Do Not Disturb (2012)

Frankrijk

geregisseerd door Yvan Attal
met François Cluzet, Charlotte Gainsbourg en Asia Argento

Jeff duikt onverwachts om 2 uur 's nachts op bij zijn jeugdvriend Ben. Sinds hun studietijd zijn ze elk hun eigen weg gegaan. Jeff is nog steeds de wildeman, minnaar, kunstenaar en de eeuwige zwerver die nooit is gestopt met het ontdekken van de wereld. Ben daarentegen is gaan samenwonen met de knappe Anna. Ze hebben een huis gekocht in de buitenwijken en zijn bezig met gezinsuitbreiding. Maar zijn rustige leventje wordt verstoord door Jeff, vooral na een wild feest tot in de vroege ochtend, waarbij ze in een dronken bui een besluit hebben genomen dat hun hele leven op zijn kop zal zetten.

Vanaf 11 juli 2013 in de bioscoop (De Filmfreak)

Ik dacht dat franse films meestal in Amerika een re-make kregen, maar dit is een remake van een amerikaanse film Humpday (2009)

avatar van blurp194
Maf verhaal.

Zodra de twee vrienden hun idiote idee krijgen neemt de film een wending, en wordt hun gedrag nogal onbegrijpelijk. Niet precies ongeloofwaardig misschien, maar wel met zoiets van verbazing zit je te kijken naar iets waarvan je al weet dat het nooit goed af kan lopen - en de verwondering dat ze dat zelf dan niet inzien.

Leuk gefilmd en goed gespeeld. Maar er ontbreekt iets dat het tot meer dan suf kijkvoer maakt. Nou vraag ik me terwijl ik dat schrijf wel even af wat dat dan zou moeten zijn - misschien is dit ongeveer wel het maximum dat er uit dit gegeven te halen valt.