Zombex (2013)

Horror

geregisseerd door Jesse Dayton
met Malcolm McDowell, Lew Temple en Sid Haig

In het New Orleans van na de orkaan Katrina hebben de bewoners geen last van depressies of posttraumatische stress van de orkaan en de gevolgen, dankzij het revolutionaire nieuwe anti-depressivum Zombex. De stad echter opnieuw geconfronteerd met een ramp van epische proporties; het geneesmiddel zorgt er namelijk voor dat de patiënten veranderen in zombies...

avatar van henkula
Malcolm McDowell leent zich net iets te veel uit voor dit soort films.

avatar van lars-pixar
'Zoveel zombies, dat het wel lijkt of elke zombie in elke zombie film op elkaar gaan lijken'

Heb me eerlijk gezegd toch anderhalf uur weten te vermaken met deze zombie film.
In dit zombie verhaal gaat het om de roadtrip waar bij het groepje van vier verschillende personage's allemaal zombies tegen komen tijdens de reis en deze van zich af moeten slaan.
Heel de film wordt naar mijn idee mysterieus neergezet en wist bij mij toch de aandacht vast te houden.

De mysterieuze sfeer zit er goed in, maar ondertussen lijken de zombies niet veel voor te stellen.
Misschien hebben we dan al iets te veel van dit soort films, wat geen originaliteit meer kan leveren, omdat we al zoveel hebben gezien blijft er weinig over....
Buiten dat wordt er toch nog af en toe wat goeds uitgebracht!
Ondertussen blijf ik zelf genieten van zombie films!

avatar van frolunda
Zo te zien aan de stemmen is de muziek van Dayton beter dan zijn regisseurskwaliteiten.

avatar van Noodless
Origineel en visueel wordt het natuurlijk moeilijk om nog met een goede zombiefilm op te proppen te komen. Maar buiten het flutverhaal en de niet zo geslaagde zombies, biedt dit horrorwerkje weinig vermaak en valt ook de gore tegen. Spanning ontbreekt en ook de cast is ondermaats. 2/10