Uncle Drew (2018)

geregisseerd door Charles Stone III
met Kyrie Irving, Nick Kroll en Shaquille O'Neal

Nadat Dax al zijn spaargeld heeft gebruikt om deel te nemen aan het Rucker Classic basketbaltoernooi in Harlem, krijgt hij een aantal ongelukkige tegenslagen te verwerken, waaronder het verlies van zijn team aan zijn oude rivaal. Wanhopig om het toernooi en de geldprijs te winnen, komt Dax over in contact met de legendarische 'Uncle Drew' en overtuigt hem om nog een keer naar de veld terug te keren. De twee mannen beginnen aan een roadtrip om het oude basketbalteam van Drew bijeen te brengen en te bewijzen dat een groep bejaarden nog steeds kan winnen.

avatar van Pazmaster
Voorspelbaar van begin tot eind. Cast doet het redelijk. Enkele leuke grapjes, hilarisch wordt het echter niet.

Beetje rare film met vreemde humor.

Dat de basketballers allemaal niet de beste acteurs zijn was wel te verwachten. Evengoed toch wel geglimlacht af en toe.

Mijn stiefdochter basketbalt vandaar dat haar deze film wel leuk leek en ik vond het leuk om de voormalige NBAlegends als en Shaquille O'Neal en Reggie Miller weer eens in actie te zien. Uncle Drew bleek echter meer een verkleedpartijtje gecamoufleerd als basketballfilm. Wanneer Dax Winslow(Rel Howery) zowel zijn vriendin als zijn sterspeler van het team dat hij managed in het Rucker Classics ingepikt ziet worden door zijn aartsvijand en tot overmaat van ramp ook nog eens zijn baan verliest en de rest van zijn team opstapt omdat hun sterspeler weg is zoekt hij wanhopig naar een nieuw team om het toernooi te winnen. Hij komt bij de living legend Uncle Drew (Kyrie Irving) uit. Deze bejaarde man heerste vroeger op de courts van Rucker Park in Harlem en de oude baas is wel te porren om nog 1 maal te schitteren tijdens het Rucker Classic toernooi. Dax en Uncle Drew snorren zijn oude crew op en zijn ook wel er voor in om die jonge hot shotsnog te laten zien who owns the court! Naast Kyrie Irving, Shaq en Reggie Miller zien we oud-basketballers als Chris Webber, Nate Robinson en WNBA legend Lisa Leslie. Zij zijn allemaal vrij matig tot bejaarden omgetoverd middels grijze pruiken en wat plaksnorren en valse baarden die ze bij een goedkope feestwinkel gekocht lijken te hebben. De basketbalscenes zijn prima maar de film is meer dan een potje basketbal. Dat kan gecompenseerd worden door echte acteurs er naast te hebben. Dat is waar de schoen bij deze film wringt, te weinig echte acteurs. Rel Howery is meer een stand up comedian dan een acteur en dus niet in staat de film te dragen. Erica Ash ook niet en daarom is deze film niet meer dan een carnavalsoptocht met melige grappen en geslaagde basketballscenes. Jammer want er had best een leuke film van gemaakt kunnen worden met een betere lead en middels CGI digitaal verouderen of tenminste heel wat betere grime.