The Dark Stranger (2015)

Canada
Drama / Horror

geregisseerd door Chris Trebilcock
met Katie Findlay, Stephen McHattie en Enrico Colantoni

Leah Garrison, een jonge stripauteur herstelt na de zelfmoord van haar moeder, een onrustige kunstenares, wat haar met een ernstig geval van agorafobie achterliet. De lokale baas Randall Toth benadert Leah's vader. Hij kijkt er naar uit het werk van Lea's moeder te tonen als onderdeel van een tentoonstelling gericht op kunstenaars en depressie. Leah protesteert omdat ze geen vertrouwen heeft in Toth. Bovendien eist het nieuwste werk van Lea, een allegorische fantasie op basis van haar strijd met een psychische aandoening, een sterke tol van haar. En is het gewoon toeval dat de daar afgebeelde schurk, de Duistere Vreemdeling, precies gelijkt op Randall Toth?

avatar van perceived
Trailer: THE DARK STRANGER Trailer (2016) - YouTube

Matige kritieken. Trailer is wel aardig. Blijft op de lijst.