Where the Day Takes You (1991)

Drama / Misdaad

geregisseerd door Marc Rocco
met Dermot Mulroney, Sean Astin en Lara Flynn Boyle

Enkele tieners zijn van huis weggelopen en moeten vechten om in Los Angeles op straat te kunnen overleven. Drugs, prostitutie en geweld zijn dagelijkse kost. De straatjongeren vormen een bende en worden als het ware één familie. King is de natuurlijke leider van het groepje. Als hij na een korte gevangenisstraf weer vrijkomt, zoekt hij zijn 'familieleden' opnieuw op en probeert hij hen op basis van zijn ervaring te tonen hoe ze hun overlevingskansen op straat kunnen vergroten.

avatar van Macmanus
Lijkt qua verhaal op KIDS, maar ik vind deze veel beter, tijdje geleden gezien dus ik weet niet precies meer wat er gebeurt allemaal, zou best kunnen als ik hem nu zie dat ik een stuk minder of een stuk beter vind, maar toen ik hem zag vond ik hem, erg goed, met een leuke rol van Will Smith in een rolstoel en ik las dat er een hoop bekende in spelen die ik toen helemaal niet kende.
Zoals : Sean Astin, Lara Flynn Boyle.

3.5 sterren tot nu toe, hoop dat deze film snel op tv komt

avatar van matthijs_013
Erg schokkend. Het had met gemak ee A-film kunnen zijn,

Ook met Dermot Mulroney, Ricki Lake, Lara Flynn Boyle, Adam Baldwin en Alyssa Milano.

avatar van matthijs_013
Na herziening kan ik niet anders dan de hoogst mogelijke stem geven. De film heeft alles: Een topcast, interessant en gewaagd verhaal, een prachtige soundtrack en mooie cinematografie.
De film is erg sterk, omdat er geen moraal of boodschap onder zit, maar de realiteit probeert te tonen. Het komt ook erg realistisch over, op de shootout aan het einde na. Vooral de eindscène is prachtig, waarin Heather terug het straatleven in gaat en niemand dus hun leven heeft gebeterd. Ondersteund door het briljante lied aan het begin en eind (waarvan ik de titel niet weet!), is 'Where the Day Takes You' een ondergewaardeerde meesterwerk!

Film over straatkinderen die van huis weggelopen zijn in een soort documentaire stijl en dat maakt het hard, schokkend en realistisch.
Ik kan de film niet vergelijken met KIDS want die heb ik niet gezien.
In ieder geval een aanrader!

avatar van movie acteurs
Every 26 seconds a child runs away from home.

Prachtig die laatste shot over het Roosevelt hotel en Chinese Theatre. Schokkend en realistisch deze gedurfde film. Karakter opbouw is zeer sterk en ze worden ook door de cast realistisch neergezet. Een aanrader. 4,5.

avatar van danuz
David Arquette heeft hier een klein rolletje als doorgesnoven gigolo. Toevallig ook de rol die hij enkele jaren later in de film Johns vertolkt.. Toeval?

Anyways, wederom een sterke film over straatjeugd (Kids, Streetwise, Johns). Einde viel me zoals zo vaak wat tegen (ergens wens ik altijd dat het eens 'goed' afloopt, dat zou me pas choqueren in zo'n film!). Maar de algehele sfeer is toch erg sterk, alsmede de locaties. LA lijkt wel bevolkt door straatkinderen, zou dat nu nog zo zijn?

avatar van Minotaures
1e film van Smith.

Docudrama-achtig reportage over een groep straatjongeren, die trachten te overleven in de straten van Hollywood (Noord Los Angeles). De verschillen in temperament zorgen voor onderlinge spanningen. Film is rijkelijk gevuld met talrijke cameo’s van acteurs, die destijds min of meer aan het begin van hun carrière stonden.

Goeie film over een aantal jongeren die op de straat leven in Hollywood. Niet echt een verhaal, maar meer de dagelijkse beslommeringen van de zwervende jeugd. Redelijk rauw in beeld gebracht op de straten van Los Angeles, maar wel met een fijne soundtrack. Een cast met flink wat bekende namen waarbij dit het filmdebuut was van Will Smith.

avatar van mikey
Niet al te geraffineerde Chrissy F. Das Kind vom Banhof Zoo rip=off... ik bedoel maar: de titel is where the day brings us en dan eindigt die hobbit uiteindelijk in de vuilnisbak. Toch een hoogst amusant ugly 90's werkje omdat je coole straatbeelden te zien krijgt. Acteerwerk van de rebels is heel toneelmatig.

avatar van keukenzout
Fantastische cast die niet uit de verf kwam. Wat een beroerde, voorspelbare film. Een beetje een slap aftreksel van iedere coming of age zwerfjongerenfilm.

avatar van IH88
“You've got the rest of your life to be an asshole. Why don't you take tonight off?”

Redelijke film over een stel jongeren die op straat leven in Los Angeles. De realistische en wat groezelige manier waarop dit straatleven in de 'City of Angels' wordt getoond is het sterkste punt van Where the Day Takes You, en het is sowieso leuk om al die jonge koppen van bekende acteurs in één film te zien. Will Smith, MacLachlan, Milano, Knepper, Mulroney, Slater, Astin, Baldwin, Flynn Boyle etc. Het spotten van nu bekende acteurs is soms nog leuker dan de film zelf.