sxtape (2013)

Alternatieve titels: Sx_Tape | SXTAPE

Horror

geregisseerd door Bernard Rose
met Caitlyn Folley, Diana García en Ian Duncan

Adam en Jill proberen hun relatie wat spannender te maken door een sekstape op te nemen in een oude verlaten villa. Het wordt echter al snel duidelijk dat ze niet alleen zijn in hun nieuwe onheilspellende omgeving. Ze beseffen dat hun idee een behoorlijke vergissing was, wanneer hun kinky avontuur verandert in een wanhopige strijd om te overleven...

avatar van bjerik76
over 3 dagen te koop en nog helemaal geen reactie?
filmposter / plaatje wat er nu momenteel bij staat is niet erg uitnodigend de film te gaan bekijken.

ALs je het zo leest lijkt het een hand candy film met weinig budget.

avatar van jarno1975
bjerik76 schreef:
over 3 dagen te koop en nog helemaal geen reactie?

Ik denk dat die informatie niet klopt. De film is op 10 oktober in première gegaan op het BFI filmfestival in Londen.

Er is ook nog geen poster of dvd hoes van te vinden.

avatar van Phantasm
Waardeloos, kan het nog slechter en dan nog die irritante camerabewegingen, dat kijkt gewoon niet lekker, de horror is ook ver te zoeken, er zullen misschien wel liefhebbers voor zijn, ik niet, ben er helemaal klaar mee.

Deze film heeft wel iets weg van "The Blair Witch Project", "Paranormal Activity" en ook wel "V/H/S". Hoewel het geen echt geweldige film is en het verhaal ook best wazig (want wat is er nu eigenlijk gebeurt ) is, wist de film me wel te boeien en vond ik het op bepaalde momenten ook best spannend.

Ook de sfeer (spannend en soms wat creepy) van de film was aardig en hetzelfde geldt voor de uitvoering. De camerabewegingen vond ik juist goed toegepast in het verhaal en het zorgde mede voor de lekkere spannende sfeer en daardoor oogde het ook best realistisch. Er zitten een paar (ook niet meer) goede schrikmomenten in, maar voor de rest moet deze film het vooral hebben van de sfeer. Je zit wel steeds in spanning of er iets gaat gebeuren, maar echt veel gebeurt er eigenlijk niet.

De film lijkt in een climax te eindigen (het voorafje wat Jill gedaan heeft was best heftig) maar het wordt uiteindelijk een anticlimax want alles blijft onduidelijk en het einde was ook eigenlijk maar wazig. Van de cast heb ik eerlijk gezegd nooit van gehoord maar ze deden het voor een film als deze best redelijk. Die Jill gespeeld door Caitlyn Folley vond ik overigens maar een irritante vrouw.

P.S. die Diana García (wel maar een kleine rol) mocht er wel wezen. De scene waarbij ze Jill ziet (betrapt) neuken met haar vriend en daarna vrolijk mee neukt was best aardig.

avatar van pampie
Eens met Theunissen. Als je van 'spannende' films houd is dit er toch wel 1. Leuk zo'n Urban Explorer film.

avatar van Barry83
Als je deze film spannend en creepy vindt dan klopt er toch iets niet met je?! Dit is toch wel echt een van de slechtste handycam films die er is! Er gebeurd nou werkelijk waar helemaal maar dan ook echt helemaal niets! Schrikmomenten? Waar? Heb ik iets gemist? Een martelgang om deze film af te kijken. Deze film had wel iets kunnen worden, want aan de setting lag het niet, een verlaten abortuskliniek was namelijk wel goed gevonden.

Barry83 schreef:
Als je deze film spannend en creepy vindt dan klopt er toch iets niet met je?!

Ik denk eerder dat er iets bij jou niet klopt

Er gebeurt inderdaad weinig (had ik ook aangegeven), maar de film hield me wel in de spanning of er iets gaat gebeuren. Schrikmomenten zijn er ook sporadisch (heb ik ook al aangegeven) maar de eerste keer dat die vrouw verscheen en Jill lag vastgebonden op het bed, kreeg ik wel even een rilling over mijn lijf en hetzelfde (wel in iets mindere maten) toen die betreffende vrouw voor de tweede keer verscheen.

Ik heb me in ieder geval goed geamuseerd met deze korte film (was zeker niet hoogstaand), dat jij dat niet hebt gedaan en deze film vreselijk vond ligt toch echt aan jezelf.

avatar van Shinobi
"I never made a sextape before..."

Lage gemiddeldes hebben voor mij weinig waarde, maar in dit geval ben ik het eens met de waardering. Afgaande op de poster dacht ik namelijk dat het nog wel wat kon worden, maar volgens mij verbinden die producers hun naam aan de meest random projecten.

In feite is dit de zoveelste found footage vehikel waarin niets noemenswaardig gebeurt. Het is dat men hierin een sekstape probeert te maken; al stellen die pogingen niet veel voor. Het resulteert zich in een hoop geneuzel met - irritante - personages die me werkelijk gestolen kunnen worden. Hierdoor komt de langdradigheid al gauw om de hoek kijken.

Wat dat betreft is de spanning dan ook ver te zoeken en eng wordt het gewoonweg nergens. De spaarzame schrikmomenten die in 'sxtape' zitten, vallen in het water aangezien deze bestaan uit een simpele audiovisuele distorsie. En dat is best jammer te noemen, want met een verlaten abortuskliniek als setting valt zo veel meer te doen.

Al met al een waardeloze horror die maar weer eens bewijst dat het found footage gebeuren op zijn gat ligt.

0,5 Sterren.

avatar van Insignificance
Verrassend om te zien dat zo'n ervaren regisseur achter deze film schuilgaat. Nota bene de maker van Candyman. Toe maar. Het valt er niet aan af te zien. Rose bakt maar vrij weinig van zijn found footage aanpak. Het is dat de vervallen locatie z'n horror nog enigszins overeind houdt.

Typisch eentje die veel kritiek zal krijgen op z'n personages. In toenemende mate irritant vooral. Ik was er in ieder geval al vrij snel klaar mee en dat kan deze horror nu net niet zo goed hebben. Na de eerste confrontatie moet het het enige tijd hebben van het veranderde gedrag van Jill.

Maar als je dan al een hekel aan het mens hebt, komt dat er niet meer van. Het duo dat erbij komt doet het ook geen goed -narratief is het daar overigens veel te veel spookrijden, maar goed- en Rose weet de boel op een andere manier ook niet bepaald onder hoogspanning te brengen.

Vemoeiend gezwaai met de handycam, wat knullig vervaagde beelden, een niet al te enge schim en een dossier om een en ander te verduidelijken. Pas tegen het einde dat het enkele sappige momenten kent, waarvan de laatste overkomt als een soort goedmakertje. Het is me iets te lullig.

avatar van Rickyman
Ik vond het toch wel een vermakelijk filmpje.
Het begon als een zoveelste handycam, maar kwam daarna best overtuigend en creepy over. En vond het nog aardig spannend worden.
Irriteerde me ook niet aan haar acteerwerk, maar wel een beetje vreemd, dat het "bezeten/geesten"gerne niet echt werd uitgediept. Wellicht nog een opvolger...?

avatar van Elineloves
Wat een vréselijk irritante actrice hebben ze hier voor gecast. Enige pluspunt is dat je haar gruwelijke dingen toewenst zonder je schuldig te hoeven voelen, want het meisje is totaal niet sympathiek. De overige personages wens je overigens hetzelfde toe, al zijn zij niet zo storend als Jill.

De locatie biedt potentie en is onheilspellend en creepy, maar er wordt niet voldoende mee gedaan om echt schrik aan te jagen. Dat komt mede door het volledig uitgemolken handycam principe, wat hier helaas niet zo bijster succesvol is uitgevoerd. Haalt een hoop van de spanning weg, en het andere beetje spanning wordt door de lachwekkende gebeurtenissen de das omgedaan (Een geest die even 'inbreekt' tijdens een telefoongesprek en dan met een clownsachtig stemmetje begint te babbelen? Neh.) Beetje jammer.

De acties van de personages zijn -zoals vaker in deze films- verrassend. Hun beweegredenen zijn niet altijd even helder en je vraagt je af wat die mensen bezielt. " Adam, laat me je pijpen. ... Je luistert nooit naar me! .. *Schiet* .. Nu hebben we een film gemaakt. '' Say whut?

Eerlijk gezegd duurde het me ook te lang voor er iets gebeurde. De zoveelste bloedneus had ik op een gegeven moment ook wel gezien. Naar het eind etoe werd het steeds waziger en oninteressanter. Met een 'Welke debiel heeft dit verzonnen?' blik zit je met opgetrokken wenkbrauwen naar het beeld te staren.

De tien seconden voor het einde vond ik dan wel weer humor.

avatar van Thorak
Op het einde na vond ik dit best een OK film, maar misschien ook wel door het feit dat ik een fervent UrbExer ben.
Jill was inderdaad wel een irritant persoon, maar tegelijk best prettig om naar te kijken!

avatar van Daan258
Heb de film uiteindelijk toch maar aangezet, doordat de reactie's van Thorak en Theunissen nog niet eens zo negatief waren. Maar man man man, wat vond ik dit een bagger film zeg.
Totaal niet spannend, vreselijk acteerwerk en dan ook echt helemaal nul verhaal erin.
Ik zou zeggen: laat deze film lekker liggen.

avatar van schumacher
Slecht, slecht en nog eens slecht.
Geen zin om er woorden aan vuil te maken.

avatar van joolstein
Het was natuurlijk te verwachten met zo`n film titel! Maar dat hij zo belachelijk slecht was! Nergens ook maar een spoortje van spanning ontdekt. Denk dat als de actrice bloot voor het raam staat nog het spannends is Denk dat deze film dus hoge ogen kan gooien in de flop250. Zelf de naamgenoot uit 2014 met Carmen Diaz is nog beter te pruimen dan dit

Boringggg jeetje

Zonde van de tijd

avatar van John Milton
Een 1,6*
Volgens mij heb ik net mijn enkel verstuikt tijdens het wegrennen. Maar als hij onder de 1* duikt ga ik hem ook kijken!

avatar van GuidO96
Een andere setting maar ik vind het veel weg hebben van een Paranormal Activity film. Spanning wordt langzaam maar zeker steeds meer opgebouwd en uiteindelijk krijg je ook een beetje het Paranoïde idee in een verlaten gebouw. De titel van de film klopt zelf, vind ik, niet echt bij de film. Er wordt wel dramatisch weinig bij stilgestaan bij de sextape en het draait meer om de spanning.

wel uh dat was interessant

avatar van Noodless
Tja, een film voor de prullenmand !
Totaal geen spanning, een uitgemolken verhaal met handycam principe dat geen meerwaarde weet te bieden en nietszeggende personages. 2/10