Hijacked (2012)

Actie / Thriller

geregisseerd door Brandon Nutt
met Randy Couture, Dominic Purcell en Vinnie Jones

De ex-vrouw van special agent Ross (Couture) gaat aan boord van een privévliegtuig. Het vliegtuig wordt echter gekaapt. De kapers werken voor een misdaadbaas waar Ross al lange tijd naar op zoek is. Ross heeft geen tijd om zijn team bijeen te krijgen en hen te informeren. Ross besluit aan boord te gaan van het vliegtuig om de liefde van zijn leven te redden.

Uiteraard moet je geen hoogstaande film (het is gewoon een B-film) verwachten en soms zag het er ook behoorlijk nep uit (o.a. vliegtuig en actie in het begin) maar als eenvoudig actiefilmpje was hij best geslaagd. Het verhaal is opzicht goed te volgen (wel cliché) en op het einde wordt het zelfs nog een beetje verrassend. Verder zit er genoeg actie in en deed de cast het ook best leuk. Met name dan Dominic Purcell en Randy Couture die ze zelf ook regelmatig op de kloten kreeg. De rol van Vinnie Jones stelt niet veel voor en hij speelt ook maar een kort rolletje. In de film zitten overigens best veel fraaie vrouwen waardoor het ook nog eens een stuk beter wegkijkt. Als vermaak is deze film best te doen en omdat hij ook niet al te lang duurt (iets van 85 minuten) verveelde hij eigenlijk nergens.

avatar van schram101
Randy Couture heeft zeker de kop en attitude om dit soort rollen te spelen. Jammer genoeg wordt er in Hijacked niet genoeg met Couture's coolness gedaan waardoor het uiteindelijk allemaal maar een flauwe bedoening blijft. Plot is natuurlijk totaal ondergeschikt maar dient als prima kapstok voor een leuke actieprent. Maar als die actie dan blijkt tegen te vallen en de rol van Vinnie Jones ook nog eens ontzettend kort blijkt, blijft er niet veel bijzonders over dan een redelijk vermakelijke B-film die je binnen no-time zult vergeten.

avatar van Kondoro0614
Hijacked

Meh, dit was echt geen goeie film. Bij het eerste gevecht had ik al een meh gevoel. Vooral toen ik de effecten zag toen iemand werd beschoten. Bah, wat nep gemaakt. Kwa actie mist er niks hoor, actie is wel lekker opzich in de film. In het begin beetje ver te zoeken maar toen ze in het vliegtuig zaten kwam het op gang. Echter vond ik het in het algemeen een erg slechte film, acteer werk vond ik niet goed en zeker van Dominic Purcell zit ik nooit meer te popelen na Prison Break. Ik vind namelijk dat hij in best wel slechte films speelt en slecht acteert. De andere deden het mwah, en de beste vond ik toch wel Randy Couture aangezien je bij de meiden alleen maar gegil hoort waar je niks bij voelt en de mannen staan er bijna allemaal als houten planken. Het verhaal was niet perfect. En het concept hebben we al vaker gezien. Er zijn echt veel betere films dan deze en vooral ook met dit concept. De film kon mijn aandacht niet vast houden en het verhaal was in het begin wat moeilijk om te snappen. Het einde verwacht je niet maar dat is het enigste waar je even met open mond naar keek. Geen goeie film dus. Jammer.