La Boum 2 (1982)

Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Claude Pinoteau
met Sophie Marceau, Claude Brasseur en Brigitte Fossey

Vic Beretton (Sophie Marceau) komt terug van een vakantie in Zuid-Duitsland en staat haar grootmoeder bij als die weer wil hertrouwen. Daardoor borrelen de familieproblemen weer op.

avatar van Mug
Mug
Leuke opvolger van La Boum. Het twee-luik geeft een goede impressie van de tienerwereld van een meisje. Vic is nu 15,5 jaar en flink op zoek naar zoen-avonturen. Sophie Marceau speelt haar rol weer op een natuurlijke manier. Erg knap.

Ook hier weer een verschrikkelijk zeiknummer dat zo'n 10 keer voorbij komt. Your Eyes van de Britse band Cook da Books [inderdaad, een one hit wonder]. Er werd in 1982 weer flink geschuifeld op de dansvloeren. ["gelukkig" komt Reality nog eventjes voorbij]

En een mooie ode aan de film Singin' in the Rain.

De twee-luik is nog steeds mateloos populair. Sophie Marceau kreeg destijds maar liefst 200.000 brieven van meisjes die hun problemen met haar ('hun beste vriendin') wilden bespreken. En in Frankrijk werden de films gebruikt voor discussie-/praat-avonden voor ouders die niet wisten hoe om te gaan met hun puberende dochter(s). Maar ook voor ouders met kinderen die problemen hebben met hun relatie. De La Boum serie bevat veel tips (aangezien de relatie tussen de ouders van Vic nu niet helemaal soepel verloopt).

Beter dan de hedendaagse romantische tienermeiden-films.