Dangerous Voyage (1954)

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Drama

geregisseerd door Vernon Sewell
met William Lundigan, Naomi Chance en Vincent Ball

De Amerikaanse pulpschrijver Peter Duncan is in Engeland op zoek naar inspiratie voor zijn volgende boek, wanneer hij het intrigerende verhaal leest van John Drew en zijn zus Joan. Deze laatste twee ontdekten een jacht op drift aan de kust van Dover. Het jacht werd bemand door twee mannen, maar eenmaal terug in de haven was ze leeg. Duncan bezoekt de Drews en samen beginnen ze te vermoeden dat de boot zou kunnen gebruikt zijn voor een smokkelzaak. Als het trio een tijdje op het jacht heeft doorgebracht stellen ze vast dat ze allen brandwonden hebben. Ze ontdekken al snel dat de mast van het schip gevuld is met gestolen uranium uit een nabijgelegen onderzoeksstation.