Future Weather (2012)

geregisseerd door Jenny Deller
met Perla Haney-Jardine, Amy Madigan en Lili Taylor

De 13-jarige Laduree woont in een trailer, die weggestopt staat ergens op een mooi stuk grond op het platteland van Amerika. Ze is een eenzaat die haar toevlucht neemt tot de natuur waarin ze is opgegroeid, terwijl ze zorgt voor haar moeder die heen en weer zwerft tussen mannen en jobs. Na een paar weken les in groep acht, keert Laduree terug naar huis, waar ze een briefje van haar moeder vindt in de broodtrommel, samen met een biljet van vijftig dollar, waarin staat dat zij opgestapt is om haar levenslange droom, make-up artiest voor de sterren, waar te maken. Laduree besluit om in het geheim alleen te blijven. Wanneer haar grootmoeder, de aantrekkelijke maar controlerende Greta, langskomt, liegt Laduree en zegt dat haar moeder aan het werk is...