Mosquita y Mari (2012)

geregisseerd door Aurora Guerrero
met Fenessa Pineda, Venecia Troncoso en Joaquín Garrido

Wanneer Yolanda voor het eerst haar nieuwe buurmeisje Mari ontmoet, ziet zij alleen hun verschillen. Als enig kind van immigrantenouders is Yolanda's enige zorg het halen van goede cijfers; voor haar lijkt het realiseren van de American Dream slechts een kwestie van tijd. De 'streetwise' Mari moet juist haar illegale familie bijspringen om het hoofd boven water te houden. Ze raken steeds hechter bevriend, maar hun band blijkt ingewikkelder dan verwacht.

In diverse filmhuizen te zien in het kader van Gay & Lesbian Summer Festival.
Vanaf 13 november te koop op DVD (Homescreen)

avatar van Pazmaster
Niet slecht hoor. 2 buurmeisjes (en klasgenoten) raken bevriend en langzaam bloeit er iets op tussen de 2 pubers. Er gebeurd eigenlijk niet eens zo heel erg veel maar toch bleef het me boeien. Best aardig geacteerd ook. Einde had wel iets beter gekunt maar over het algemeen best leuk voor een keer. 3 sterren