• 8.254.775 stemmen

The Devil's in the Details (2013)

Thriller | 100 minuten

Genre: Thriller

Geregisseerd door: Waymon Boone

Met onder meer: Ray Liotta, Emilio Rivera en Joel Mathews

IMDb beoordeling: 3,8 (838)

Plot The Devil's in the Details

"Payback is Hell"

De voormalig marinier Thomas Conrad (Ray Liotta) keert terug naar Nogales, Arizona. Zijn leven verandert echter voorgoed als hij verstrikt raakt in een gevaarlijk spel van drugskoeriers van een Mexicaans kartel...

image

kappeuter (crew films)

avatar van tattoobob

tattoobob

Lekker overslaan denk ik???

of zit ik er naast???nee he??

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Overslaan maar, alhoewel ik Liotta een twijfel gevalletje vind.

avatar van tattoobob

tattoobob

Daarom juist overslaan!

avatar van 033

WTF is dit voor shit film!!! NIET KIJKEN!! NIET DE MOEITE WAARD!

avatar van xangadix

xangadix

Ik zit er nou zo'n 30 minuten in, maar het is niet zo erg als ik had verwacht... Ik heb veel en veel erger gezien...

[Edit]

Okee, de ellende begint pas echt na die dertig minuten...

avatar van XX-Men

XX-Men

inplaats van altijd te zanniken zouden jullie niet beter een echte recensie plaatsen waar de mensen iets aan hebben?

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Wat let je?

avatar van schumacher

schumacher

Ik heb het me toch geriskeerd om deze film te bekijken en ik ben het niet eens dat deze film o zo slecht is, ben ik alvast niet mee eens.

De scenes op zich waren wel oke, de acteurs vielen ook mee.

Hetgeen waar je je wel kan aan ergeren is vooral op het einde, het toch onduidelijk is , er zitten daardoor wat mij betreft ferme gaten in de film en dat is jammer.

De film bleef me de hele tijd boeien, kijkte lekker weg maar de film word voor een stuk verpest door de gaten die er zijn in de film en vooral het einde die toch niet duidelijk genoeg was maar al bij al viel deze beter mee dan de commentaren die ik hier heb gelezen.

Ik heb al veel veel slechter gezien hoor, films waarbij er bv uiteindelijk helemaal niks gebeurd, alle acteurs een ramp zijn, het verhaal nog veel veel meer rammelt enz....

avatar van Piratje

Piratje

Een verschrikkelijk spannende film van de eerste seconde tot de laatste.

Wat de inleidende beelden met de korte uitleg van deze film niet laat vermoeden en de trailer geen correcte weerspiegeling is van het totale gebeuren in de film. Evenmin weerspiegelt de poster het verloop.

Een thriller waarvan je op enkele minuten (geen half uur) na 100 minuten meetrilt en geniet.

Snoepen of naar het toilet gaan krijgen hier geen kans. Geen moment. Zelfs storende moeite om de ondertitels te volgen.

Dus wie de film in het Engels kan volgen beleeft de top.

Ook al verloopt dit hele verhaal in één kamer met "de GSM en de cronometer" als hoofdspelers met daarnaast één slachtoffer en daarrond zijn familie, een simpel verhaal, enkele criminele Mexicanen en wapens allerhande, verloopt de inhoud helemaal niet eentonig of langdradig. Ook al laten de eerste beelden dat misschien wel vermoeden omdat een inleiding vanzelfsprekend is en men voortdurend terugspring van heden in verleden. Met herinneringen van familieflitsen en gebeurtenissen van het getraumatiseerde, door de familie verstoten, slachtoffer en zijn dokter tussendoor.

Ray Liotta (Thomas) als slachtoffer speelt zijn menselijke hoofdrol uitstekend.

Regisseur Waymon Boone weet dit eigenlijk eenvoudig verhaal tussen kale muren op te drijven met een trillende spanning die je na de film nog vele minuten meevoelt. Prachtig voor wie houdt van thrillers en eenvoud. Het is duidelijkheid troef en het plot is secondenlang kort, voorspelbaar en goed.

Daar dit niet dadelijk mijn genre van film is durf ik hiervoor geen 5 geven.

Maar bewonder het team dat vanuit zo'n eenvoud zo'n spanning kan opwekken.

Zeker een aanrader voor thrillerliefhebbers met een sterk hart die zeker deze gemiste kans niet mogen liggen laten.

Een 4,5plus is hierbij zeker niet misgestemd.

Spijtig van de eerdere criticasters die ongezien punten gaven.

avatar van andijvie

andijvie

Prachtig verhaal "Piratje", mijn nieuwsgierigheid is helemaal gewekt.

Ik ben heel erg benieuwd naar deze film. Thanks.

avatar van Davezelf

Davezelf

Zeer ondergewaardeerd hier.

Een beetje 'Phonebooth'

Script rammelt een beetje. Er is zeker niet te veel naar special-effects gegaan.

Spannend vanaf de 5e minuut tot aan het eind.

Geweldig!

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Ikzelf had zeker niet gekozen voor Joel Mathews. Gelukkig is er Ray Liotta en over het algemeen is het you love him or you hate him. Ik hoor bij de groep die nog steeds graag naar deze acteur mag kijken ook al worden de rollen voor hem d'r niet beter op. Emilio Rivera is ook een prima acteur dus de body voor de film is aanwezig.

Door het slechte acteerwerk van Joel Mathews rees bij mij al snel de vraag of ik de film nu wel of niet zou afzetten. Tenenkrommend begint het plot zich te manifesteren, d.m.v. telefoongesprekken in slechte kluchtvorm moet men actie ondernemen.

Om het langzame verhaal een beetje schmuck te geven is er gekozen voor flashbacks, helaas ook die zijn traag en ronduit saai te noemen. De dialogenfilm geeft vele verschillende momenten uit het leven van de hoofdrolspeler kris kras door elkaar weer en de ongeloofwaardigheid wordt alsmaar groter en groter.

Nee dit was geen goed werk en ik kan het geen aanrader noemen. De film probeert spannend te zijn maar daar slaagt het niet in. Goed voor 2.5 sterren maar op een schaal van 10 zou ik een 4.5 sterren geven. In het vervolg vermijd ik films met Joel Mathews in de hoofdrol.