• 8.297.257 stemmen

Oorsprong: Ierland / Frankrijk

Geregisseerd door: Agnès Merlet

Met onder meer: Thomas Brodie-Sangster, Tom Collins en Lesley Conroy

Plot Hideaways

"Can Love Overcome a Curse"

James Furlong ontdekt na een ongeval dat hij beschikt over een buitengewone gave die de dood veroorzaakt van zijn vader en zijn grootmoeder. Verstoord besluit James geïsoleerd in een bos te leven om te voorkomen verder schade te berokkenen aan zijn familieleden. Een paar jaar later ontmoet hij het jonge meisje Mae, die wegens een ongeneeslijke ziekte eveneens toevlucht zoekt in het bos. De twee worden verliefd op elkaar en hun verbond maakt het mogelijk dat James onvermoede krachten ontdekt in zijn mogelijkheden.

imageimage

avatar van bladerunner63

bladerunner63

te zien op Prime Telenet (huur/on demand) ... ik had er meer van verwacht na het lezen van lovende kritieken....zoals Ridley Scott zegt : tegenwoordig zijn 95 % van de films goed voor de vuilbak

avatar van nadrin

nadrin

Een mooi familie sprookje.

Dat me door zijn tederheid enorm wist te charmeren

avatar van Spanky47

Spanky47

Gezien via Prime (Telenet).

Enorm verrast van deze zeer mooie film. Lang geleden nog zo een mooie 'sprookjesfilm' te hebben gezien. Rachel Hurd-Wood & Harry Treadaway acteren zeer goed in deze film.

Met weinig verwachtingen begonnen met deze film te kijken, en ik bleef tot het einde deze film aandachtig volgen.

avatar van Serpicos

Serpicos

Ik denk niet dat de meeste Ierse films iets voor mij zullen zijn.. het valt moeilijk te verwoorden en ik heb ook veel te weinig films uit Ierland gezien, maar datgene wat er zo typisch is aan het land en in deze film / films aan bod komt, daar hou ik gewoon niet van. Soit

Hideaways komt over als een braaf/lief sprookje, met een simpel maar ietwat magisch verhaal. Als gevolg heeft de film een paar mooie stukjes. Alleen, Agnès Merlet faalt in het creëren van een betoverende sfeer en verloop van de film. De chemie tussen James en het meisje was er ook wel ergens, maar was tegelijkertijd ook wel bij momenten, en eerlijk gezegd te vaak, zoek. Plus de film zat wat slecht in mekaar, met als gevolg een paar oninteressante interacties tussen de hoofdpersonages.

Gus Van Sant heeft het er dus stukken beter vanaf gebracht met Restless (2011) .