Hours (2013)

Drama / Thriller

geregisseerd door Eric Heisserer
met Paul Walker, Genesis Rodriguez en Judd Lormand

New Orleans. De geliefde vrouw van Nolan (Paul Walker) overlijdt tijdens de bevalling, waardoor hij de zorg voor hun pasgeboren kindje alleen op zich moet nemen. Wanneer Nolan probeert om te gaan met het verlies, verwoest tegelijkertijd orkaan Katrina de kust van Louisiana. Als het ziekenhuis geëvacueerd moet worden, moet Nolan om zijn dochter in leven te houden, de strijd aanbinden met de barre en gevaarlijke omstandigheden en gewapende plunderaars.

Zit net 5 minuten de film te kijken en ben ik nu serieus de enige op de wereld die stoort aan het feit dat de dokter niet gelijk over zijn vrouw's overlijden begint?
Zelfs Paul walker vroeg als eerste: "How is she?"
De dokter denkt gelijk aan zijn pasgeboren baby, maar in mijn ogen stond ik echt van te kijken dat ie niet meteen over zijn vrouw begint, wat mij toch het ergst lijkt. How did you know it was a she? You have a babygirl! oh and btw you're wife didn't survided. Man man man.. Denk na, man.

avatar van Mr-Mcmovie
Een heel goed begin dat meteen sfeervol is, en dan nog een goede acteerprestatie van Paul Walker.
Walker kon zeer goed acteren had de man al laten zien met films als: Running Scared b.v. alleen werdt de beste man te vaak in iets wat te simpele films gestoken.

Een goed verhaal heeft Hours ook een goede Walker, maar naar mate de film vordert valt het allemaal beetje in elkaar. Iets wat te langdradig idd, en ook soms het camerawerk was beetje wazig.

avatar van Kuwiel
Leuke film, goed verhaal en goed gespeeld, blijft toch een btje spannend tot het einde.
wel iets voor doordeweeks

Wat een saaie film. Dat ik alsnog een 2.5 geef is puur voor de acteerprestatie. Verder niet, er gebeurd nauwelijks iets. Ik vind het erg knap van mijzelf dat ik deze film heb uit gekeken.

avatar van behangdelul
Deze film krijgt mijns inziens een veel te laag cijfers. Echt een uitstekende film die van begin tot einde boeit. Zeker als je zelf een kleintje hebt die in de couveuse heeft gelegen.

avatar van RaoulDuke
Niet echt 'n op het puntje van je stoel film, maar wel 'n interessant gegeven: een man die onder bizarre omstandigheden zijn pasgeboren baby in leven moet zien te houden.
Dat gegeven wordt hier redelijk goed uitgewerkt, in deze zo goed als One man show van Paul Walker, in 'n soort van survival-missie met weinig spektakel maar wel 'n voelbare spanning van het begin tot het einde.

avatar van IH88
“You're so stubborn. I love that about you.”

Paul Walker laat met deze film weer eens zien wat voor fantastisch acteur hij is als het materiaal maar goed is. Zeker in het begin heeft Walker een aantal scenes waarin hij echt indruk maakt. Het verdriet om zijn dode vrouw, en tegelijkertijd de blijdschap om de geboorte van zijn dochter, wordt door Walker overtuigend gebracht. Hours als film laat vooral in het middengedeelte wat steken vallen, en het wordt op een gegeven moment wat repeterend. De flashbacks vergoeden wel wat, vooral door de leuke chemie tussen Walker en Rodriguez.