Keeping Rosy (2014)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Steve Reeves
met Maxine Peake, Blake Harrison en Elisa Lasowski

Charlotte is een vrouw wiens leven volledig wordt bepaald door haar carrière. Het enige wat ze wil is een graantje meepikken van het mediabureau waaraan ze haar leven heeft gewijd. Echter, de broosheid van haar perfecte bestaan wordt blootgesteld, wanneer ze er achter komt dat ze verraden is door de directie. Als ze terug naar huis keert uit ze haar woede op de huishoudster. Wanneer haar leven uiteenvalt begint ze aan een reis van zelfontdekking, verzoening en gevaar, waarbij ze vecht voor een rooskleurige toekomst.

Goede meeslepende film waarbij ik moest blijven kijken hoe het afliep. Een tang van een vrouw die altijd alles te zeggen lijkt te hebben, komt hopeloos in de problemen en ze werkt zich steeds verder in de nesten! Tja, bij het laten verdwijnen van een lichaam komt meer kijken dan je denkt... Het maakt goed duidelijk dat control freakerig gedrag totaal averechts werkt en het alemaal alleen maar erger kan maken.

avatar van morpheus2000
wezli schreef:
Goede meeslepende film waarbij ik moest blijven kijken hoe het afliep.

Ja,
Kan het hier wel mee eens zijn.
De wet van Murphy lijkt van toepassing te zijn bij de hoofdrolspeelster. Alles wat fout kan gaan, gaat fout. Hoe vervelend en moeilijk ze in het begin is, ik kreeg later in de film alsmaar meer medelijden met haar. Hoe dan, waarom dan, stop dan.....
En het eind was toch wel een flinke schok toen ze zich samen met Tom (de beveiliger) over het balkon gooide... .

avatar van perceived
Klein maar fijn filmpje!