Offender (2012)

Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Ron Scalpello
met Kimberley Nixon, Shaun Dooley en Joe Cole

De 20-jarige Tommy Nix (Joe Cole) laat zichzelf bewust naar Feltham sturen, de meest beruchte jeugdgevangenis van het Verenigd Koninkrijk. De man die de liefde van zijn leven heeft aangevallen, en waardoor zij hun baby zijn verloren, zit hier gevangen en Tommy is uit op wraak. Wanneer hij beseft dat hij in de hel op aarde is beland, verandert zijn plan langzaam in een strijd om te overleven...

Doet Joe Cole de voetballer mee in deze film

avatar van schram101
Volgens mij is het iemand anders

Maar laten we hopen dat deze prent lekker Brits bruut word. Dan kan het best wat worden.

avatar van Movie-Addicted
Why a ya in here fo?...... Justice!

Zeker geen onaardig revenge filmpje (tenminste als je de ratings op IMDB ziet, wel doen vermoeden.) Er word goed geacteerd, spanning is goed verdeeld, heerlijk corrupt, en lekker rauw gefilmd.

Verder komt deze film wel wat ongeloofwaardig over, maar dat zijn wij inmiddels wel gewend, met films van dit soort kaliber.

Het begin van de film leek me aardig.
Er zat spanning in en het verhaal sprak me echt aan.
Maar verder in de film ben ik de geloofwaardigheid verloren en de interesse.

avatar van Bullit
Als je niet kan slapen dan val je hier ook niet van in slaap.

Gevangenis drama dat hard en koud is met een prima rol van de jonge Joe Cole als de op wraak beluste Tommy. Wat ik me echt af vraag is of dat het er echt zo corrupt aan toe gaat in het gevangenis wezen. Mooie grauwe beelden en een prima setting doen de rest , meer dan aardig en een dikke voldoende dus een zeven / 3.5*.

avatar van vranque
Het probleem met deze film is, die niet onaardig was, de slechte cast (joe cole stak erboven uit en ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkelt). Maar de rest van de cast is een triest zooitje ongeregeld wat de film een beetje lachwekkend maakt ondanks het goede, ietwat simplistische verhaal en de keiharde aanpak ervan..

avatar van Oliveri
Prima film, weinig mis mee, en dat de rest van de cast een triest zooitje is vind ik totaal niet.

avatar van Rodger
wel goed, harde actie...
3**

avatar van Cleanshot
Vond het acteerwerk niet echt slecht, de hoofdrolspeler doet me denken aan een herkauwende excollega van me maar die is lang niet zo baddass als dit jochie.
Wat brute scenes erin, vooral de start vond ik prima. Inderdaad wat mindere puntjes zo door de hele film heen, maar al met al prima mee vermaakt.

avatar van Pazmaster
Redelijk filmpje met een simpel verhaal, redelijk acteerwerk en lekkere muziek 3 sterren

avatar van schumacher
Zalige lekkere wegkijker me dit was. Houd van zo'n films.
Lekker strak en hard . Geen saai gedoe.

Snoeihard actiedrama zoals alleen de britten hem kunnen maken.
Hoofdrol speler Joe Cole blinkt uit dankzij een uitgestreken bijna beangstigende kille blik.
Prima film.

avatar van Re73
Maasje78 schreef:
Het begin van de film leek me aardig.
Er zat spanning in en het verhaal sprak me echt aan.
Maar verder in de film ben ik de geloofwaardigheid verloren en de interesse.

ik had precies hetzelfde gevoel

Aardige film. Knap dat ze zoveel rotkoppen in deze film hebben weten te proppen. Het verhaal is mager en de cast is ook niet van topkwaliteit. Toch bleef het wel boeien en dat was met name door de manier van filmen.

avatar van schram101
Erg matige prent die ondanks een vrij aardige rol van de hoofdpersoon, alhoewel, verder dan wat stoer kijken komt ie niet, niet weet te boeien. Een heel stel erg matige karakters, een doeloos plot dat wat voortkabbelt maken dit niet zo bruut als ik hoopte. De regisseur gebruikt wat kleurenfilters om de boel wat interessanter te laten lijken maar dit brengt vrijwel niets extra's.

avatar van john mcclane 2
als je zin hebt om heh ff gezellig een filmpje,dan raad ik je dit niet in.
vond hem naar.
Je had fysiek grof geweld,maar ook een vorm van "psychologische"horror.
tot zover even de heavy analysering van deze film.(ook de miskraam hakte erin)
Het is wel een niet doorsnee gevangenis film.rauw in beeld gebracht.
En laten we wel wezen ,met de rellen in london nog in het achterhoofd.
Ik denk dat het voor een groot deel realistisch is.
Een nare maar desondanks geen slechte film.heftig

Een onderhoudend, realistisch, tragisch, rauw en gewelddadig gevangenis wraakdrama volgens het bekende (clichématige) stramien. Een verhaal over de underdog en het corrupte detentiesysteem. Ik vond de cast uitstekend, met name hoofdrolspeler Joe Cole.

N.B. De beste productie over het gevangeniswezen vind ik nog altijd de imposante HBO-serie 'OZ'.

avatar van glimmerman2000
Redelijk maar ook niet meer dan dat....Ik irriteerde me mateloos aan dat zogenaamde ''macho'' gedrag!...Ik heb gewerkt in twee gevangenissen, en daar lopen ze niet zo rond hoor...Lachwekkend gewoon...

"Wake up girls, hands of your cocks and put on your socks !"

Mooie uitspraak, verder redelijk vermaakt met deze film, maar toch kon die me niet helemaal bekoren. Het verhaal en acteerwerk van de hoofdrolspeler waren dik ok, ook al werd er soms overdreven stoer gedaan, maar voor mijn gevoel was het toch een beetje een traag geheel. Vooral de scenes waar 'de vriendin' in voorkwam vond ik storend. (vooral in het verloop van de film) 6- op de schaal van 10.

avatar van bjerik76
Kan hier simpel over beoordelen,
goeie harde film, wederom van Engelse bodem.
Wat een acteurs..

avatar van tattoobob
gauke schreef:

Potverdorie dat was me inderdaad toch een vette serie!!!!

avatar van duffs
opzich niet veel mis mee en joe cole speeld leuk maar ik zie toch liever eene dwayne johnson.van damme of zwargenegger bijvoorbeeld in een dergelijke rol dit waren allemaal een stel luciferhoutjes die bad ass proberen te spellen beetje lachwekkend wat mij betreft toch een 5 je voor wel een aardig verhaal maar wat toch een verkeerde casting hier en daar wat mij betreft

avatar van mixmaster
niet goed en niet slecht , soms vond ik het bar slecht en dan weer goed.
harde scenes afgewisseld met slecht acteerwerk.
wel leuk om een keer te zien.

avatar van yeyo
Weer een toevoeging in het 'London dystopia' genre van Gungslinger Films (een productiehuis louter en alleen opgericht om op het succes van Adulthood te teren), waar de Britse hoofdstad volledig in de ban lijkt van hoodies, dope, luide dubstep en blanken met een Jamaicaans accent, over een jongeman die terecht komt in de Abu Ghraib van de jeugdgevangenissen, waar de gemiddelde leeftijd blijkbaar 38 is.

Dit soort films hebben meestal een sleazy charme en zijn harder dan hun Amerikaanse soortgenoten, maar dit was wel erg slecht. Waardeloos geacteerd (de kale bad guy lijken ze daadwerkelijk ergens van één of andere louche straathoek geplukt te hebben) en qua dramatische inslag nihil: de premisse alleen al is zo vergezocht als het maar kan en de keuzes van sommige personages is op z'n minst opmerkelijk te noemen. Toch is dit vast niet de laatste 'chavsploitation' film die ik zag..

fred1946
Even trailer bekeken,wat ik al dacht geschreeuw en k*t muziek op de achter grond.
Lijk me niet ontspannen kijken.
Dat is waar om ik uk films vermijd,altijd het zelfde.
Of word ik te oud voor dit soort films??? lol.
Niks voor mij.

Wat keken ze allemaal woest uit hun ogen zeg. Erg nep en gemaakt. Nogal over the top.
Met de bolle kale als tragisch dieptepunt. Leek wel of hij structureel in zijn kloten getrapt werd.

avatar van Decec
Een goede thriller film...
Prima verhaal...
Wat een drama over haar leven...
Prima acteerwerk...
Te snel camerabeweging...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid
(Dolby Digital 5.1)...

avatar van Mark van Beers
Gisteravond deze film bekeken en ik moet zeggen dat ik er nu nog steeds van onder de indruk ben.
Een uitstekende film waarbij het onderwerp interessant is, het onderwerk ook nog zeer goed wordt uitgewerkt door met name prima acteerwerk van Joe Cole, een setting en camerawerk waarbij het verhaal bijna echt voelbaar wordt en een sublieme muziekkeuze bij de film.

Ook de vele scenewisselingen in de film zorgen ervoor dat hij heerlijk wegkijkt.

Kleine minpunten zijn de soms wat te langdradige vechtscenes binnen de muren van de gevangenis plus het feit dat ik aan het eind van de film graag nog wel wat meer had willen weten over de vraag: 'Wat nu verder met Tommie ... ?'

Daarbij moet ik zeggen dat de rol van gevangenbewaarder (Senior Officer) Bob ook erg goed wordt vertolkt.

Wat mij betreft is deze film een absolute aanrader. Een kanttekening: in mijn optiek valt deze film zeker niet onder het genre thriller. Mijn beoordeling: 4 *

avatar van Tommy De Vito
Draak van een film..

Eigenlijk geen goed woord over deze 'Offender'. Sinds wanneer is (hele film) boos kijken acteren? Doel ik op Cole. Werkelijk waar lachwekkend soms. Daarnaast maken we kennis met zogenaamde gangsters in de gevangenis, waaronder; Jake gespeeld door English Frank. Deze man zou ik niet eens casten voor een soap serie, wat speelt hij dramatisch slecht. In GB is hij een rapper, dit kan hij veel beter blijven doen.

Verhaal, tja, best slecht ook. Tommy kon wachten tot de oliedomme gang uit de jail vrij zou komen, om deze vervolgens een lesje te leren want ze hadden geen levenslange straf gekregen.

Tot slot; wat is dit een saaie film zeg. Op een paar vechtpartijen na, valt er weinig te beleven. Snel vergeten deze oer slechte film.. 1.5*

avatar van fritsje
Bah,vieze tegenvaller.slecht verhaal,slecht gespeeld,slechte actie etc,etc......jeugdgevangenis met allemaal 30plussers,het leek ook meer op een oude school dan de bajes.en die Cole die er steeds bij loopt of tie voortdurend apestoned is. Blanke bad guy uit Londense achterbuurt die praat als een Jamaicaan,nee waardeloze productie !

Ik vond het wel een aardig filmpje en heb me er best mee vermaakt. Kijk het is geen hoogvlieger en die gevangenisbewaarder is natuurlijk een lachertje, maar 3 sterren mag hij zeker wel hebben.

Best leuk.

Dik aangezet, maar dat ligt die Britten wel. Overdreven patserig gedrag, rauw geschoten en overlopend van de vette accenten. Bij Netflix hadden ze er last van, want regelmatig komt er een stukje [inaudible] in de ondertitels voorbij. Niet bepaald professioneel.

Joe Cole doet het goed in de hoofdrol, maar het slagen van deze film hangt meer af van types als English Frank. Die gaat er dik over, maar wat mij betreft op zo'n manier dat het nog wel kan. Heel naturel oogt het niet, maar hij speelt ook gewoon zo'n type dat stoer wil zijn om stoer te zijn.

Camerawerk is verder best in orde. Dicht op de huid maar met genoeg aandacht voor plaatjes. Muziek is aardig, maar zit vooral verborgen in de achtergrond. Het plotje is redelijk voorspelbaar, ondanks dat Scalpello wel z'n best doet om er een kleine twist in te steken, maar die komt niet helemaal uit de verf.

Gewoon weer een fijn Brits filmpje rond wat schofterige jongeren. Die gaan er altijd wel in. Scalpello toont verder genoeg potentieel, toch z'n nieuwe maar eens opsnorren.