Groupies Bleiben Nicht zum Frühstück (2010)

Alternatieve titel: Single by Contract

Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Marc Rothemund
met Anna Fischer, Kostja Ullmann en Inka Friedrich

'Groupies blijven niet tot het ontbijt' vertelt het verhaal van de 17-jarige Lila, die halsoverkop verliefd wordt, niet wetende dat haar geliefde Chriz, een topster is van een trendy Duitse band. Er ontwikkelt zich een turbulente en romantische verwarring, vol humor en charme.

Vanaf het begin van de film kreeg ik het idee "waar heb ik dit eerder gezien?" Nee, toch niet maar net als ... Qua verhaal is het "Notting Hill" in Berlijn, nu met een nietsvermoedend schoolmeisje en een beroemde zanger uit een rockband (i.p.v. de vrouwelijke filmster en de naïeve boekverkoper). Zelfs de beroemde scène na het uitmaken en de race om nog op tijd te zijn ontbreekt niet. Toch: wel grappig voor een jong publiek (waartoe ik al lang niet meer behoor) en kijken naar Kostja Ullmann ("Sommersturm", "Das Wunder von Berlin" en "Die Zeit, die man Leben nennt") is voor mij beslist verzachtende balsem voor zere ogen, alleen ... die tatoeages op zijn linkerarm (als ze echt zijn!) vind ik verschrikkelijk ontsierend.

avatar van kuiponok
Leuk en simpel tussendoortje als je geen zin hebt in een diepgaand verhaal

avatar van 93.9
Is dit een slechte grap om nu eens Duitse films te nasynchroniseren, maar dan naar Nederlands???
NPO wat doe je nou
Hoe dan ook een erg leuke romkom.

Een aardige tiener romcom over de ontluikende liefde tussen een studente en een bekende rockster. Gelukkig niet zo platvloers als veel van z'n Amerikaanse tegenhangers. Geen topfilm, maar toch wel amusant. Bovendien laat Marc Rothemund zien dat hij als regisseur best veelzijdig is.

Aardige Duitse Komedie / Romantiek film voor tieners, met veel muziek en een leuke rol voor Kostja Ullmann.

De 17-jarige Lila Lorenz (Anna Fischer) komt terug naar Berlijn nadat ze een jaar in Amerika heeft doorgebracht. Daar krijgt ze een oogje op Christopher (Kostja Ullmann), maar ze weet niet dat hij de populaire zanger Chriz is van de popgroep "Berlin Mitte". Net zoals ze ook niet wat dat haar zusje Luzy (Amber Bongard) een groot fan is en dat Christopher een contractclausule heeft waarin staat dat hij single moet blijven.

Jeugdversie van romcom klassieker "Notting Hill". Het is allemaal volstrekt ongeloofwaardig, maar wel uiterst genietbaar door de chemie tussen de twee hoofdrolspelers. Op het "Kindermedienstiftung" festival, kreeg deze film de prijs voor beste film.

Al met al leuk om eens gezien te hebben deze Duitse tiener Komedie / Romantiek film.

avatar van Baboesjka
Vermakelijk om een keer naar te kijken op een woensdagmiddag waarin ik mij erg verveelde. Ik heb 'm in het Nederlands gezien, en ik kijk films liever in de originele taal, maar ondanks dat keek het prima weg, ik vind Lila een fijn personage, geen hysterisch type, en het acteerwerk vind ik goed, alhoewel dat wel wat lastiger te beoordelen is als de film is nagesynchroniseerd. Voldoende. 3*