Vatertage - Opa über Nacht (2012)

1 stem

Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ingo Rasper
met Sebastian Bezzel, Sarah Horváth en Monika Gruber

De 36-jarige levenskunstenaar en riksjarijder Sebastian, genaamd Basti, heeft een vluchtige, chaotische levensstijl en maakt de bars van München onveilig. Maar plotseling verandert zijn leven als de 17-jarige Dina en haar baby Paul plots voor zijn deur staan. Zij beweert zijn dochter te zijn. Ineens is Basti grootvader en daar eindigt de ellende nog niet, want Dina is niet alleen gekomen omdat zij behoefte heeft aan een vaderfiguur. Waar het Dina vooral aan ontbreekt, is geld. In zijn wanhoop gaat Basti naar zijn vader Lambert, die hem ook niet kan helpen. Basti ziet zich gedwongen zich in allerlei bochten te wringen om aan geld te komen.