ad

Met onder meer: Stephen Dorff, Walton Goggins en Dominic Purcell

Releasedatum: 22 januari 2013

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Officer Down

"Once a bad cop, always a bad cop."

Een jaar geleden werd de corrupte rechercheur David Callahan levensgevaarlijk verwond bij een drugsdeal. Een anonieme vreemdeling redde zijn leven en David besloot zijn illegale leven de rug toe te keren. Maar net als hij zijn leven weer op de rit heeft, duikt zijn mysterieuze redder ineens op. Die verlangt als wederdienst dat David wraak neemt op de moordenaar van een aantal stripteasedanseressen. Tijdens zijn speurtocht, die hij geheim moet houden voor zijn superieuren, wordt hij teruggezogen in het illegale circuit van drank, drugs en prostitutie. Het spoor leidt naar de gewelddadige onderwereldfiguren die hij juist probeert te ontvluchten. Naarmate hij dichter bij de waarheid komt neemt het aantal aanslagen op zijn leven toe. David moet met keihard geweld terugslaan en tegelijkertijd de corruptie en illegale praktijken uit zijn verleden zien te vermijden.

imageimage

Alexandra Callahan

Father Reddy

avatar van arwall

arwall

Deze beschrijving klopt niet.

Inderdaad verkeerde synopsis!

Hoe dan ook; geen verkeerd wegkijkertje! Acteerwerk was ook wel best te pruimen voor deze B-Film.

Vermakelijk.

avatar van edwin1205

edwin1205

net gezien redelijke film met veel flashbacks. dat is niet echt mijn smaak

2.0

avatar van wege

wege

Omschrijving is klakkeloos overgenomen van IMDB.

Lijkt overigens nergens op! Snel verwijderen en correcte beschrijving ingeven.

Prima vermaakt met deze film, blijft boeiend.

avatar van hoffhaan

hoffhaan

• 2033 stemmen

Beschrijving van de film hierboven slaat inderdaad nergens op. Rommelige flashbacks maken de film inderdaad lastig te volgen, desondanks een aardige film.Redelijke cast, die voldoende acteert. Film is voldoende maar had beter gekund. Geen topper. De scenes volgen elkaar verwarrend op zonder enige diepgang, hierdoor ook weinig karakterontwikkeling van de acteurs, waardoor het rommelig wordt. Op zich is het verhaal van de film goed, maar te weinig aandacht voor de karakters en het verhaal, die de film naar een hoger plan moeten trekken. Kortom net voldoende. 3.0

• 20917 berichten

Redelijk misdaad drama voor een regenachtige avond , ook heeft de film een prima cast namelijk ook nog rollen van James Woods, Walton Goggins ( The Shield) en Stephen Lang.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Viel me een B-tje tegen deze B film. Geen bijzonder verhaal, net als het acteerwerk dat ook matig is. 2,5 ster

Movie-Addicted

"film omschrijving" gewijzigd door Jarno1975. Bedankt!

avatar van vranque

vranque

bedankt. verhaal is nu een stuk minder. haha

Film blijft hetzelfde

avatar van Waku

Waku

Typische B film.

Het is geen vervelende film om naar te kijken maar verhaal is wel beetje vergezocht uiteindelijk.

Bovendien acteert niet iedereen even naar behoren. Met name de personages uit russisch crimineel milieu vallen behoorlijk tegen. Bijrol van James Woods is wel ok en zelfde geldt voor

hoofdpersoon Stephen Dorff. De diverse flashbacks zijn soms verwarrend.

Niet bijzonder deze "Officer Down". Maar ook niet bar slecht dus.

2.5*/3*

avatar van vranque

vranque

aardig vermaak. Stephen Dorff had een makkie. niet een keer een andere plooi gezien in zijn mimiek.

verder niets om het lijf, niet vervelend maar ook niet meer dan dat.

avatar van samjenjay

samjenjay

Als nieuweling hier, begint mijn mening gelijk " goed " .Was helemaal klaar gaan zitten voor deze film. Viel vies tegen. Halverwege uitgezet. Zoveel flash backs dat hij niet normaal te volgen is. Beetje jammer.

avatar van Noodless

Noodless

Chaotisch, oninteressant verhaal die wegens de vele flashbacks, slaapverwekkende dialogen en totaal geen boeiende personages verveling weet op te wekken bij de kijker.

Na een goed uur werd het ook een sleur om je er door te worstelen. 3/10

gauke

Het gegeven van dit (politie) moordverhaal (en over corruptie) is niet bijzonder origineel. Doordat bovendien de regisseur verzuimd om verhaallijnen af te ronden en ook plotlijnen nergens heen gaan is de story verwarrend. Ik vond dat Stephen Dorff een goede hoofdrol speelt.

avatar van cor1946

cor1946

Goede actie film, En goed spel van Dorff. Ik weet wel er zijn veel films over corruptie bij de politie. Maar deze was de minst slechte.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Inderdaad prima actiefilm die ons zeker kon vermaken. Ook prima verhaal.

avatar van schram101

schram101

Kleine voldoende voor deze standaard politieprent met Stephen Dorff. De acteur die ik in dit soort rolletje best te pruimen vind doet het ook hier vrij aardig, al heeft zijn rol natuurlijk weinig om het lijf. Het plotje is dik genoeg om de 97 minuten die de film duurt te weten boeien al kan de film het niet laten hier en daar het land der cliche's en toevalligheden te bewandelen.

De cast vol bekende koppen (we zien acteurs uit o.a. Bones, Prisobreak, Terra Nova en Sons of Anarchy voorbij komen) maken Officer Down geen film die je volgende week nog steeds herrinerd, echter zorgen zij wel voor een iets leukere filmbeleving dan zijn soortgenoten.

avatar van schumacher

schumacher

vond ik niet echt een goeie film, er zat iets of wat in maar nee, zeker geen goeie film maar ook niet super slecht.

Bij momenten vervelend en soms saai ook.

avatar van Phantasm

Phantasm

Film met wel erg veel flashbacks, daar moet je van houden, niet echt mijn ding.

avatar van Elokuva

Elokuva

Goede actiefilm met een prima plot. Tot op het laatst wordt het werkelijke verhaal achtergehouden.

Goed acteerwerk en mooie muziek, een aanrader.

De beschrijving klopt in elk geval.

3,5 *

scorsese

Redelijke film waarin een corrupte agent zijn leven betert nadat hij wordt neergeschoten. Een behoorlijk ingewikkeld plot, vooral ook vanwege de vertelstructuur (veel gebruik van flashbacks). De film weet wel de juiste sfeer neer te zetten, en Stephen Dorff is goed gecast in de hoofdrol. Hierdoor kijkt het geheel wel gemakkelijk weg.

avatar van Decec

Decec

Een goede misdaad/drama film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Stephen Dorff en James Woods ...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Te snel camerabeweging...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...