In Search of Peace (2001)

Documentaire / Oorlog

geregisseerd door Richard Trank
met de stemmen van Michael Douglas, Edward Asner en Matthew Asner

In deze documentaire vertelt Michael Douglas hoe het de Joden na de tweede wereldoorlog is vergaan. De periode 1948 tot met 1967 blijkt achteraf bepalend voor de huidige, schijnbaar onoplosbare situatie in het Midden Oosten. Iedere terreurdaad, alle haat en wantrouwen vindt zijn oorsprong in deze tijd. Tot op de dag van vandaag is het onrustig gebleven en is het conflict uitgegroeid tot een wereldwijd probleem.