ad
  • 8.078.487 stemmen

Che Fanno i Nostri Supermen tra le Vergini della Giungla? (1970)

Actie / Komedie | 90 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Actie / Komedie

Alternatieve titels: The Three Supermen in the Jungle / Che Fanno i Nostri Supermen tra le Vergini della Jungla? / Three Supermen in the Jungle

Oorsprong: Italië / Spanje

Geregisseerd door: Bitto Albertini

Met onder meer: George Martin, Salvatore Borgese en Brad Harris

IMDb beoordeling: 5,3 (54)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Oorspronkelijke titel: Che fanno i nostri supermen tra le vergini della giungla?

Releasedatum: 27 februari 1970

Over Che Fanno i Nostri Supermen tra le Vergini della Giungla?

De drie gemaskerde superhelden krijgen opnieuw een spannend avontuur voor de kiezen. Ditmaal is het oerwoud van Afrika de locatie. FBI-agent Scott, voormalig lid van het superheldenteam, staat op het punt te trouwen met zijn grote liefde wanneer de bruiloft bruut wordt afgebroken vanwege een nieuwe missie. Het team moet naar Afrika om de Russen te verhinderen uranium te stelen. Hun kogelvrije pakken komen goed van pas.

avatar van pippo il buffone

pippo il buffone

Er bestaan er meerdere van : junglefilms waarin Femi Benussi een gloeiend hete junglechick vertolkt...SRDG is de gekendste, die mag hier niet op want daar is 1 keer een blote tiet te zien. Maar er is ook deze nog bij voorbeeld, waarin Benussi rondhupst als een Jane begeleid door haar dito uitgeruste Amazonevriendinnetjes en in die hoedanigheid door de jungle- die eigenlijk een gematigde zone bosje even buiten Rome is- dartelt...

Dat dan ook meteen de hoogtepunten van deze infantiele flauwekul uit de gekende 3 supermen saga, de vierde in de reeks geloof ik en wederom geregisseerd door prutser Albertini wiens ongevoeligheid voor komische timing en vermogen om alles wat leuk dreigt te worden de nek om te draaien, verbluffend kan worden genoemd. Als de eponieme 3 helden hebben we weer muscleman Harris als FBI agent Scott, en natuurlijk gymnast/ paellaman Martin en de stomme clown/ acrobaat Borghese als zijn trickster sidekicks.

Al even gebruikelijk is er een Bond achtig verhaaltje bij de onzinnige gags verzonnen , bedoeld voor een doelgroep van 6 jaar en jonger. We beginnen nog met een soort 1001 nacht in de efteling sequentie die ons leert dat Martin en Borghese op het punt staan te worden onthoofd in een fictief sultanaat, Harris redt ze met een speelgoedraketje en zo kunnen de 3 op weg naar donker Afrika waar zowel kannibalen, blanke huurlingen, schaars geklede amazones als boze Sovjet spionnen het de 3 helden aardig zuur zouden kunnen maken, ware het niet dat de 3 wederom hun supermenpakken hebben aangetrokken en zodoende onkwetsbaar zijn.

Zoals ik zei is de film natuurlijk niet opgenomen in de jungle maar in een miezerig bos , gelukkig is er een- hoera ! - plastic krokodil van stal gehaald voor de couleur locale, alsmede een chimpansee. En daar kunnen we het mee doen wat betreft de wildlife, gelukkig zijn er dus de amazonechicks van Benussi die worden geintroduceerd in een blue lagoon setting. Helaas : hoewel we reeds 1970 schrijven, verdommen ze het om hun tieten laat staan de rest te laten zien !

Zodat we vooral getracteerd worden in deze kinderfilm op politiek incorrecte grapjes over niet zo nobele wilden uit het donkere continent, ik moest om heel eerlijk te zijn wel erg lachen om de scène waarin de Sovjets- onder wie de alomtegenwoordige Brana- carnavalsprullaria schenken aan de zwartjes, die er vervolgens dolblij mee zijn. Niet voor gevoelige zieltjes, dat spreekt voor zich.

Na de nodige niet grappige wederwaardigheden en gelukkig ook nog een collectieve gogodans van de Amazones, is er in het laatste kwartier nog een coda aan het verhaal toegevoegd die veel te lang duurt, slechts bedoeld om de 90 minuten te halen schijnbaar en waarin we nog 65346 plottwists voor de kiezen krijgen. Ja, Benussi keert ook even terug.

Overall net als de andere films uit de saga zelfs voor mij te infantiel, is uitgebracht op DVD in IT door CG zonder subs, kan ook worden gedownload met fansubs maar ik raad dit slechts de fanatiekste Benussi tifosi- waar ik zelf toe behoor, en met trots- aan. Is hier een Hollandse VHS van ?