Solidarnosc, Solidarnosc... (2005)

Polen
Drama / Komedie

geregisseerd door Filip Bajon, Jacek Bromski, Ryszard Bugajski, Jerzy Domaradzki, Feliks Falk, Robert Glinski, Andrzej Jakimowski, Jan Jakub Kolski, Juliusz Machulski, Malgorzata Szumowska, Piotr Trzaskalski, Andrzej Wajda en Krzysztof Zanussi
met Katarzyna Herman, Marek Kondrat en Robert Wieckiewicz

Een cinematografisch project, gemaakt om de arbeidersstakingen in het Polen van 1980 te herdenken. Deze gedramatiseerde, historische film bestaat uit dertien korte verhalen van toonaangevende Poolse regisseurs, die elk hun persoonlijke mening geven over de 25e gedenkdag van de Solidariteit.