjes werkt in het voordeel. The Crossing start moeizaam met een hele vervelende redneck, maar er is ook eentje die wel indruk maakt.

Bill Oberst Jr. mag vaker in dit soort filmpjes opdraven. Verder is het vuig, uiteindelijk ook smerig en beschikt het over een droog slot. Taejung's Lament heeft daarentegen een teleurstellende finale, die de kleurrijke, sfeervolle en stemmige opbouw teniet doet. Zo ongeveer dezelfde kenmerken bij Re-Membered met iets meer (occulte) stootkracht. Een boeiende, maar net niet helemaal.

Het verhaaltje met het meeste gewicht (en de langste speelduur) is duidelijk Clowned. Spooky, geinig, pijnlijk, luguber en zelfs aandoenlijk. Lover Come Back is de kortste, een aardige bovennatuurlijke wraak die op deze plek en met z'n lengte niet meer verder komt dan het gevoel van mosterd na de maaltijd. Wisselend succes dus, maar al met al redelijk. Fucko en zijn gevolg blijft hangen.

Nieuwsgierig door de hoge waardering op IMDb, maar bij nader inzien blijken dat slechts 16 personen te zijn. Ook de poster zet je op het verkeerde been. De film blijkt een soort van horror bloemlezing te zijn met vijf korte verhalen (nauwelijks sprake van samenhang), waarvan 'Clowned' met kop en schouders boven de anderen uitsteekt (als je het zo bekijkt is de poster weer terecht). Over het algemeen wordt er goed geacteerd, maar de regie is van een middelmatig niveau. Verder heb ik een gruwelijke hekel aan trillende handcamera's.

avatar van AmazingPP
Ik vond dit wel een vermakelijk filmpje. Ook al slaan sommige verhalen nergens op, maar dat deed het soms in The Twilight Zone ook niet. Daar moest ik eigenlijk direct aan denken. En die clown was echt goed gemaakt; ik bedoel maar: wat een verschrikkelijk eng masker!! En ben ik de enige die het opgevallen is dat de vrouw die in het laatste filmpje haar verhaal doet door heel de film heen loopt? Al kan ik me niet herinerren dat ik ze in het eerste filmpje heb gezien... 3 *

avatar van Pazmaster
5 korte horrorverhaaltjes waarvan de 1e het slechtst is. Zelfs zo slecht dat ik de film bijna uit had gezet. Bar slecht acteerwerk, slecht verhaal en de special FX zien er niet uit. Gelukkig heb ik nog even verder gekeken want toen kwam ik erachter dat het korte verhalen zijn. Het 2e verhaal vond ik nog het best omdat daar een leuke ontknoping inzit. De 3e valt weer een beetje tegen. De 4e is dan weer wat beter maar de 5e valt dan weer tegen. Algeheel gezien een matige horror. 2,5 ster

avatar van Barry83
Ook ik heb me verleiden door de poster en achteraf misleidende omschrijving die bij deze film staat. Dacht ook namelijk een "vleesetende" clown klinkt goed. Maar na een halfuur snapte ik al niets meer van de film, tot ik erachter kwam dat het allemaal korte filmpjes waren. Met veel pijn en moeite toch de film afgekeken maar was een echte martelgang.
Als ik de film mag beoordelen met 1 woord dan is het WAARDELOOS en zonde van de tijd.

avatar van joey1973
the crossing: leuk verhaal, erg slecht uitgewerkt 1*
Tae jung's lament: erg voorspelbaar 1*
Re-membered: te kort, jammer 2*
Clowned: absoluut de beste 4*
Lover come back: had langer gemogen 2*

Gemiddeld dus 2*

avatar van Noodless
Tja, de omschrijving is best misleidend te noemen want de film bestaat gewoon uit 5 korte filmpjes.
the crossing : leuk, maar inderdaad slecht uitgewerkt 1,5 / 5
Tae jung's lament : sfeervol.... zwak slot 2,5 / 5
Re-membered : vond ik niks aan 1 / 5
Clowned : het beste filmpje 3 / 5
Lover come back : veel te kort, biedt te weinig 1,5 / 5

Gemiddeld : afgerond een 2 dus.

avatar van Gang_Star
Een horrorfilm, die weer is onderverdeeld in 5 verschillende verhalen. 4 daarvan zijn kort, saai en vaak nietszeggend en slaan vrijwel nergens op. Gelukkig wordt het nog wat goed gemaakt met clowned, want daar werd vermoedelijk het meeste aandacht aan besteed. Was best spannend, was duister en zo nu en dan zat er ook een dosis gore in. Alle ingrediënten die de rest van de 4 verhalen niet bevatten.

avatar van Franza
Ik zag de poster,
Ik las de tekst,
Ik dacht deze moet ik zien!
Ondanks het gemiddelde.

Maar tot mijn verbazing klopte de filmbeschrijving amper,
En waren het 5 filmpjes in 1 gepropt.
Naja dat is niet erg als de kwaliteit van de filmpjes goed is.
The crossing : Wel grappig, niks bijzonders 2*
Tae Jungs dinges: Is het een Japans filmpje en dan praten ze engels en tenslotte vond ik dit zwaar het slechtste filmpje 0,5*
Re-membered: Niks aan 1*
Clowned: Wel grappig 3*
Lover Come Back: Was in slaap gevallen / Geen cijfer

Dit maakt 5,5*:4= 1,385 dus een 1,5*

avatar van dualcia
*1.5 voor de laatste 2 filmpjes: voornamelijk Clowned. Best wel verrast door Corbin Bleu.

avatar van Daan258
Te slecht voor woorden, kan er niet meer over zeggen.
Vind het nog knap van mezelf dat ik de film gewoon heb afgekeken. XD
Zware onvoldoende dit.