The Remaining (2014)

Horror / Thriller

geregisseerd door Casey La Scala
met Johnny Pacar, Shaun Sipos en Bryan Dechart

Wanneer een hechte vriendengroep samenkomt voor de bruiloft van Skylar en Dan, hebben ze nog geen idee dat ze getuigen zullen zijn van een serie catastrofale gebeurtenissen die de feestelijk dag zullen veranderen in een strijd om leven en dood. Ze moeten op zoek naar een veilige plek en zien te overleven terwijl een leger aan creaturen, waarvan ze het bestaan niet kenden, de allesomvattende vernietiging ontketent.

avatar van duffs
Terwijl het theama best interest is gebeurdt ER maar heel weinig in de film verder toont hij veel gelijkenissen met bele Anders films waardoor het uitendelujk niets meer is Dan een mislukt asbakken rasje plus inderdaad Te veel bijbels gewouwel ik raad je aan in plaats van deze left behind Te kijken vele malen beter met hetzelfde thema sl zitten ER geen monsters in al zie je ER in deze film ook maar wegeteld 1 en dat ook nog via het terug spoelen van een camera nee niet boeiend genoeg 4 van mij.

avatar van nightbreed
Mooie hoes.

avatar van LOTR-lover
Als je een beetje door al het religieuze gebrabbel heen kijkt en de o zo duidelijke evangelische boodschap voor lief neemt, dan is The Remaining nog best een redelijke film. Ook al hoop ik dat er nog is een regisseur komt met een beter script en een groter budget die ditzelfde verhaal gaat verfilmen. Want de potentie is er wel, maar zolang de focus blijft liggen op de boodschap: 'Geloof in God zal u redden' blijft 't allemaal veel te voorspelbaar.

5/10 (IMDB)

avatar van mrklm
Affirm Films maakt onderdeel uit van Sony en produceerde naar eigen zeggen een film 'that encourages, uplifts, challenges and entertains through films that move and inspire viewers'. Een SF-horrorfilm waarbij een groepje tieners probeert te overleven nadat buitenaardse wezens een aanval doen op een ieder die ook maar iets van religieuze aard meent te brabbelen. De achterliggende gedachte? De aliens richten zich op gelovigen, omdat ze weten dat ongelovige mensen zich gemakkelijk naar de slachtbank laten leiden. Inspirerend? Nou, nee. Grappig? Nee, daarvoor neemt de film zichzelf veel te serieus. Christelijk-conservatieve nonsens dan? Ja, maar in ieder geval gemaakt door mensen die hun vak verstaan. Dat levert deze film weliswaar een extra ster op, maar ik kan niet zeggen dat ik daar blij mee ben. Smaakt duidelijk NIET naar meer. Affirm Films doet je in ieder geval wél huiveren, maar niet van schrik.

avatar van Banjo
Een mooie poster maar de film is 2 keer niks dus...?

avatar van 606
Ik blijf een zwak voor dit soort films hebben, 2de kijkbeurt blijft het goed te doen. ☺☺

avatar van Shadowed
Mwa.

Inderdaad geen al te beste film, maar ook geen film die erg slecht is. De film begint namelijk al vrij snel eigenlijk, het is dan ook eeuwig zonde dat de film nergens meer het tempo haalt in het eerste half uur van de film, waar hij ook echt leuk was.

Acteerwerk in zijn algemeenheid was opzicht nog wel ok, maar de acteurs worden toch echt wel in de steek gelaten door het slechte script. Hierdoor komt het gejammer niet echt over en kan je het nergens serieus nemen door het geforceerde script en dialogen.

Effecten zijn redelijk. Hier en daar zaten er nog wel aardige dingen bij, maar wanneer het echt losbarst valt het soms wat door de mand. Helaas worden die dingen vooral buiten beeld gelaten en wil de film na het leuke eerste half uur opeens een drama worden tussen de karakters.

Dat is ook het punt waar de film de mist ingaat. Het drama werkt namelijk niet, de acteurs zijn er niet sterk genoeg voor. Bovendien dat ieder personage zo'n overdreven type moet zijn helpt ook niet en dat sommige karakters van persoonlijkheid veranderen in de chaos komt ook uit de lucht vallen.

Veel gehuil, veel gejammer en serieuze blikken, maar niks werkt echt. Het is vooral de chaos van het eerste half uur en het einde die het nog naar een 2,5* tillen. Onbegrijpelijk dat La Scala dan voor de helft er niet op ingaat en op drama ingaat. Als hij het gewoon bij de rampen en chaos had gelaten, was dit leuker geweest. Absoluut.

avatar van Kondoro0614
“It's Okay... They're Here For Me”

Deze horrorprent is eigenlijk wat onbedoeld op mijn pad gekomen, na een beetje speurwerk sprong vooral de poster van deze film uit. Wat een gave cover kent deze film en, met een interessant plot wist de film mij eigenlijk best te overtuigen om te kijken. Eenmaal begonnen valt op dat de samenwerking met found-footage en normaal camera werk wel leuk samen gaat, toch om een spannender effect te krijgen word al gauw gekozen voor found-footage want dan is de chaotische setting nog deels spannend om te volgen, want het script haalde zeker dat niveau niet. De film startte overigens vrij leuk, ook interessant en deels spannend. Met de spontane doden en de vallende vliegtuigen zit iedereen met vragen. Om het dan een twist te geven word er gewezen naar religie die dit veroorzaakt wat achteraf eerder op aliens leek.

De wezens zagen er overigens nog wel gaaf uit, toen bijvoorbeeld die vrouw werd gepakt en de schedel gevormd was wat leuk uit rook was nog vrij gaaf, wat overigens voor een beetje spanning kon zorgen. Maar daar buiten valt de film toch wat tegen, en dat lag zeker niet aan de cast. De cast deed het voornamelijk nog wel leuk en liften de film nog wat op. Maar de regie en zeker het script laten veel punten vallen waardoor de zit zeker na het half uur erg lastig kon worden, de film werkt zichzelf wel op en word alsmaar leuker door de groeiende actie erin al wist het nergens meer zo bijzonder te worden.

Het stukje religie er had voor mij niet gehoeven, hoewel het daar deels misschien om draaide kon de film met een iets ander script veel beter uit de kast komen. De film duurt gelukkig niet lang waardoor de zit eigenlijk zelfs eerder klaar is als je verwacht, alleen is de poster misschien wel het beste van deze hele film.