The Wild Man of the Navidad (2008)

Horror / Mystery

geregisseerd door Duane Graves en Justin Meeks
met Justin Meeks, Alex Garcia en Charlie Hurtin

Het verhaal dat gebaseerd is op de dagboeken van Texaan Dale S. Rogers (Justin Meeks), over een afschuwelijk en mysterieus beest dat in de bossen van Texas zou rondspoken. Het wezen, waarvan niemand weet wat het is en hoe het er is gekomen, heeft vele jaren de bewoners van Texas in angst laten leven en heeft in de loop der jaren al vele slachtoffers weten te maken.

avatar van megaman
De manier van filmen (wat ik in de trailer zag) doet me erg denken aan de originele Texas Chainsaw Massacre uit '74.

avatar van brucecampbell
Dit ziet er wel leuk uit!

avatar van Vascago
Poster ziet er heerlijk cheezy uit. Ik hoop dat de film dat ook is

avatar van flut
lol wel geinig tussendoortje meer niet *2 sterren

avatar van Vascago
Ongelooflijk debiele film met het achterlijkste monster dat ik ooit in een film heb gezien. En nee het was niet eens komisch. Gewoon om te huilen. De rest van de film trouwens ook. Het geluid loopt niet synchroom met het beeld, de soundtrack is gruwelijk irritant en over het acteerwerk kunnen we het beter helemaal niet hebben. Wat een bagger! Bij het zien van de poster dacht ik een leuke horrorkomedie te zien te krijgen, maar ik heb geen enkele keer moeten lachen. De gore is ook al reteslecht (die 2 keer dat er wat inzat dan). Sinds wanneer hebben mensen kant en klare bieflapjes als ingewanden?
Zware rotzooi die je gelijk moet verbranden als je hem per ongeluk mocht kopen.

avatar van mayhemblik
Tjezus wat word er hier beroerd geacteerd zeg, maar toch bleef ik kijken, waarom?
Om de heerlijke domme redneck hillbillys, wat ben ik blij dat ik daar niet woon zeg.
Iedereen heeft daar een geweer en ze komen niet echt over als de slimste mensen die er op aarde rond lopen.
Bar slecht maar vermakelijk vanwege de typetjes.

avatar van mayhemblik
Oja, alle eer gaat uit naar de special effect mensen, zelden zag ik zo een eng monster, als ik er aan terug denk lopen de rillingen me weer over de rug, brrr.
En de finale is er één die zijn weerga niet kent.

De country muziek is best goed. De film is verder beroerd op alle vlakken.

hbarendrecht schreef:
De country muziek is best goed. De film is verder beroerd op alle vlakken.

Meen je dat nou? vond je het ''monster'' niet één van de engste die je ooit gezien hebt, Alien verbleekt toch bij dit werkelijk angstaanjagende creatuur, en Predator komt niet eens in de buurt.
Ik vind het ook ongelooflijk dat ze dit zonder computer voor elkaar hebben weten te boksen.
Dit moet de make up artiesten maanden van intensief creeeen hebben gekost.
En alle lof voor de acteur die het gedrocht speelt, hij moet werkelijk iedere dag uren in de stoel hebben gezeten om hem op en af te schminken.

avatar van jordandejong
Na een herziening een half puntje omhoog. Dit blijkt uiteindelijk nog wel een leuke film te zijn.
Het heeft een aantal pluspunten maar ook een aantal minpunten.
pluspunten zijn
+ de synistere soundeffecten en goedekope manier van filmen doen denken aan The Texas Chain Saw Massacre (1974). Het zou me ook niet verbazen als Graves en Meeks in de leer zijn geweest bij Tobe Hooper

+ Texas blijft een geweldige plek om horrorfilms te filmen. De smerige rednecks, en verschrikkelijke warmte worden ook in deze film goed uitgebeeld.

+ De film kent ook nog eens een paar hele sfeervolle scenes. Bijvoorbeeld de scene in de tent als het buiten stormt.

minpunten zijn
- Het beeld loopt niet gelijk met het geluid.
-Paar saaie scenes
-Het monster ziet er heel nep uit. Gewoon een kerel die de stoflapjes van de naaimachine van zijn vrouw aan zijn kleding heeft genaaid.

avatar van boozebelly
Hemeltjelief...

In het begin denk je dat het misschien nog wel vermakelijk kan gaan worden van slechtheid, maar zelfs die droom valt al gauw volledig in duigen. Het beeld, het geluid en het acteerwerk, het straalt al meteen één en al amateurisme uit, met als absoluut dieptepunt een man ingewikkeld in wat jute en oude poetsdoeken die dan het monster voor moet stellen.
Het lijkt wel alsof de film door een stel vrienden en/of familie is gemaakt i.p.v. door professionals. Er zitten ook allemaal van die egale inteeltkoppen op zoals je hier ook wel ziet voorkomen in plaatsen als Volendam of Klazienaveen. Niet dat ze allemaal volledig identiek aan elkaar zijn, maar gek genoeg lopen er altijd wel een aantal dezelfde mensen rond in dat soort plaatsen en als je goed kijkt zie je bij de rest ook nog vaak zorgwekkend veel tekenen van gelijkheid in gelaat en/of lichaamsbouw. Ook veel scheel uitkijkende mensen of mensen met een afgedwaald oog enzo. De geschiedenisboeken liegen er wat dat betreft ook niet om. Maar goed, ik dwaal af...

Amateuristische kutfilm met zo af en toe nog wel wat sfeervolle Texaanse banjo muziek, dat dan weer wel.

avatar van Shadowed
Huh.

Was deze productie serieus? Dit ziet er toch wel heel nep uit. Waarschijnlijk wel een hint naar de Texas Chainsaw Massacre films en Grindhouse films. Al haalt deze film het daar bij lange na niet. Daarvoor is het gewoon te nep.

Dat monster, of de wilde man, draagt gewoon een vloerkleed. Hier hebben ze dus echt niet hun best op gedaan. Misschien wat knippen hier en daar, maar het zag er nogal belachelijk uit. Toegegeven, er waren dan wel enkele leuke scenes met het beest. De longen die uit de man gescheurd waren was lollig.

Het amateurisme spat er vanaf, ondanks dat de wilde man er nep uitziet, weten de scenes met hem nog wel leuk te zijn. Voor de rest suf gedaan, slecht uitgevoerd, geen origineel verhaal en beeld dat niet met het geluid gelijkloopt.