Hatfields & McCoys (2012)

Drama / Historisch
290 minuten (miniserie, 3 delen)

geregisseerd door Kevin Reynolds
met Kevin Costner, Bill Paxton en Tom Berenger

Op ware gebeurtenissen gebaseerde miniserie over een befaamde familieruzie die bijna een oorlog tussen de staten West-Virginia en Kentucky veroorzaakte. Devil Anse Hatfield en Randall McCoy zijn twee goede vrienden uit de Burgeroorlog die thuis terugkeren op de grens tussen Kentucky en West-Virginia aan de Tug River. Misverstanden en spanningen lopen steeds verder op en leiden tot hevige gewelddadige uitspattingen, mede door een romance tussen twee jonge leden van beide families...

avatar van DtchTux
Goede serie. Het gaat van kwaad tot erger en de gebeurtenissen worden adequaat neergezet (zoals de executie van de 3 broers). Was continu benieuwd naar wat komen ging. Dat de serie de historische feiten niet goed neerzet is geen nieuws: het is immers een commerciële serie waarbij dat meestal zo is, geen documentaire. Doet voor het verhaal eigenlijk ook niet onder.

avatar van mr rumson
'Hatfields & McCoys'
Ik verwachte veel van deze serie en daarin werd ik niet teleurgesteld .
Vanaf het begin tot het eind wist de serie mij te boeien . Het had voor mij dan ook wel langer mogen duren .
De kleurtinten doen somber aan wat perfect past in deze miniserie ,aangezien het verhaal zelf diep triest is.
Er zit voldoende actie in de serie. Wat daarbij opvalt is dat ze stuk voor stuk wreed zijn .
Naast de actiescènes, waarvan er een paar zijn die even na blijven dreunen in je hoofd gunt de serie je ook rust momenten door bv een liefdesrelatie hierdoor krijg je de tijd om de vele personages beter te leren kennen en vooral uit elkaar te houden .
Hierdoor is deze serie mooi in balans. je zou het kunnen vergelijken met een achtbaan .
De acteurs doen niet voor elkaar onder en dragen allemaal hun steentje bij om van deze serie een topper te maken . Vooral Bill Paxton die met zijn emotionele gezichtsuitdrukkingen overtuigend was.
Door de vele haat en wraak acties tussen de beide families weet je als kijker nooit helemaal zeker welke familie de verkeerde is waardoor het moeilijk is om partij te kiezen .
Zelfs mijn vrouw die normaal niet veel om westerns geeft zat deze serie mee te volgen .
Wat aan geeft dat deze miniserie voor een breder publiek toegankelijk is .

Het is maar goed dat ik weet dat het een waargebeurd verhaal betreft, anders had ik er erg moeite mee gehad. Dan zou ik denken 'wat een overdreven en vergezocht verhaal'.
Dat is wel het fascinerende ook, hoe onwaarschijnlijk dom kun je als familie(s) zijn...
Wraak op wraak op wraak op wraak op wraak... Het waren wel enorme tokkies.
Het is nogal een herhaling van zetten, maar het boeit wel tot het eind. Al had het niet veel langer moeten duren.
De miniserie ziet er wel degelijk uit, maar heel filmisch is het niet.
Kevin Costner en Bill Paxton vertolken de excentrieke personages met verve.
Het toont wel een interessant tijdsbeeld. Wetshandhaving en berechting stond nog in de kinderschoenen, waardoor men blijkbaar eerder geneigd was / er mee weg kwam om eigen rechter te spelen, met alle gevolgen van dien...

In potentie een aardige epos, maar uiteindelijk een voortkabbelende ruzie die maar niet tot de onvermijdelijke climax wil komen. De romance, matig geacteerd, haalt het beetje vaart er helemaal uit. Costner speelt voorspelbaar, eigenlijk is alleen Berenger leuk, maar weet dit natuurlijk in zijn eentje niet te redden.

Aardige mini-serie over een jarenlange vete tussen twee families direct na de Amerikaanse burgeroorlog. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal waarin aan beide kanten een flink aantal slachtoffers vielen. Ondanks de fikse lengte en dat het hier en daar in herhaling valt, blijft het onderhoudend. Echter weet het nergens echt indruk te maken.

avatar van des1
Wat kun je nog meer zeggen? Alle afleveringen achter elkaar op TV - geen moment verveeld. Onvoorstelbaar hoe koppigheid hele families decimeert. Zal nog steeds voorkomen in andere delen van de wereld.

Mooi verhaal, goed gespeeld en blijft boeiend om naar te kijken.

avatar van Night's Watch
De regisseur geeft het West-Virginia / Kentucky van eind 19e eeuw ontzettend mooi weer wat maakt dat je zo door de drie afleveringen heen vliegt. De filmlocaties zijn erg sterk en natuurlijk, een sterk punt van veel westerns Ook over de acteurs kan ik alleen maar positief zijn, de gehele cast zet een sterke prestatie neer. De sterke visuele en acteer prestaties gecombineerd met het verhaal dat zo gek is dat het bijna niet waargebeurd kan zijn maakt Hatfields & McCoys tot een hele fijne mini-serie.

avatar van mcdaktari
Hier had ik nog nooit van gehoord van deze mini serie. Het is dat ik het op Netflix tegen kwam. Met zo'n cast kun je er wel van uit gaan dat het geen flut filmpje is.

avatar van IH88
Hatfields & McCoys

Groots opgezet epos rond de vete tussen de families Hatfields en de McCoys. De miniserie laat op mooie wijze zien dat haat uiteindelijk alles opslokt, en aan het einde verliest iedereen. Soms voelt de miniserie repeterend, en het actie-reactie mantra gaat wat vervelen. Maar de acteurs maken veel goed. Net zoals de sterk uitgewerkte personages, en ook de sets en de manier waarop het Amerika rond het einde van de 19de eeuw tot leven komt is mooi gedaan. Costner, Paxon, Malone, Berenger, Boothe etc. Allemaal zijn ze uitstekend op dreef.