Undeva la Palilula (2012)

Alternatieve titel: Somewhere in Palilula

Roemenië

geregisseerd door Silviu Purcarete
met Áron Dimény, George Mihaita en Constantin Chiriac

De jonge, pas afgestuurde arts Serafim arriveert in de jaren '60 in Roemenie in het plaatsje Palilula, een spookstad met een sanatorium en gynaecologische kliniek, ondanks dat er geen kind wordt geboren.Het is een gemeenschap van een groep Italianen die hun taal zijn verloren, maar hun muziek niet. In dit kinderloze stadje praktiseert Serafim zijn vak als kinderarts.

avatar van morpheus2000
Jemig, wat is dit een vreemde film. In meer dan 2 uur tijd komen zoveel verschillende vreemde dingen/situaties/gekkigheid voorbij, dat ik op een gegeven moment het spoor volledig kwijt ben geraakt. Mij te bizar, te grotesk en te gek. Op een gegeven moment is er een grote slachtpartij van levende kikkers die worden onthoofd en als kikkerbilletjes in een pan belanden. En waarom?
Niet veel later wordt er uit een verbrand huis een nog brandend lijk gehaald, daar wordt uit de buik een babyjongetje gehaald met aan zijn rechterbeen een poot van een geit. En die poot wordt er afgeknipt
Dit soort dingen dus. Zo bizar, dat het aan de ene kant ook weer intrigerend wordt. Er zullen genoeg mensen zijn die dit helemaal geweldig vinden, voor mij is het een graadje too much...