Love and Honor (2013)

Romantiek / Oorlog

geregisseerd door Danny Mooney
met Liam Hemsworth, Teresa Palmer en Aimee Teegarden

Love and Honor vertelt het passionele verhaal van een jonge soldaat die zijn beste vriend helpt om het hart van zijn vriendin terug te winnen. Hij moet hiervoor een clandestiene trip ondernemen van het oorlogsfront in Vietnam naar huis in een tijd van protesten en sociale revolutie en zal op die manier voor de eerste keer echte liefde ervaren.

avatar van jippie2010
NB: clandestien, dat heb ik op moeten zoeken

Een clichématig, voorspelbaar, voorbeschikt en nietszeggend verhaaltje, routinematig en geen moment origineel, verpakt in enkele mierzoete liefdesscènes. Er wordt weinig relevants voor het voetlicht gebracht (dat er werkelijk toe doet); het enige dat tenminste nog interessant was waren de delen waarin de tijdgeest van het eind van de jaren zestig werden weergegeven. Verder vond ik dat er sprake was van weinig chemie tussen de mannetjes en de vrouwtjes.

avatar van m1701
Mwah beetje slap verhaal.
Werd nergens echt romantisch of spannend.
Vond dat er ook weinig chemie was tussen die 2... jammer

avatar van Piratje
Deze film herzien voor de 2de maal met een betere visie op het gebeuren.
Eerder liep ik in de lijn van velen. Maar heb me bij het herzien totaal bedacht en geef toe dat ik mij totaal vergist heb toen ik hem voor het eerst zag. Vooral ook omdat ik mij heb laten leiden door het bovenstaande ongepaste introverhaal.

Een pro-Amerikaans drama waarin op de achtergrond de politiek de hoofdrol speelt.

Het drama van de oorlog in Vietnam én de luxe van een maanlanding met mekaar verweven in een klassiek romantisch verhaal van de traditionele soldatenliefdes die eender welke oorlog met zich meedragen.

Ik begrijp nu de lage scores niet en zelfs het team speelt zijn rollen prachtig. Op enkele details na. Evenmin het aantal berichten deed me twijfelen.

Wie nooit soldaat geweest is zal dit zeker niet begrijpen, maar idealisme en plicht horen niet bij mekaar en mogen evenmin tegen mekaar uitgespeeld worden. Want dan loopt alles verkeerd.

Spijtig dat die symboliek van de dienstplicht met zijn voor- en nadelen afgeschaft is. Het is sindsdien dat ook de rechten en plichten afgeschaft werden en we nu op de rand van andere verlangens zullen verderleven.
Sorry. Maar ik zag deze film nu niet meer als een parendans.
Dat was de siroop over de realiteit.
Wie niet graag werkt blijft gewoon thuis.

4,5* omdat aan het verhaal en acteren nog wat kon verbeterd worden.

avatar van weberanja
Piratje, helemaal mee eens!

avatar van Lof78
Beetje dertien in dozijn film... en het Vietnam-thema is naar mijn mening al aardig uitgemolken!
Ik vond wel beide hoofdrol spelers erg innement en geloof dat ze het nog ver kunnen schoppen in film. *** sterren

Lang niet slecht deze film, integendeel, is beter dan ik had verwacht.
Veel romantiek, weinig oorlog... dat is het kort samengevat, maar het tijdsbeeld, 1969, wordt wel mooi weergegeven.
Ook de vertolkingen zijn goed.
Kortom: heb wel van deze prent genoten.

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek/oorlogsfilms...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital 5.1)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

avatar van Elineloves
Ik ben er niet zo kapot van. Zag totaal geen chemie en de personages vond ik niet leuk. Nu kijk ik sowieso niet graag naar Teresa, maar Liam daarentegen... Die hoeft meestal niet veel te doen om mij enthousiast te krijgen. Maar hier liep het even anders, blijkbaar. Het verhaal interesseerde me weinig en de romantiek kwam voor mij niet over zoals het zou moeten. Jammer, maar had er sowieso niet al te hoge verwachtingen van.