Hijacked (2012)

Actie / Thriller

geregisseerd door Brandon Nutt
met Randy Couture, Dominic Purcell en Vinnie Jones

De ex-vrouw van special agent Ross (Couture) gaat aan boord van een privévliegtuig. Het vliegtuig wordt echter gekaapt. De kapers werken voor een misdaadbaas waar Ross al lange tijd naar op zoek is. Ross heeft geen tijd om zijn team bijeen te krijgen en hen te informeren. Ross besluit aan boord te gaan van het vliegtuig om de liefde van zijn leven te redden.

avatar van DiDa
Actiefilm met Randy Couture (The Expendables 1 + 2)

avatar van qeynes
Jammer, ik dacht even Jason Statham te herkennen op het plaatje..

avatar van DDT
DDT
5 stemmen en gemiddelde van 1? Kgeloof er niks van ze...........

Uiteraard moet je geen hoogstaande film (het is gewoon een B-film) verwachten en soms zag het er ook behoorlijk nep uit (o.a. vliegtuig en actie in het begin) maar als eenvoudig actiefilmpje was hij best geslaagd. Het verhaal is opzicht goed te volgen (wel cliché) en op het einde wordt het zelfs nog een beetje verrassend. Verder zit er genoeg actie in en deed de cast het ook best leuk. Met name dan Dominic Purcell en Randy Couture die ze zelf ook regelmatig op de kloten kreeg. De rol van Vinnie Jones stelt niet veel voor en hij speelt ook maar een kort rolletje. In de film zitten overigens best veel fraaie vrouwen waardoor het ook nog eens een stuk beter wegkijkt. Als vermaak is deze film best te doen en omdat hij ook niet al te lang duurt (iets van 85 minuten) verveelde hij eigenlijk nergens.

avatar van schumacher
Uiteraard is dit geen top top aktie film ofzo maar is het een leuke vermakelijke film met zak chips en cola erbij? Zeer zeker, ik snap dus ook die lage scores niet?
Een film hoeft niet altijd op en top boordevol aktie te zitten of super sterk geacteerd met een super verhaal erbij.
Deze film is een leuke wegkijker maar verwacht alleen niet je een kaskraker zal te zien krijgen .
Deze film was voor mij zeker geen tijdverlies.
Soms heb ik alle beste en nieuwste films al gezien en dan moet je op zoek naar andere, dan ben ik tevreden met een film als deze.

standaard aktiefilm waar er al een dozijn van zijn

Volgensmij hebben vele een media studie gevolgd of dergerlijke.. ik zie zovaak kritiek op een film.Deze film is voor mij (iemand zonder media/camera etc kennis) heel spannend geweest! Goede actiemomenten en goed acteerwerk

avatar van mnrk
Dit was een gewoon een standaard aktiefilm....niet slecht maar ook niet top !

Het verhaal is redelijk bekend,maar had soms een aardige twist....het acteerwerk was ook voor deze film gewoon in orde (niks bijzonders maar gewoon in orde).

avatar van TomPSV
Het plot was natuurlijk niet echt origineel, maar desalniettemin heb ik me prima vermaakt met deze film. Er zat in ieder geval genoeg actie in en ook het acteerwerk was in orde. Ik dacht dat ze op het einde het hele verhaal even gingen uitleggen, maar ik werd positief verrast. Prima actiefilm waar je niet veel bij na hoeft te denken.

avatar van Re73
Uitgezet naar 20 minuten zonde van me tijd.

avatar van Wickedpictures
ik vond deze film eigenlijk nergens op slaan, maar jah dat heb je met low budgets! chicks waren wel hot. Ik kijk liever toch "passenger 57" nog een keer.

avatar van schram101
Randy Couture heeft zeker de kop en attitude om dit soort rollen te spelen. Jammer genoeg wordt er in Hijacked niet genoeg met Couture's coolness gedaan waardoor het uiteindelijk allemaal maar een flauwe bedoening blijft. Plot is natuurlijk totaal ondergeschikt maar dient als prima kapstok voor een leuke actieprent. Maar als die actie dan blijkt tegen te vallen en de rol van Vinnie Jones ook nog eens ontzettend kort blijkt, blijft er niet veel bijzonders over dan een redelijk vermakelijke B-film die je binnen no-time zult vergeten.

Nou,....pff!Lange zit.Slechte film,slecht geacteerd,waardeloos verhaal.Kortom zonde van je tijd.
1 ster voor de moeite.

Update: Nederlandse dvd-release is komen te vervallen.

avatar van boemboem27
hele matige film met een hoop "foutjes".
"toevallige" momentjes bijvoorbeeld.
matig einde,nee laat maar liggen..

slecht gespeeld. onmogelijk verhaak
zonde van de tijd

avatar van Gang_Star
Matige actiefilm met matig acteerwerk, en waarin de aanwezige actie teleurstelt. Een verhaal dat al meermaals is verfilmt, maar ook meermaals beter is verfilmt.

avatar van Kondoro0614
Hijacked

Meh, dit was echt geen goeie film. Bij het eerste gevecht had ik al een meh gevoel. Vooral toen ik de effecten zag toen iemand werd beschoten. Bah, wat nep gemaakt. Kwa actie mist er niks hoor, actie is wel lekker opzich in de film. In het begin beetje ver te zoeken maar toen ze in het vliegtuig zaten kwam het op gang. Echter vond ik het in het algemeen een erg slechte film, acteer werk vond ik niet goed en zeker van Dominic Purcell zit ik nooit meer te popelen na Prison Break. Ik vind namelijk dat hij in best wel slechte films speelt en slecht acteert. De andere deden het mwah, en de beste vond ik toch wel Randy Couture aangezien je bij de meiden alleen maar gegil hoort waar je niks bij voelt en de mannen staan er bijna allemaal als houten planken. Het verhaal was niet perfect. En het concept hebben we al vaker gezien. Er zijn echt veel betere films dan deze en vooral ook met dit concept. De film kon mijn aandacht niet vast houden en het verhaal was in het begin wat moeilijk om te snappen. Het einde verwacht je niet maar dat is het enigste waar je even met open mond naar keek. Geen goeie film dus. Jammer.

Lee92
slechte film in alle opzichten.
Opnamen van het vliegtuig zijn allemaal geanimeerd en er ziet geen enkel shot bij van een mogelijke werkelijkheid. Vooral de filmscenes in de cockpit slaan nergens op want de Boeing 747-100/200/300 hebben rechts achterin een apart paneel voor de boordwerktuigkundige. Ook instrumenten van het midden gedeelte waren nog niet digitaal, maar analoog; met metertjes dus.
Daar klopt dus al helemaal niets van. Voor de rest is het interieur gefilmd in de studio, want een dergelijke entourage is in een vliegtuig onmogelijk. De spelers zijn stuk voor stik nog geen 'nul ' waard.
Net als nagenoeg alle vliegtuigfilms is dit pure'bullshit. Maar ja, typisch Amerikaans: als het maar geld oplevert. Amerikanen zijn nog in staat om hun vader of moeder te verkopen voor moreel verval, misdaad en vooral GELD!