• 8.297.259 stemmen

Geregisseerd door: Branko Schmidt

Met onder meer: Rene Bitorajac en Leon Lučev

Oorspronkelijke taal: Kroatisch

Plot Ljudozder Vegetarijanac

Dr. Danko Babic (Rene Bitorajac) is een succesvolle gynaecoloog van midden dertig. Hoewel hij duidelijk een expert is op zijn vakgebied, is hij een gewetenloos en volstrekt verwerpelijk persoon. Zijn beste vriend is hoofd politie-inspecteur Ilija (Leon Lucev), waarmee hij deelneemt aan sportweddenschappen. Via hem komt hij in aanraking met de controversiële zakenman Jedinko. Jedinko zit in de hard drugs en prostitutie (met medeweten van de politie) en is op zoek naar een gynaecoloog die zorg draagt voor zijn 'werknemers', wat betekent het uitvoeren van illegale abortussen.

image

avatar van jarno1975

jarno1975

Trailer (Youtube HD)

Dit zou de Srpski Film (2010) moeten zijn van 2012.

Een film met expliciete seks, abortussen en dierlijke geweld tot in het extreme....

avatar van PEN15

PEN15

De Kroatische versie van Medisch Centrum West. Is werkelijk waar niets aan. De cameraman lijkt wel dronken te zijn. Het is erg vervelend dat hij met de camera loopt te zwiepen, daar ben ik erg gevoelig voor en krijg er snel hoofdpijn van. Dat hoge cijfer op imdb neem ik met een korreltje zout, zeker gegeven door trotse kijkers met banden met Hrvatska.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

De Kroatische versie van MCW? pfff... laat me niet lachen.

Dit is weliswaar geen meesterwerk, maar komt er dicht bij in de buurt. Geweldige cast, zeer goed acteerwerk, realistisch gefilmd (voornamelijk handcamerawerk) en heerlijk corrupt neergezet.

Net zoals bij: Put Lubenica (2006) weer heerlijk van genoten

*3.75

avatar van ipman-99

ipman-99

"Ljudozder Vegetarijanac." ... '' !!!

Fantastische gestoord drama van Kroatie !!! Ieder land en ieder genre doen we weer alle eer aan als algemene filmliefhebber/verzamelaar ! Duistere praktijken en illegale abortussen wisselen elkaar af in deze duistere drama film van Kroatie ! "Cannibal Vegetarian" draait vooral om een ambitieuze gynaecoloog in de beste vruchtbaarheidskliniek van het land. De grenzeloze ambitie van de dokter leidt tot een serie dodelijke fouten. De film was de Kroatische Oscarinzending in 2012. Aparte geweldige kijkervaring met een aparte sfeer !